fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הנשמה השחורה מהסיקסטיז חוזרת. ראיון

להקת "מוטאון" מבצעת את להיטי חברת התקליטים מדטרויט ובשבוע הבא תופיע במועדון ברלה
להקת מוטאון. צילום: נועם ציפורי
להקת מוטאון. צילום: נועם ציפורי

להקות מחווה  שמעלות על נס יצירות של להקות, זמרים ואף סגנונות יש ולא מעט, אך להקה שמבצעת להיטים של חברת תקליטים אחת אינו חזיון נפוץ. וזה מה שעושה "מוטאון".

להקת "מוטאון", אולי כבר ניחשתם, מבצעת את להיטי חברת התקליטים "מוטאון". מוטאון רקורדס הוקמה בשנת 1959 על ידי ברי גורדי בעיר דטרויט. ייחודה היה סוג של מוזיקת סול בעל מאפיינים מובהקים, שכללו שימוש בטמבורין עם תופים, צליל בס בולט, מבנה מלודי וסגנון שירה של קריאה ותגובה שמקורו במוזיקת הגוספל.

"אין תקדים למופע כזה, אין מופעי מחווה לחברות תקליטים אבל כשמאזינים לשירים ושומעים קצת את הסיפור זה עושה הגיון", אומר ישראל חדד, שייסד את הלהקה לפני כשנתיים ובה הוא מתופף ואף מנחה את המופע. "זו להקה שבה היו מיוצגים כוכבים כמו סטיבי וונדר, מייקל ג'קסון, דיאנה רוס, סופרימס ועוד. זו הייתה חברה מאוד ייחודית משום שהנגנים שליוו את הזמר היו תמיד אותו ההרכב. בתוך החברה נכתבו להיטים שחולקו בין הזמרים. זה היה ממש בית לאמנים, להבדיל מחברות אחרות ששם עובדים פר אמן שמביא שירים".

חדד (45) ניגן עם אריאל זילבר, יצחק קלפטר, שמוליק קראוס ועוד עד שהחליט שהוא חייב שינוי. "התחלתי להשתעמם מההופעות שאני רואה ומהמוזיקה שאי שומע. התחלתי לחקור סוגי מוזיקה שונים, הגעתי אל מוזיקת סול משנות ה-60 ומתוך היופי הזה הכי תפס אותי סאונד מאוד מיוחד, של מוטאון".

בשנים האחרונות ישנה פריחה של להקות קאוורים. למה זה?

"עשו כאן המון מוזיקה טובה נפלאה, אין סיבה לא לחזור אליה, לנגן אותה ולהופיע אותה ואנשים לפעמים נהנים ממנה יותר מאשר ממוזיקה מקורית. לשמוע שירים שאתה מכיר ולראות את זה חי, יש בזה משהו מאוד מחבר ונגיש לקהל".

אתם להקה גדולה, אין קשיים כמו אגו שמשתלט וכו'?

"דווקא לא, הגיוני לחשוב שכן, אבל יש המון נכונות וכיף, כשאנחנו על הבמה זו הנאה צרופה, אנחנו מזמינים את הקהל לעלות ויש חגיגה אמיתית. לא רק שאנחנו להקה גדולה, מדי פעם אנחנו מארחים נגנים כמו הבסיסט אלון נאדל, המתופף אלון הלל והפסנתרן עדי רנרט".

שאלה קצת אישית: אפשר להתפרנס מזה?

"אנחנו לא קיימים הרבה זמן במושגים של עולם המוזיקה אז כרגע זה קשה, לכולנו יש עבודות נוספות אבל כמובן שאנחנו מקווים שזה לא לעד".

מקום בו הופיעו כבר מזמן פעמים מול קהל אוהד הוא הברלה מיוזיק קלאב בו יופיעו גם ביום שישי, 5/7.

"אנחנו מתים על הברלה", אומר חדד בהתלהבות, "על הדרך לשם, אנחנו יוצאים מהטירוף של העיר, של המרכז, לשקט של הכפר, הכל ירוק ובפנים בית של מוזיקה. אני מאוד אוהב איך שהברלה נראה, איך שהוא מאיר ואת הקהל שיודע לקום על הרגליים ולהיות הכי מיוחד וכיפי שיש".

הנבחרים: השירים שישראל חדד אוהב

שיר הכי טוב: Hitwave של מרת'ה ריבס. שיר עם מקצב מאוד מיוחד שכבר לא קיים היום.

הכי עצוב: What becomes of the broken hearted – מאוד אוהב את מילות השיר, שיר שמדבר על פרידה כואבת, הלחן מלא בהרמוניה וצבע.

endless love – לא צריך להסביר. ליונל ריצ'י ודיאנה רוס ממיסים וגם אנחנו!

שיר שהכי מרגש את הקהל: My girl- הוא תמיד מגיע אחרי מס' שירים קצביים ואז הוא נכנס ומרגש אותם. זה רגע שאני אוהב.

השיר שחייב להיכנס למופע: I can't help myself – שיר קצבי וכיפי של ה- The four tops. רוב השירים שירי אהבה פופיים קלילים והוא שיר מקסים שמתאים.

החגיגה של מוטאון. שישי, 5.7, ברלה מיוזיק קלאב בקיבוץ להבות חביבה. פתיחת דלתות 20:00, תחילת המופע 22:00. להזמנת כרטיסים: 04-6369993/4.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות