fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסוף לפקקים במרכז חדרה? רמזורים במקום כיכר המשטרה המיתולוגית

ראש העיר הצליח להתניע את הפרויקט שהיה תקוע כבר שנים, לאחר שהוסכם כי העירייה תבצע בעצמה את העבודות, אף על פי שמדובר בכביש בינעירוני ובפרויקט האמור להתבצע על-ידי "נתיבי ישראל"
צומת כיכר המשטרה בחדרה (צילום: עיריית חדרה)
צומת כיכר המשטרה בחדרה (צילום: עיריית חדרה)

 

ראש העיר הצליח להתניע את הפרויקט שהיה תקוע כבר שנים, לאחר שהוסכם כי העירייה תבצע בעצמה את העבודות, אף על פי שמדובר בכביש בינעירוני ובפרויקט האמור להתבצע על-ידי "נתיבי ישראל"

הנהלת העיר אישרה השבוע תב"ר בסך 14 מיליון שקלים לביצוע רמזור בכיכר המשטרה והסדרת הצומת (הרברט סמואל וכביש 4), בהתאם להסכם שנחתם בין העירייה לבין חברת "נתיבי ישראל", החברה הלאומית לתשתיות תחבורה. בישיבת המועצה הקרובה יעלה התב"ר לאישורם הסופי של חברי מועצת העיר.

"נתיבי ישראל" היא חברה ממשלתית האחראית על תכנון, פיתוח ואחזקת רשת הכבישים הבינעירונית בישראל, כולל כביש 4 החוצה את חדרה. במסגרת התוכניות של משרד התחבורה לפיתוח כביש 4, אמורה "נתיבי ישראל" לבצע צומת מרומזר במקום כיכר המשטרה (הממוקמת על הכביש הבינעירוני) שאינה בטיחותית ואף גורמת לעומסי תנועה.

צומת כיכר המשטרה בחדרה (צילום: עיריית חדרה)
צומת כיכר המשטרה בחדרה (צילום: עיריית חדרה)

אף על פי שמדובר בכביש בינעירוני אשר כל שינוי בו אמור להתבצע על-ידי ובאחריות החברה הלאומית, הוסכם כי עיריית חדרה תנהל, תתכנן ותבצע בעצמה את העבודות להסדרת צומת הרברט סמואל (כיכר המשטרה), במימון החברה אשר תשלם לעירייה את עלויות העבודה בסך 14 מיליון שקלים בהתאם לשלבי הפרויקט.

מדובר בפרויקט חיוני לעיר, שהיה תקוע מזה כחמש שנים. הצומת האמור ממוקם על ציר המחבר את מרכז העיר חדרה לחלקה המזרחי ולתחנת הרכבת וכביש 2, ומהווה המשך למע"ר (מרכז עסקים ראשי). משני צידי הכביש פועלים עסקים, תחנות דלק, מסעדות וחנויות רבות. אף על פי שמדובר בצומת המהווה אחת הכניסות והיציאות הראשיות למרכז העיר, וכן מיקומו על כביש בינעירוני, הוא לא זכה להסדרה וטיפול תחבורתי ובטיחותי, למשל מדרכות ומעקות בטיחות, ולכן נחשב נתיב תחבורה מסוכן, בעיקר הולכי הרגל.

ראש העיר צביקה גנדלמן הצליח להתניע את הפרויקט מחדש מול משרד התחבורה, לאחר שבצעד חריג הציע כי לאור העיכוב בביצועו על-ידי "נתיבי ישראל", העירייה תבצע אותו בעצמה.

לדברי מהנדס העיר אינג' נועם גרייף, זו הפעם הראשונה שהעירייה תבצע פרויקט עירוני על כביש ארצי, וזאת הודות לראש העיר אשר הבין את הצורך בביצוע העבודות ולקח אחריות מול משרד התחבורה במטרה לזרז את ביצוען.

ההסכם שנחתם הינו חריג ביותר, מאחר שרק במקרים נדירים מקבלת רשות מקומית את הסמכות לבצע בעצמה עבודה בכבישים שבאחריות "נתיבי ישראל".

לאור החתימה על ההסכם החלה העירייה בהליך תכנוני לצומת, במטרה להפוך את מעגל התנועה הנחשב ככשל שירותי, לצומת מוסדר מרומזר ובטיחותי.

במסגרת העבודות תוסר הכיכר מצומת הרברט סמואל וכביש 4 ובמקומה יוסדר צומת בטיחותי  הכולל עבודות העתקת תשתיות, ביצוע תשתיות תת קרקעיות, ניקוז, קווי חשמל, תאורה, מדרכות, חידוש הכביש והתקנת רמזורים להכוונת התנועה בצומת.

בתום השלב התכנוני, ולאחר שיתקבל אישור של משרד התחבורה לתכנון, וכן אישורים לשלבי ביצוע והסדרי תנועה, כולל אישורי רשות התמרור, אישורי חפירה של רשות העתיקות, רשות הניקוז, חברות תשתית ארציות וכדומה – שלב העשוי להימשך כשנה – ניתן יהיה לצאת למכרז לביצוע העבודות. הצפי ליציאה לביצוע הוא שנת העבודה 2017.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות