fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עתלית: מתכוננים להפגנת ענק ביום ה'

סירוב המדינה להקים מחלף נוסף, מדרום לעתלית, הצית מחאת תושבים
שלט בעתלית השבוע (צילום: פרטי)

היישוב עתלית התמלא השבוע בפלריגים המבקרים את שר האוצר, משה כחלון, ושר התחבורה, ישראל כץ, על כך שבגללם לא מוקם מחלף דרומי לעתלית, כפי שהיה צריך להיות. על הפלריגים חתום מטה מאבק תושבי עתלית להקמת מחלף דרומי. כל זאת לקראת יום חמישי השבוע, שבו תושבי עתלית נערכים להפגנת ענק, כולל חסימת צירים מרכזיים, שמתוכננת להתקיים ב-17:00, עם התאספות בחורשת לימור הממוקמת בכניסה ליישוב.

דרישת התושבים שהמדינה תקדם מחלף דרומי ליישוב מנומקת בנימוקים בטחוניים ותעבורתיים. כיום יש רק כביש יציאה וכניסה אחד בעתלית, בחלקו הצפוני של היישוב. עתלית מונה כיום כ-8,000 תושבים, אך היא צפויה לגדול בשנים הקרובות ולהגיע לכ-20 אלף תושבים. במשך שנים מנסים התושבים והמועצה המקומית חוף הכרמל לפתוח מחלף דרומי מלא שיחבר את עתלית ונווה ים, הסמוכה לכביש 2, אך עד כה דחתה הועדה המחוזית לתכנון את התוכנית להקמת המחלף הדרומי. עתלית נמצאת בעיצומה של תנופת בניה וצפויה להגדיל את אוכלוסייתה למעלה מ-20,000 תושבים תוך מספר שנים, וכבר עכשיו היא סובלת מעומס תחבורתי המוטל על הנתיב הבודד, נתיב המשמש עורק נשימה יחיד לכל האזור, כולל בסיס חיל הים, חופי הים והישובים עתלית ונווה ים. "מה יקרה בעוד מספר שנים, כשאלפי תושבים חדשים יבואו לגור כאן? כמה זמן נחכה בפקק ביציאה ובכניסה לישוב, ובמקרה של תאונת דרכים או אירוע בטחוני הקשור לבסיס חיל הים הסמוך, איך נימלט במהירות מהישוב ואיך יגיעו כוחות ההצלה אם הנתיב היחיד חסום?" – מצטטים בוועד התושבים שאלות של תושבים. למרות שברשותם מסמכי המלצות של המשטרה ופיקוד העורף התומכים בהקמת מחלף נוסף לעתלית, הצורך לא הוכר ולא אושר. ערר שהגישה מועצת חוף הכרמל על קביעת הועדה המחוזית כי אין מקום להקמת מחלף דרומי הצית את המחאה ביישוב והוביל לארגון ההפגנה.

מועד הדיון הקרוב בוועדה הארצית בנושא המחלף נקבע ליום שלישי בשבוע הבא, והפעילים אומרים כי בכוונתם להגיע גם לירושלים באותו יום. "המועצה שלנו לא הוזמנה לדיון ונציגינו לא מורשים להיכנס. אנחנו נגיע באוטובוסים ונהיה נוכחים, נעמוד בחוץ, ואנחנו קוראים לתושבים היכולים לעשות זאת, להגיע איתנו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות