fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המחזה "גטו" יועלה בקרוב באור עקיבא

התיאטרון העברי מבנימינה יעלה את הבכורה לקלסיקה של יהושע סובול בהיכל התרבות באור עקיבא
ההצגה "גטו" של התיאטרון העברי. צילום: יוסי צבקר
ההצגה "גטו" של התיאטרון העברי. צילום: יוסי צבקר

התיאטרון העברי באור עקיבא מתכונן להופעת הבכורה של ההצגה "גטו", שתתקיים ב-31.10 בהיכל התרבות אור עקיבא. בהפקה הזאת עבד התיאטרון בשיתוף פעולה עם המחזאי יהושע סובול ועם סימפונט רעננה המנגנת בהצגה.

ההתרגשות בתיאטרון גדולה, כי מדובר במחזה עברי שהפך לקלאסיקה ישראלית ועולמית. גדי צדקה, מנהל התיאטרון העברי ותושב בנימינה, מתאר: "זאת הפקה שטרם נראתה כמוה בארץ. המחזה 'גטו' הוא המחזה הישראלי שהופק הכי הרבה פעמים בכל רחבי הגלובוס, והפקות בשפות שונות למחזה הזה יצאו ברחבי העולם. ההפקה שלנו היא ה-80 במספר של המחזה. המחזה מספר את סיפורה של חבורת שחקנים יהודים בגטו וילנה, שתוך כדי תהליך השמדת הגטו מקימים בו תיאטרון ומתברר להם שהכרטיסים להצגות נחטפים באלפים. מסתבר שאנשים שמועמדים להיות מגורשים למחרת באקציה בוחרים ערב לפני האקציה להוציא את הפרוטות האחרונות שנותרו להם ברכישת כרטיסים להצגות התיאטרון של תיאטרון גטו וילנה. זה אחד הסיפורים המרגשים ביותר אודות אמנות וטעם החיים".

את העיבוד למחזה ערכו פנינה וגדי צדקה בעצה ורשות מאת סובול, שליווה את החזרות להצגה. היא תופיע ברחבי הארץ, מקרית שמונה ועד אילת. בתפקיד הזמרת בהצגה, שהוא התפקיד הנשי הראשי, משחקת הזמרת דנה עדיני, מ"הבנות נחמה", ובתפקיד הגברי הראשי, התפקיד המורכב של הקצין הנאצי הדורש את הקמת התיאטרון בגטו בהיותו חובב תיאטרון מושבע ונקרע בין אהבתו לאמנות לבין הפקודות אותן הוא מקבל מלמעלה, משחק גדי צדקה עצמו. "יש לי הכבוד העצום לשחק את תפקיד הקלסיקה הזה", הוא אומר. "ההצגה 'גטו' נוגעת בנימי ההוויה האנושית באופן שאי אפשר להישאר אדשים כלפיו. היא מרגשת, מצחיקה, מטלטלת, נוגעת בנפשו של הצופה, באופן מוחשי ביותר. מדובר בחגיגת נצחון הרוח האנושית אל מול חורשי רעה. משולבים בה שירים בנגינה חיה, ריקודים, קטעי תאטרון פיוטיים ודרמטיים. השנה אנחנו גם מציינים יום הולדת 80 ליהושע סובול. חגגנו לו פה יום הולדת באחד החזרות עם השחקנים, וצוותי טלוויזיה באו לסקר את האירוע".

לצד "גטו", עסוקים בתיאטרון העברי גם בהצגה "לשם ובחזרה", המוצגת עכשיו בהיכלי התרבות באזור ומספרת את סיפורם של הטייסים שנפלו בשבי המצרי ותרגמו שם את "ההוביט", עם השחקן ישי גולן בתפקיד הראשי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות