fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הערב יורד, החזירים באים לבקר

תושבים בשכונת נווה שרת אומרים כי חזירי בר נכנסים לשכונה דרך מעבר לא מגודר. "אנו חוששים לצאת מהבית". המועצה: "נקבל אישור לטיפול בבעיה"
משם הם באים. הפתח של מסלול החזירים. צילום: נירית שפאץ
משם הם באים. הפתח של מסלול החזירים. צילום: נירית שפאץ

חזירי בר שחודרים לשכונת נווה שרת בזכרון יעקב גורמים לבהלה בקרב התושבים.

לדברי התושבים, חזירי בר ולעיתים גם תנים פולשים לשכונה משטחי בר המשמשים את החזירים למרעה בקרבת מקום לשכונה. פלישתם _ בעיקר פלישת החזירים, שאינם חוששים מבני האדם כפי שחוששים התנים _ מתאפשרת דרך מעבר פתוח ולא מגודר לשכונה שקיים משטח הבר. תושבים מספרים שהם מפחדים לצאת בערב מהבית, וניתן להבין את פחדם: חזיר הבר הוא חיה שעלולה להיות מסוכנת לאדם, כשהיא נהיית תוקפנית.

היה דשא? דשא שחפרו והרסו והרסו חזירי בר בשכונה. צילום: נירית שפאץ
היה דשא? דשא שחפרו והרסו והרסו חזירי בר בשכונה (צילום: נירית שפאץ)

עדות לנוכחותם של החזירים הנכנסים באין מפריע, בעיקר בשעות הערב, אפשר לראות במדשאת הגינה הציבורית הקטנה שהוקמה בשכונה, ברחוב מלכי ישראל. הדשא בגינה הרוס במקומות בו חופרים בו החזירים בעוצמה כשהם נכנסים, עוברים את הכביש ומגיעים ישר לגינה. "אשתי מפחדת לצאת עם הכלב בערב", מספר תושב רחוב מלכי ישראל, "לפעמים היא רואה ממש משפחות שלמות של חזירי בר עוברים ברחוב. הגינה הציבורית היא חלק ממסלול שבו החזירים עוברים כאן. בשביל מה השקיעו תקציב נכבד בגינה ציבורית אם כל הזמן צריכים לבוא ממחלקת גינון במועצה ולתקן שוב ושוב את הדשא שהחזירים הורסים? כדי למנוע את זה, צריך לגדר את מעבר החזירים בצד השכונה. אבל משום מה, זה לא נעשה".

ממועצת זכרון יעקב נמסר בתגובה: "המועצה פנתה השבוע למוסדות הרלוונטיים לקבלת אישור לטיפול באוכלוסיית חזירי הבר. זאת מכיוון שללא אישור לא ניתן לטפל באוכלוסייה זו".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות