fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרוואנים כגנים בפארק גם בשנת הלימודים הבאה

טרם החלה בנייתם של הגנים בשכונה, שאמורים להיות מוכנים עד ינואר 2020. התושבים חלוקים בדעותיהם לגבי הרישום לבית הספר בשכונה
בית הספר בשכונת הפארק על רקע קווי המתח הגבוה. צילום: קרן אידלזון
בית הספר בשכונת הפארק על רקע קווי המתח הגבוה. צילום: קרן אידלזון

שנת הלימודים הבאה תפתח שוב בחריקה, לפחות בשכונת הפארק, עם קרוואנים שישמשו כגני ילדים זמניים, ובית הספר בשכונה שניתן לחב"ד עקב היעדר רישום, מה שגרם לפיצול ילדי השכונה בכמה בתי ספר ברחבי העיר. השבוע התקיימה פגישה בין ראש העיר צביקה גנדלמן לבין תושבי שכונת הפארק, ונושא החינוך זכה למיקוד רב.

עידן מורד, חבר רשימת "מחוברים" ובעבר יו"ר ועד שכונת הפארק, מסביר כי בשנת הלימודים הבאה ישתמשו שוב במבנים יבילים (קרוואנים) בגני העירייה בשכונה לאכלוסם של כמאה ילדי השכונה עד לחודש ינואר 2020. "גילוי נאות, אני אחד מההורים שילדיהם שובצו לגנים היבילים ואני לא רואה בזה אסון גדול", הוא אומר. "בשנה שעברה זה עבר חלק ואני יודע שהעירייה מבינה שמדובר בנושא רגיש".

עם זאת מדגיש מורד כי המצב רחוק מלהיות מושלם. "הגנים היבילים הם בגודל מחצית משטחו של גן רגיל, המבנים עצמם נמצאים בתוך שטחו של בית הספר מדעים ויהדות ותלמידי בית הספר עוברים דרך שטח הגנים במהלך יום הלימודים. אך הנושא המרכזי, שמבחינתי מהווה מכה קשה הוא נושא השירותים במקום. בתוך המבנים אין חדר שירותים, לכן הילדים צריכים להתפנות במבנה שירותים חיצוני. אמנם הוקצתה לכך סייעת, שתלווה את הילדים למבנה השירותים, אבל בעיניי ילד בגיל שלוש שצריך להמתין לסייעת פנויה כדי ללכת לשירותים זה נזק. זה עוד לפני שעלו שאלות נוספות וחשובות כמו מה קורה בחורף, או מה קורה שכמה ילדים רוצים ללכת לשירותים באותו הזמן. זו השנה השנייה ברציפות שנעשה שימוש במבנים יבילים (קרוונים) לגני ילדים, ונראה שהעירייה לא הפיקה לקחים".

על החסרונות הללו מצטרף גם נושא בניית הגנים הקבועים, אליהם אמורים הילדים לעבור כבר בחודש ינואר הקרוב. מורד מסביר כי טרם החלה בנייתם של הגנים. "כרגע עוד אין אפילו מכרז וטרם התחילו לפלס את השטח המיועד לבניית הגנים הקבועים. העירייה משדרת את המסר שהגנים יהיו מוכנים בינואר 2020 ומאחר ולוקח סדר גודל של כארבעה חודשים כדי לבנות גן ילדים, אם לא יתחילו בבנייה לקראת חודש ספטמבר, אז תהיה לנו סיבה לדאגה".

בעיה נוספת בשכונת הפארק היא בית הספר שנבנה בסמוך לקווי מתח גבוה. מורד: "בית הספר במבנה המקורי שלו היה מרוחק כשמונה מטרים מקווי המתח. הוא היה אמור להיות מוכן לאכלוס בספטמבר 2017, נדחה לספטמבר 2018 ובסופו של דבר, רק השנה הוא ככל הנראה ייפתח ויאכלס את בנות חב"ד. הודות למאבק שניהלנו, בית הספר הצטמצם מ-18 כיתות ל-12 והוא מרוחק כיום בכמעט 50 מטרים מקווי המתח. מדדי הקרינה כיום טובים יותר, אבל הם משתנים בהתאם לשימוש בקווים, ובדיקה מהיום עשויה להיות שונה לחלוטין מזו של אתמול".

הדעות בשכונה חלוקות לגבי בית הספר. לצד תושבים הדורשים לא לרשום אליו ילדים עד שיהיו בטוחים לחלוטין כי אין סכנה, נשמעים לאחרונה קולות רבים שאומרים 'כן' לרישום ילדי השכונה. זאת בשל העבודות שביצעה חברת חשמל להורדת רמת הקרינה מקווי המתח הגבוה. בינתיים, בשנת הלימודים הבאה יפוצלו ילדי שכונת הפארק בין בתי ספר שונים ברחבי העיר כגון קפלן, אילן רמון, צליל וצפרירים, והם ייאלצו לגמוא כברת דרך מדי יום ולחצות כבישים סואנים בדרכם אל ומבית הספר.

יו"ר וועד שכונת הפארק שחר מלול שוחט, שנבחרה לתפקיד לפני חודשים אחדים והחליפה את מורד בתפקיד, מסבירה כי נכון למועד הרישום לא נרשמו לבית הספר ילדים משכונת הפארק. "בית הספר ניתן השנה לבנות חב"ד בהבטחה של ראש העיר שאם בשנה הבאה יירשמו ילדים משכונת הפארק לבית הספר, הוא יחזור להיות שלנו".

לאחרונה, בתמיכת העירייה, קיבל הוועד אישור לעשות שימוש במבנה בית הספר בשעות אחר הצהריים, כמתנ"ס זמני, עד שיוקם מבנה קבוע שמתוכנן להיבנות בעוד שנים אחדות. "נכון לעכשיו מסתמן שיש התחלה של שיתוף פעולה. העירייה נענתה ולגמרי איתנו בנושא הזה ובימים אלה אנחנו בוחנים אופציות לחוגים שיתקיימו במקום. זו בשורה משמחת".

מעיריית חדרה נמסר: מזה שלוש שנים מקיים ראש העיר באופן שוטף מפגש עם תושבים בשכונות העיר. מפגש דומה התקיים לפני כחודש בשכונת עין הים, וכך יהיה גם בשכונת הפארק.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות