fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עשינו זאת בעשר אצבעות

אירוע העשור על פי בועז יגר מזכרון יעקב: תושבי זכרון יעקב עושים קבלת פנים מדהימה לג'ירו ד'איטליה
בועז יגר במהלך ג'ירו ד'איטליה בזכרון (צילום: פרטי)

בסוף החודש שעבר הסתיים העשור השני של המאה ה-21. האירוע הבולט והמרגש באותו עשור, מבחינתו של בועז יגר, חבר מועצת זכרון יעקב מרשימת "למען המושבה", הוא האירועים סביב היום בו עבר מרוץ האופנים העולמי הגדול, ג'ירו ד'איטליה, בזכרון יעקב. אחרי הכל, אירוע כזה לא קורה בכל שנה, וגם לא בכל עשור. זכרון יעקב זכתה לו באביב 2018, כששני אירועים: אירוע הקדם ג'ירו ביום שלישי, 24.4.2018, והמירוץ עצמו, בשבת, 5.5.2018.

בועז יגר במהלך ג'ירו ד'איטליה בזכרון (צילום: פרטי)

"הייתי אחראי להרים ולהוביל את כל האירוע בזכרון יעקב", מתאר יגר. "האירוע מאחד בתוכו תרומה לקהילה, זכרון יעקב, ספורט בכלל ואופניים בפרט, וזה אחד הדברים המשמעותיים שקרו בעשור הזה בזכרון יעקב. היכולת להרים בהתנדבות, בתקציב של אפס שקלים, את האירוע, מדהימה אותי. לאירוע הקדם ג'ירו הבאנו למעלה מ-100 מרוכבי האופנים הטובים ביותר בארץ. הם באו והתחרו במסלול בזכרון, מצומת שפיה למטה עד תחילת המדרחוב וחזרה, ומאות אנשים הגיעו לעודד אותם, גם אנשים מחוץ ליישוב. זאת הייתה הפקה מטורפת, המדרחוב היה מלא רוכבים. אירוע הג'ירו ד'איטליה עצמו,כשבוע אחר כך, היה נקודת שיא עבורי. זה היה הכיף של כל התושבים, נראה היה שאין תושב שנשאר בבית. כולם יצאו לרחובות. אלה היו ימים שבהם כל תושב היה גאה לומר 'אני מזכרון יעקב'. דיברו עלינו בכל מקום בארץ, וגם בעולם, וקיבלנו פידבקים נהדרים מרוכבים ומקבוצות רכיבה. הם אמרו שלא ראו באף מקום אירוע כזה, ושזה לא נפל גם מהאירועים באיטליה".

כשהמדרחוב לבש חג (צילום: פרטי)

ברור לו מה הגורמים להצלחה הזאת: "זה מה שקורה כשהולכים ביחד למטרה משותפת וחזון משותף. הייתה עבודה מהממת עם עובדי המועצה – עובדי הפיקוח, עובדי התפעול ועובדי הביטחון. כולם נתנו יד, תושבים באו ועזרו, וגם המשטרה נרתמה עבורנו מעל ומעבר. היכולת של קבוצות בזכרון יעקב להירתם למטרה משותפת היא שהביאה בעיניי לאחד התוצרים הכי טובים שהיו לנו. בתחילת השבוע ההוא התעוררתי בחששות ולא ידעתי מה יהיה, בהמשך ראיתי איך הכול קורם עור וגידים, ובסוף יום האירוע הלכתי לישון הכי גאה בעולם. חודשיים אחר כך עוד נשארו תלויים הדגלים שתלינו בכניסה ליקב בעזרת מנופים לפני המירוץ, כקישוט אחרון לפני כניסת השבת, ובכל פעם שעברתי שם הייתי מסתכל בדגלים האלה, מחייך ואומר לעצמי: 'אם רוצים, אפשר'. אפשר לבוא ולעשות למען הקהילה, למען הספורט, עם עובדי המועצה ותושבים, בהתנדבות. אנחנו כבר מפנטזים על הג'ירו הבא שיגיע לפה, ואני מאמין שזה יכול לקרות. וכשיגיע לפה מירוץ האופנים הגדול הבא, זכרון יעקב תמשיך להיות על המפה. מה שעשינו והראינו פה, זה לא מובן מאליו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות