fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: עמותת על"ה עלולה להפוך כבר בחודש יוני לחדלת פירעון

הוועד המנהל אישר את תקציב 2016, אבל המשך הפעילות השוטפת תלוי בקבלת הלוואה של 4 מיליון שקלים בערבות של העירייה, הדורשת חשב מלווה

העמותה לתרבות הפנאי בחדרה, הגוף שאחראי על המתנ"סים בעיר ומפעיל פעילויות תרבות רבות, עשויה להפוך בחודש יוני הקרוב לחדלת פירעון. המשמעות המיידית: העמותה תהיה חייבת לגייס כספים או למצוא פתרונות בחודשיים הקרובים כדי שההתחייבויות שלה לא יחזרו.

בשבוע שעבר, בישיבת דירקטוריון, אושר תקציב העמותה בסך 30 מיליון שקלים. עקב בעיות התזרים של העמותה התקציב אושר בתנאים: הפחתה של 450 אלף שקלים בפעילות המתנ"סים ופגישה מחודשת בעוד כחודש בנוגע להלוואה אותה אמורה העמותה לקבל בסך 4 מיליון שקלים.

כפי שפורסם בעבר ב"חדשות חדרה", עקב מצבה הכספי הקשה של העמותה, שסוחבת גירעון של כ~10 מיליון שקלים (חובות שנוצרו בטרם הניהול הנוכחי), משרד הפנים יאשר את ההלוואה רק אם עיריית חדרה תסכים להיות ערבה לה. העירייה, מצידה, מסכימה, אבל דורשת כתנאי למנות לעמותה חשב מלווה.

בשלב זה ברור לכל הצדדים כי ללא ההלוואה העמותה תתקשה לעמוד על הרגליים, ולכן מתוכננת בשבוע הקרוב פגישה בין ראשי העמותה לראש העיר והמנכ"ל, על מנת למצוא פתרון.

גורם בכיר בעמותה אמר השבוע: "יש מי שרוצה שניפול, אבל אפילו במשרד הפנים אמרו שאנחנו קוסמים. גם השנה, למרות עוד קיצוץ בתקציב, הצלחנו להקטין את הגירעון השוטף ב~700 אלף שקלים. נכון שהמצב לא קל, אבל נמצא פתרונות כמו שמצאנו פתרונות בשנתיים האחרונות. נכון שהמילה 'חדלת פרעון' היא סקסית, אבל אנחנו לא נגיע לזה".

לטענת אותו גורם, מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון הסכים להעביר לעמותה 10 מיליון שקלים באופן מיידי אם ימונה חשב מלווה. בפגישה מתכוונים בעמותה להציע כי רואה החשבון שלה, אבי בנבינישתי, יהיה החשב המלווה.

יו"ר על"ה, עו"ד טל אליהו, מסר בתגובה: "הוועד המנהל אישר בישיבתו האחרונה את תקציב 2016. מדובר בתקציב מאוזן המביא בשורה לתושבי העיר עם המשך תנופה בפיתוח המתנ"סים, הצהרונים, הספריות, האירועים, החוגים לנוער ומבוגרים והחשוב מכל טיפול בכלל הקהילות בעיר. נמשיך לשרת את תושבי חדרה באהבה גם השנה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות