fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי זיהם את מימי חוף מעיין צבי?

נתפס ונקנס בעל מאהל לא חוקי שזיהם את מימי חוף מעיין צבי
המאהל הלא חוקי והצינוק המזהם (צילום: באדיבות מועצת חוף הכרמל)

אירועי זיהום חופים הם תופעה נפוצה בשנים האחרונות, ומספר לא מבוטל של ימים בקיץ אנחנו מתבשרים על זיהומים במימי החופים וסגירת החופים על ידי משרד הבריאות, עד שאיכות המים נבדקת והם מוכרזים שוב בטוחים לרחצה. אם תהיתם מי הם ומהם האחראים לזיהומים האלה, אז לא תמיד מדובר במפעלים, חברות, מוסדות או מערכות ביוב לא תקינות של מועצות מקומיות. אלה יכולים להיות גם אנשים ועסקים פרטיים, ממש על החוף, ואפילו מאהל שהוא עצמו עסק. פיקוח המועצה האזורית חוף הכרמל קנס השבוע ב-2,000 שקלים את בעליו של מאהל עסקי שנתפס בחוף מעיין צבי כשהוא מזרים מים מזוהמים לחוף הים ופוגע בסביבה החופית.

הזרמת המים נתגלתה כשבעל המאהל הטמין צנרת בבור שחפר וניסה בכך להסתיר את הזרמת המים המזוהמים. בנוסף, המאהל כולו לא היה חוקי, ובעל המאהל נקנס בכ-475 שקלים נוספים בגין הקמת המאהל באזור האסור להקמת אוהלים. המאהל פונה על כל יושביו. יש לציין כי מבצעי אכיפה לפינוי מאהלים לא חוקיים נערכו מספר פעמים בשנים האחרונות, בעיקר בחוף מעיין צבי, המשמש אבן שואבת למאהלים כאלה.

מטרדים ומפגעים רבים בחוף קשורים להתנהגותם של מבקרים, בנוסף לזיהום המים והחוף. ביניהם זיהום החוף, נסיעה פרועה בטרקטורונים בחוף המסכנת את המבקרים האחרים, הקמת מאהלים לא חוקיים שבהם נערכות לעתים קרובות מסיבות רועשות המהוות מטרד. גורמי האכיפה בחוף הכרמל מציינים השבוע כי האכיפה המסיבית בחופי הים תימשך לאורך כל עונת הרחצה. האכיפה מגיעה על רקע מדיניות ראש המועצה ומליאת המועצה בנוגע להסדרת קו החוף והשימושים בסביבה החופית. מועצת חוף הכרמל יצאה בקמפיין הסברה לציבור הרחב בנוגע לשימושים המותרים בקו החוף, ובהמשך להחלטת המועצה יצאה לפיילוט הסדרת קו החוף והחלה באכיפה מסיבית. המיקוד הוא בהסדרת השימושים במרחב החופי. כך, לדוגמא, אסורה הצבת מאהלים בכל קו החוף (מלבד קטע של 500 מטרים בחוף מעיין צבי, וקטע של 3.5 קילומטרים בין נוה ים לחוף הבונים),  איסור על קיום מסיבות לא חוקיות, איסור נסיעה בקו החוף ועוד. כחלק מההכנות לאכיפה המוגברת נעשו הכנות נרחבות בשטח על ידי האגף המוניציפאלי של המועצה, והן כללו תגבור והצבת שלטי איסור נסיעה בחופים, ניטור שטחים פוטנציאליים להימצאות כלי רכב, מאהלים בלתי חוקיים ועוד.

לצד זאת, מסרה מועצת חוף הכרמל כי  נרשמת ירידה משמעותית בהיקף הנסיעה בחופים, וכי מתחילת עונת הרחצה נרשמו עשרות דוחות בגין נהיגה בחופים. אכיפת החוק מתבצעת בקו ה- 100 מטרים, והעוברים על החוק צפויים לקנס שבין 500 ל -1000 שקלים ובמקרים קיצוניים אף לשלילת רישיון הנהיגה. לצד הפיקוח ההדוק, מנהל מקרקעי ישראל השלים את ביצוע גדר ה- W, הנותנת מענה לסגירת רצועת החוף מאזור נוה ים ועד חוף הבונים (אורך גדר של כ- 3.5 קילומטרים) ומונעת כניסת רכבים בקטע החוף המדובר. מידע נוסף בנוגע להסדרת החופים זמין באתר המועצה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות