fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איפה יחנו עובדי קופת חולים והמטופלים?

במסגרת עבודות שדרוג רחוב גלעד בוטלה האפשרות לחנות לאורך הוואדי שבאמצע הרחוב. תושבים מודאגים ומבקשים פתרון
סניף קופת חולים ברחוב גלעד השבוע (צילום: נירית שפאץ)

בשנים האחרונות נעשות ברחוב גלעד במרכז פרדס חנה עבודות תשתיות נרחבות. לצד הקמתו של מתחם תבורי שנפתח לאחרונה ברחוב הדקלים בקרבת מקום לרחוב גלעד, הולך ומוסדר הרחוב עצמו. הרחוב המחבר את רחוב הדקלים לדרך הנדיב ונראה עד כה כמעין אי של כפריות פראית בלב המושבה העירונית, כלל שתי דרכי גישה צרות ולא רציפות בצדי השטח הירוק והטבעי שבמרכזו, סניף ותיק של קופת חולים כללית הנמצא בחלק הרחוב הקרוב לרחוב הדקלים ומשרת תושבים רבים ממרכז פרדס חנה, ובתי מגורים צמודי קרקע בהמשך, קרוב יותר לדרך הנדיב. עכשיו הוא מוסדר כך שבמרכז יהיה שטח עם גינון מתוכנן ומוסדר על ידי המועצה. העבודות נראות קרובות לסיום ותושבי הרחוב, שנדרשו לאורך רוח בזמן עבודות התשתית שהקשו עליהם את הגישה לבתיהם, יכולים לנשום לרווחה, ובמרכז תבורי נפתחים עסקים מגוונים שתושבי פרדס חנה נהנים מהם. אבל מתעורר חשש מבעיה אחרת שעומדת להיווצר: מחסור חמור בחניה קרובה לקופת החולים. עכשיו, כשהאפשרות לחנות בשטח שבמרכז רחוב גלעד תבוטל, יוותרו רק כ-10 מקומות חניה עבור העובדים והפציינטים, ואין ספק שמספרם גדול יותר. כמו כן, לא ברור איך יגיעו לפתח המרפאה אמבולנסים במקרה הצורך, או משאיות הפורקות תרופות.

עמוס בן צבי, תושב האזור, פנה לפני שבוע למועצה בבקשה שיעצרו את העבודות ויתכננו אותן מחדש. "עד עכשיו עובדי קופת החולים חנו, בנוסף למספר המצומצם של חניות מול פתח קופת החולים, גם במורדות הוואדי שבמרכז הרחוב. עכשיו מוסדר הוואדי כך שאי אפשר יהיה יותר לחנות בו. מהנדס המועצה אמר לי שהשטח במרכז מוסדר כך שיתאפשר חלחול מי גשם, ולא לחניות. אך לא מוצעים מקומות חניה חלופיים ברחוב, ונותרו רק המקומות הבודדים שלפני פתח המבנה. החניות של מרכז תבורי לא עוזרות לפתור את הבעיה, יש בו חניות שמיועדות לעובדים ועוד מספר מצומצם של מקומות חניה בתשלום ללקוחות המתחם, והסיכוי שמבקרי קופת החולים ימצאו בו מקום חניה הוא אפסי. בין מטופלי המרפאה יש אנשים מבוגרים, חולים ונכים, וצריך לדאוג להם לגישה קרובה למרפאה".

אורי כהן, תושב האזור, פעיל חברתי ובעבר חבר בוועדות המועצה, מוסיף: "כשהייתי ילד, הרופאים היו מגיעים לכאן על סוסים וחמורים. אני לא חושב שכדאי לחזור למצב דומה ולכפות על אחיות לבוא על קורקינטים לעבודה על מנת שיהיה מקום לפציינטים. אני נותן קרדיט לראש המועצה, הגר פרי יגור, כמתכננת ערים במקצועה, שתדע למצוא לזה פתרונות ושאפשר לשנות את המצב ולהוסיף עוד מקומות חניה במרכז הדרך, או לחילופין, לבדוק אפשרות של מקומות חניה לעובדים מאחורי המבנה. מה שלא ייעשה עכשיו לא יתוקן במשך שנים".

אורי רפאלי, תושב המקום ומהנדס במקצועו, סבור קצת אחרת. מתוך מכתב שכתב לתושבים: "על קופת חולים לדאוג למקומות חניה בחלקתה, וככל שתבצע מקומות רבים יותר, כן ייטב למשתמשים וגם למוסד. אינני מכיר את התשתיות במגרש ותכניות אחרות של המוסד, אך על פניו, ניתן לחנות מאחורי הבניין במידה והמגרש מאחור הוא בבעלות קופת חולים. מצד אחד של אחורי הבניין צריכה להיות כניסה, ומהצד השני היציאה. לא צריך לערב חניות של קופת חולים עם הרחוב הציבורי ובעיותיו… בכביש ראשי בעל חשיבות לא צריכות להיות חניות של קופ"ח, פרט לחניות בודדות למקרה חירום או לצורך דחוף או לאמבולנס".

מקופת חולים כללית נמסר: "אנו מודעים למצוקת החניה שנוצרה עקב עבודות המועצה בפיתוח וסלילה באזור. פנינו למהנדס המועצה, שכן הדבר בסמכותו. נמשיך לפעול מול כל הגורמים, שכן טובת המטופלים שלנו וטובת העובדים במרפאה נמצאת בראש סדר העדיפויות".

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר: "הנושא נמצא על שולחנה של ראש המועצה, כאשר היא פועלת בימים אלו לאיתור פתרונות אפשריים לצורך זה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות