fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המטוסים שלא מרפים מזכרון

מה יהיה עם המל"טים שחזרו לחוג מעל בתי זכרון יעקב?
מטוס. אילוסטרציה

לפני מספר שבועות חזרו לחוג מעל בתי זכרון יעקב מטוסים ללא טייס, החגים מעל ליישוב בשעות שונות של היממה, והרעש שהם יוצרים מטריד תושבים רבים ופוגע בשגרת חייהם. מדובר בתופעה חוזרת שהחלה כבר לפני חודשים רבים.

יעוז פרידמן, תושב זכרון יעקב, מנסה להילחם בתופעה כבר זמן רב. הוא מתאר: "כבר שנה וחצי או יותר שאנחנו שומעים כלי טיס בלי טייס מדי פעם, במשך כל שעות היממה, כולל 4 וחצי ו-5 בבוקר, ובצורה מתמשכת. זה לא רחפן קטן ולא מטוס שחולף לרגע בדרכו מעל ליישוב. מדובר במטוס רציני עם מנוע רציני שחג סביב לבתים ומשמיע זמזום חזק. המטוסים עושים סיבובים חוזרים ונשנים מעל ליישוב, שיכולים להימשך גם שעה ושעתיים בכל פעם. פניתי למשרד להגנת הסביבה והובהר לי שזה לא בתחום אחריותם, כי המטוסים שייכים לחיל האוויר וזה עניין בטחוני. פניתי למשרד הביטחון. קיבלתי תגובה לאחר זמן רב, שבה התברר כי חיל האוויר אכן לוקח אחריות לעניין. בחוק כתוב שחיל האוויר אומר לעשות ככל יכולתו לא לגרום למטרדי רעש לאוכלוסיה. לפני מספר חודשים פרסמה מועצת זכרון יעקב שגם היא פנתה למשרד הביטחון בנושא וכי הגיעה להסדר עמו, ונראה שבאמת היה הסדר, כי המצב באמת השתפר מאוד לפני כמה חודשים. בפעם הראשונה במהלך תקופה ארוכה לא שמעתי את הזמזום. אבל לפני מספר שבועות, בתחילת החגים, חזרו המטוסים לחוג מעל ליישוב. בימים האחרונים אנחנו חווים את המטרד ביתר שאת. כל השכונות בזכרון יעקב סובלות מהמטרד הזה. תושבים רבים סובלים בשקט, באופן פסיבי".

תושב זכרון יעקב נוסף מתאר: "זה זמזום נורא שמאוד מפריע לי, כבר חודשים רבים. הרבה אנשים אומרים שגם הם שומעים את זה. אני שומע את המל"טים המון פעמים. לפני כשבועיים, למשל, הם חגו בין גבעת עדן לחלומות זכרון, בין ארבע לחמש לפנות בוקר, והתעוררתי מזה. שני מל"טים חגו לנו לפני חודשים מעל לבית, אחר כך היה שקט ובמהלך החגים זה חזר שוב. בזמנו דיברתי עם סגן ראש מועצת זכרון יעקב, שאמר שפנה לצה"ל בנושא".

מדובר צה"ל נמסר: "לאורך רצועת החוף יש תנועה של כלים לכיוון אזור הצפון. שומעים זאת בעיקר בשעות שקטות. הסיבה לכך היא בגלל העלאת כלים לכיוון הצפון מצורך בטחוני". כל פרטים נוספים בנוגע לתנועת כלי הטיס מעל לזכרון יעקב בהווה ובעתיד, לא נמסרו.

ממועצת זכרון יעקב נמסר השבוע: "המועצה המקומית מצרה על המטרד אשר נגרם לתושבים. בפנייתנו לגורמים בצה"ל עודכנו כי לאורך רצועת החוף ישנה תנועה של כלים לכיוון אזור הצפון וזאת בגלל צרכים בטחוניים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות