fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כפול 4: הכירו את השוק הכי טרי בחדרה

סניף חדרה של Fresh the market נפתח במול החוף וילג', והבעלים יונתן אלוני מספר על הקונספט של ארבעת המטבחים הפועלים בו
יונתן אלוני, פרש דה מרקט
יונתן אלוני, פרש דה מרקט

יונתן אלוני, מנהל בפועל ומנהל המותג של רשת Fresh, הוא תושב פרדס חנה, 36, נשוי ואב לשתי בנות, ובימים אלה הוא עסוק מאוד – ומאושר. סניף חדרה, Fresh the market, שהוקם באפריל האחרון, פועל בקונספט החדש והמעניין של הרשת, ולאלוני יש הרבה מה לספר על כך. הוא כבר שנים ברשת ועוסק כל חייו במסעדנות.

רשת Fresh, שהתחילה כרשת בתי קפה, מונה 12 סניפים ברחבי הארץ, ויש עוד סניפים שנמצאים בהקמה. בין סניפי הרשת: ירושלים, קרית גת, חיפה, ראש העין, הרצליה, תל אביב, חדרה, ובקרוב ייפתחו גם סניפים בכפר סבא ובקריות. חלק מהסניפים הם בפעילות זכיינית. "הרבה שנים היינו עם אוריינטציה מאוד תל אביבית ובריאותית", מתאר אלוני. "עם השנים התפתחנו, הגענו למקומות שונים בארץ, והבנו שצריך לעשות שינוי ולצאת מהסטנדרט של בתי הקפה, שבסופו של דבר כולם נראים דומה וכולם מגישים ארוחות בוקר, אייס קפה, סלטים… שאלנו את השאלה: איפה הלקוח הישראלי יכול הכי הרבה ליהנות?"

פרש דה מרקט, חדרה. צילום באדיבות פרש דה מרקט
פרש דה מרקט, חדרה. צילום באדיבות פרש דה מרקט

התוצאה הייתה קונספט חדש ושונה. "לקחנו על עצמנו את האתגר לבנות קונספט של מקום עם 4 מטבחים, כולם פתוחים. כך זה מתנהל בסניף חדרה ובמרכז ביג בקרית גת וכך יהיה גם בקריות ובכפר סבא. זה לא אופייני לבתי קפה בדרך כלל. אנחנו הולכים לכיוון קצת יותר 'מסעדתי'. יש מטבח קלסי של פסטות, מחבתות, ארוחות בוקר, סלטים מיוחדים, ואנחנו יוצאים מהמיינסטרים שמוגבל לפסטה ברוטב שמנת. המטרה היא שכולם ייהנו בשולחן ואף אחד לא יצטרף להתפשר, כולל הסועד הטבעוני".

ואלה המטבחים: "מטבח טאבון, שבו מנות עם אוריינטציה ים-תיכונית ישראלית. הטאבון מיובא מאיטליה ועובד על אש חיה עם אבן. יש פיצה לצד מנות דגל כמו סמבוסק סביח ענק שאנחנו מכינים בטאבון והוא ממולא ביצה קשה, חצילים, רסק עגבניות טרי; פסטות בטאבון שמוגשות במחבתות לוהטות, אלה מנות מאוד מיוחדות וייחודיות לנו והלקוחות אוהבים אותן וחוזרים לאכול אותן. יש דגים בטאבון, שזה שונה מדגים במחבת. יש קינוח מיוחד מהטאבון: מאפה ענק ממולא קרם שקדים עם גלידה, שקדים וקרם שוקולד.

"יש את המטבח הפתוח, שכולל מנות קלאסיות וארוחות בוקר, ויש לנו מגוון סלטים בשני המטבחים האלה, כולל מנות כמו סלט על בייגל ענק".

די, תמשיך.

"המטבח השלישי הוא מטבח הסושי, שנמצא בדרך כלל במרכז המסעדה. הוא כולל תפריט סושי מלא: דגים טריים, טונה אדומה, סלמון, אדממה, רטבים שמכינים ביד במקום, והוא מתגלה כמאוד מצליח. לרוב בערבים באים לאכול סושי. אפשר לראות את הגיוון בשולחנות: בשולחן אחד יהיו סלט טבולה עם בורגול, פוקצ'ה, סמבוסק וקומבינציית סושי.

"המטבח הרביעי הוא האספרסו בר שלנו. מעבר למשקאות החמים והקרים המיוחדים, זה גם בר אלכוהול עם בירות מהחבית ומגוון משקאות. אנחנו אופים חלק מהקינוחים בבצק קוקי-בום שנאפה ישר לבר ברגע ההזמנה, וגלידות, בייגלה וקרמל. כמובן שיש גם עוגות סטנדרטיות. יש 'בולים' בריאים עם תוספות מגניבות, והכל מכינים ברגע ההזמנה".

חלק מהקונספט החדש הוא הדגש על ירקות ופירות טריים, וגם על חוויית בילוי. "הטבחים והברמנים משתמשים במקום בכל מה שהם צריכים. הכל בחלל גדול ומעוצב, עם המון צמחייה, צבע ואווירה. יש מסכים על התקרה ומקרינים בהם דברים מגניבים. התחושה היא של בילוי".

עוד עיקרון הוא המנות המוגשות בנדיבות. "אלה מנות 'מפוצצות, שאפשר לחלוק אותן. אני שמח במיוחד כשאני שומע שלקוח מביא לעבודה את מה שנשאר".

סניף חדרה נמצא במתחם מול החוף וילג' החדש בחדרה. שעות הפתיחה של הסניף הן בכל יום ב-8:30-23:00. "בימים עמוסים אנחנו פתוחים גם מאוחר יותר. אנחנו מקום כשר, לא עובדים במהלך השבת עצמה ופותחים במוצ"ש, וביום ו' אנחנו פתוחים עד שעתיים לפני כניסת השבת".

מה אתה הכי אוהב בעבודה? "אני אוהב לראות שאנשים נהנים מהאוכל שלנו ויוצאים מחויכים. זה מה שמחזיק אותי בענף הזה כל השנים, זה כמו לקטוף פירות".

איפה תהיה בעוד עשר שנים? "אעשה את מה שאני עושה כיום, רק יותר טוב".

מה משמח אותך? "לרוץ. אני מאוד אוהב לרוץ".

מה מעציב אותך? "ההרגשה שכיום אנחנו בארץ יותר רבים אחד עם השני ופחות איכפת לנו אחד מהשני. צריך שזה יהיה להיפך".

מה השריטה שלך? "בחיים האישיים – ריצה. אני רץ המון.  בעבודה – הרבה פעמים אני פדנט מדי".

מוטו לחיים: "כדי להשיג דברים שלא היה לי, אני צריך לעשות דברים שלא עשיתי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות