fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השוות של העיר

קהילה במלוא מובן המילה: קהילת השוות בחדרה מצליחה לחבר בין אלפי נשים חדרתיות, יוצרת שכנות טובה ותחושת שייכות, מפוגגת בדידות ומפיצה הרבה אור ואהבה
מימין לשמאל:ליטל דרי, עליזה קוניאק, קורל סימיאן, לילך מטרי וענת- שרה מורד
מימין לשמאל:ליטל דרי, עליזה קוניאק, קורל סימיאן, לילך מטרי וענת- שרה מורד

בלי שיימינג, דיס המלצות או פוליטיקה, קהילת השוות בחדרה מתנהלת כפרח נדיר ברשת החברתית ומשמשת כסביבה תומכת וחמה לנשים, שהמשותף ביניהן הוא מקום מגוריהן. חברות הקהילה יודעות שיש להן מקום בו הן יכולות לשתף מחייהן, להתייעץ ולזכות בתמיכה נשית נפלאה. את הקהילה החדרתית מנהלות חמש חדרתיות מקסימות, שנמצאות תמיד עם האצבע על הדופק, כדי שהקהילה תמשיך להוות מרחב חיובי ובטוח עבור כל החברות בו, שנפגשות לפעמים גם מחוץ לגבולות הרשת.

קהילת השוות של חדרה הוקמה לפני כחמש שנים וכיום היא מונה כ 3,500 נשים חדרתיות. הקהילה החדרתית, היא חלק מקהילת השוות בישראל ובעולם, שהוקמה לפני כעשור ע"י ליאת ורדי בר מפרדס חנה ומונה כיום מעל למאה אלף חברות. ליאת עברה לפרדס חנה ולא הכירה איש באזור, מה שהביא אותה לפתוח קבוצת פייסבוק סודית בשם 'השוות של האזור', השאר הוא היסטוריה.

הרבה חדרתיות הצטרפו לקהילה החדשה, יחד עם נשים רבות מיישובי הסביבה הקרובים, עד שאט אט צצו עוד ועוד קהילות נשים, מעין סניפים של קהילת השוות, שהוקמו ע"י חברות הקהילה המקורית. כיאה לקהילה נשית, קהילת השוות של חדרה הוקמה בתאריך בו מצוין יום האישה הבינלאומי, ע"י דור גבע, שהייתה גם המנהלת הראשונה של הקבוצה.

כיום, מנהלות את הקהילה חמש נשים, ביניהן "וותיקת השבט", ליטל דרי, ששרביט הניהול הועבר לה לפני ארבע שנים. ליטל ניהלה לבדה את הקבוצה במשך כשנה, עד שהצטרפה אליה חברתה ענת- שרה מורד, ממש לאחרונה, השתיים צירפו לשורותיהן שלוש מנהלות נוספות, עליזה קוניאק, קורל סימיאן ולילך מטרי.

"המטרה היא ליצור קהילה נשית שתומכת בנשים" אומרת ליטל דרי, "זה מרחב נפלא להכיר נשים המתגוררות בעיר, להתייעץ, לקבל המלצות או ידע מקצועי מחברות הקבוצה, אבל לא רק. מטרת העל שלי היא גם להכיר את השכנות שלנו, לצאת מדי פעם מהפייסבוק ולערוך מפגשים אוף-ליין בין חברות הקהילה."

השוות החדרתיות מקיימות אירועים חגיגיים בכל הזדמנות שהן יכולות, כמו הרמת כוסית בראש השנה, אירוע יום האישה, שהוא גם מסיבת יום הולדת לקהילה, מסיבת ליל קיץ, שרשורי מתנות בקבוצה ועוד. לאחרונה, השוות פצחו במשחק פיות וענקיות, בו כל אחת העניקה מתנה לענקית שלה וקיבלה מתנה מהפיה שלה. המתנות חולקו בדיסקרטיות וזהותן של הענקיות והפיות שלהן, נחשפה באירוע חנוכה חגיגי שהנשים ערכו בשבוע שעבר, בו התארחה והרצתה מעיין סבג- חטואל, על סיפור הישרדותה יוצא הדופן והמרגש מרעידת אדמה בה נהרגו 70 אלף איש.

חברות הקבוצה לא מתמקדות רק בלייקים ובתגובות וגם מקפידות על עזרה הדדית לכל מי שזקוקה. במסגרת הקהילה, הנשים עזרו לחברה שביתה נשרף, או לחברות שהזדקקו למזון או לציוד ואפילו לייעוץ מקצועי אישי. אחד מהפרויקטים הכי מיוחדים של קהילת השוות, שמדגים באמת את חשיבת העזרה ההדדית, הוא 'סירי לידה', במסגרתו נשים מהקהילה מביאות לחברת קבוצה שילדה, סירים עמוסים בתבשילים טעימים.

וכדי לשמור על הכל חיובי, חברות הקהילה יודעות שהן צריכות לשמור על שפה נעימה ומכבדת, אבל על כל מקרה, חמש המנהלות החרוצות נמצאות שם כדי לפקוח עין. "אנחנו תמיד עם האצבע על הדופק ומישהי מאיתנו תמיד מחוברת, כי לעתים קורה שישנן תגובות מעליבות שהן לא לעניין. במקרים כאלה אנחנו מעירות לכותבת התגובה, או מוחקות את התגובה. גם אין אצלנו דיס המלצות, אלא רק בפרטי. זה משהו שמאד חשוב לנו ואנחנו מקפידות לשמור על זה."

ליטל, היא גם אשתו של חבר המועצה עו"ד יניב דרי, אבל העובדה הזו פחות מורגשת בקהילת השוות החדרתית, שאין בה פוליטיקה בכלל. בניגוד לשלל קבוצות חדרתיות בהן סוגיות פוליטיות בוערות נטחנות לעייפה, בקהילת השוות כל ניסיון להכניס פוליטיקה לקלחת נעצר בראשיתו.

יפית וייסרמן, הצטרפה לפני כשנתיים לקהילה, "יש הרבה קבוצות בחדרה, אבל קהילת השוות היא קבוצה מיוחדת, יש בה משהו מאד חיובי, הכל באהבה. כל אחת מאיתנו יכולה להתייעץ ולשאול כל דבר, או אפילו לבקש עזרה והיא יודעת שיש המון נשים שישמחו להתגייס לעזרתה." היא מסבירה. "יש כאן נתינה עצומה, קהילתיות ותחושה של ביחד, שיתופיות ואהבת הסביבה. חמשת המנהלות הן חמש נשים נפלאות שנותנות את הלב והנשמה שלהן כדי לאחד את הנשים."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות