fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לוויתן – אש באסדה

לשכנים זה נראה כמו אפוקליפסה עכשיו, הרשויות דיווחו על הבערה מבוקרת של הגז באסדת לויתן עקב תקלה
צילום: באדיבות שומרי הבית

בלילה שבין יום שני ליום שלישי השבוע, לפנות בוקר, נבעתו תושבי זכרון יעקב ויישובים בחוף הכרמל מתופעה מטרידה שהתרחשה ממערב, באסדת לויתן הממוקמת קרוב לחוף דור: קול נפץ חזק נשמע מכיוון האסדה ולהבה גדולה נראתה מתלקחת ובוערת מכיוונה. תושבי מעיין צבי, שנמצאים בנקודת התצפית הטובה ביותר והחוף כולו פרוש לנגד עיניהם, ראו את האירוע באופן ברור במיוחד וכמה מהם גם צילמו אותו. הרושם שנוצר אצלם היה שבאסדה התרחשה תקלה חמורה, שאין לדעת מה השלכותיה.

דורון פיליפס, תושב מעיין צבי, שמע בשעה 3:40 באותו לילה צליל שנשמע לו דומה לבום על-קולי חזק. הוא מתאר: "הפיצוץ הרעיד את התריסים שהיו סגורים בגלל מזג האוויר. פתחתי אותם וראיתי אש ענקית. זה נראה כאילו כל האסדה בוערת. האש בערה בחוזקה ברבע השעה הראשונה, ואחר כך המשיכה לבעור, באש קטנה יותר. היא בערה בעוצמה כזאת שהשמים היו מוארים. יצאתי למרפסת והתחלתי לצלם. זה נראה לא טוב, וחששתי שקרה משהו לאנשים שעל האסדה. בעקבות ההסברים שניתנו לאחר מכן אני מבין שזה היה פיצוץ מבוקר, אבל מי יודע מה עלול לקרות בפעם הבאה?"

משרד האנרגיה הסביר למחרת בבוקר לציבור: "בלילה אירעה נפילת חשמל באסדת לוויתן ותקלה שחייבה את ריקון הגז הטבעי מהאסדה – באמצעות שריפתו, בדומה למה שנעשה בכל עת שיש לרוקן את האסדה, אז הלפיד שורף את הגז הטבעי על מנת שלא ייפלט לאוויר. לא היה כל פיצוץ על האסדה. הגז הטבעי הפסיק למספר שעות מ- 3:25 וההזרמה התחדשה בשעה 7:45 בבוקר. המשרד יתחקר את האירוע מול נובל אנרג'י ויעדכן את הציבור בתוצאות". מאוחר יותר הודיע המשרד: "חברת נובל אנרג'י הודיעה למשרד להגנת הסביבה על הפסקת פעילות האסדה בשל תקלה שהתרחשה הלילה. המשרד להגנת הסביבה מבהיר כי לא נרשמו ריכוזים חריגים בתחנות הניטור מסביב לאסדת לוויתן. הנושא נמצא בבדיקה והמשרד יעדכן את הציבור בתוצאותיה, ויעדכן ככל שיהיו נתונים המצביעים על חריגות בתחנות הניטור".

אסיף איזק, ראש מועצת חוף הכרמל ויו"ר איגוד ערים לשמירת סביבה שרון כרמל, אמר בבוקר: "לא נרשמו חריגות בזיהום אוויר באף אחת מתחנות הניטור שלנו. האירוע הוא אירוע חמור שצריך ללמוד אותו. התקשרתי למנכ"ל משרד האנרגיה בבקשה שייערך תחקיר מיידי למה שהיה שם. אנחנו נלמד את התחקיר ונתייחס בהתאם". ומועצת זכרון יעקב מסרה לציבור: "המועצה תדרוש את דו"ח תחקיר האירוע ותשקול את צעדיה בהתאם".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות