fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפרויקט

אחרי שהגשימו את החלום וזכו באליפות המדינה, בלהקת הברייקדאנס החדרתית "אורבן פרוג'קט" מקווים להגשים עוד חלום אחד ולהצליח לגייס תרומות על מנת להגיע לבמה המרכזית ולאחת התחרויות המפורסמות בענף. "אנחנו חייבים להיות שם. אין לנו דרך אחרת"
"אורבן פרוג'קט" בחגיגות הניצחון. "האליפות בגרמניה היא חלון הראווה הגדול שלנו" (צילום באדיבותם)
"אורבן פרוג'קט" בחגיגות הניצחון. "האליפות בגרמניה היא חלון הראווה הגדול שלנו" (צילום באדיבותם)

"החלום שלנו הוא להופיע בחו"ל ולהתפרסם בחו"ל. בארץ ענף הברייקדאנס לא ממש מפותח וקשה להתקיים מזה. האליפות בגרמניה תהיה חלון הראווה הגדול שלנו וההזדמנות הגדולה שלנו".

דימה פסחוב, 29, הוא לא רקדן הברייקדאנס האולטימטיבי. רק מבחינת המראה. אחרי הכל, עבור רבים מאיתנו, ברייקדאנס הוא ריקוד של שחומי עור שנזרקים בסלאמס בארה"ב עם בגדים צבעוניים וגדולים ומלהטטים באקרובטיקה על הרצפה.

אבל פסחוב, שהקים לפני 7 שנים את להקת "אורבן פרוג'קט", הוא לא רק רקדן מהולל, אלא סוג של קוסם. ככה זה כשאתה אחראי על להקה של 12 רקדנים, מגיל 16 ועד 30, שפועלת כמעט ללא משאבים ועוד מרחיבה את הפעילות לחוגים בכל רחבי האזור – מנתניה ועד זכרון יעקב.

הלהקה של פסחוב, שהוקמה בחדרה ופועלת בעיר, זכתה לאחרונה באליפות ישראל בברייקדאנס שנערכה במודיעין. מעבר ליוקרה, הפרס הראשון שווה נסיעה לאליפות העולם בבראונשוויג שבגרמניה, והשתתפות באחת התחרויות הנחשבות בענף: "באטל אוף דה איר", בהשתתפות 16 המדינות הטובות בעולם. אגב, על התחרות המפורסמת נעשה לא מזמן סרט, "הקרב על הרחבה", שזכה להצלחה גדולה ברחבי העולם.

פסחוב: "הרגשנו גאווה מאוד גדולה. התחרות במודיעין היא התחרות הכי גדולה בארץ, וזכינו שם לחשיפה נהדרת. הלהקה שלנו מורכבת בעיקרה מנערים חדרתים, וזו צריכה להיות גאווה לעיר. גם הניצחון שלנו וגם העובדה שנייצג את העיר ואת המדינה כולה בגרמניה".

אלא שהשמחה של פסחוב וחבריו לא מושלמת. הגרמנים, מארחי התחרות, מממנים רק 8 כרטיסי טיסה ואירוח, ואילו בלהקה ישנם 12 רקדנים.

אז מה עושים?

"אין לנו כל כך מה לעשות. התחלנו להקים מעגלי ריקודים בכל מיני מקומות ציבוריים באזור כמו גן שמואל למשל, ושמנו כובע כדי שאנשים יעזרו לנו עם תרומות, כמו שעושים בניו יורק, יחי ההבדל. אין לנו דרך אחרת לממן את הטיסות והאירוח".

ואם לא תצליחו, כי האליפות ממש בקרוב.

"אני לא יודע מה נעשה, אבל בינתיים אנחנו לא חושבים על זה אלא רק על הנסיונות להשיג מימון".

אתם מפעילים חוגים בכמה מקומות. זה לא מכניס כסף?

"זה לא קשור אחד לשני. החוגים לא קשורים לפעילות הישירה של הלהקה שלנו".

אם בסופו של דבר "אורבן פרוג'קט" תיאלץ להישאר בבית, הרי שזה יכול להוות מכה קשה במיוחד עבור חבריה. כמו שפסחוב אמר בפתיח, חלון הראווה באליפות העולם הוא משהו חד פעמי, ולא בטוח שתהיה להם הזדמנות נוספת. "בארץ אין לנו הרבה לאן להתקדם. אין הרבה תחרויות והקהל די מצומצם. בחו"ל זה הרבה יותר חזק, וכמובן שבאליפות העולם יהיו כל המומחים בענף וכל ציידי הכשרונות, וזו תהיה ההזדמנות שלנו לפרוץ לזירה הבינלאומית".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב: "חדשות חדרה".

"אורבן פרוג'קט" בחגיגות הניצחון. "האליפות בגרמניה היא חלון הראווה הגדול שלנו" (צילום באדיבותם)
"אורבן פרוג'קט" בחגיגות הניצחון. "האליפות בגרמניה היא חלון הראווה הגדול שלנו" (צילום באדיבותם)

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות