fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"היושר הפנימי הוא המצפן שצריך להוביל את עורך הדין"

גם אחרי שנים ארוכות בעולם המשפט מרגישה עורכת הדין מיכל טואג ממשרד טואג-מגן בזכרון יעקב את הפרפרים בבטן לפני ייצוג לקוח בבית המשפט
סייעת בגן ילדים נפלה מכיסא ותקבל פיצויים | צילום אילוסטרציה
בית משפט | צילום אילוסטרציה

עו"ד מיכל טואג, תושבת זכרון יעקב, הינה בעלת משרד עורכי הדין טואג-מגן, בשותפות עם עורך הדין רן מגן. אחרי שנות ניסיון במקצועה, טואג, בת 47, נשואה + 3 ילדים, מספרת שהיא עדיין מרגישה את הפרפרים בבטן לפני כל ייצוג של לקוח בבית המשפט. "אין תחושה מרוממת יותר מלצאת מדיון בבית משפט כשפסק הדין ניתן לטובת הלקוח שלי, זו תחושה שאין דומה לה. שם מתאפשר לי להביא לידי ביטוי את יכולותיי המקצועיות כעורכת דין בצורה הטובה ביותר".

משרד טואג-מגן ממוקם ברחוב ז'בוטינסקי 49 בזכרון יעקב, ובנוסף שלוחות ביקנעם וברמת השרון. אתר האינטרנט של המשרד הוא https://www.toeg-law.co.il/. שני עורכי הדין הקימו את המשרד אחרי קרוב לשני עשורים של עבודה משותפת. המשרד עוסק במספר התמחויות שונות: דיני משפחה, ירושה, מקרקעין, הגיל השלישי, מימוש זכויות רפואיות, חוזים, ועבודה. "לכל אחד מהתחומים נדרש ניסיון, הבנה ומקצועיות מיוחדת, אך לכולם נדרשת דייקנות רבה, כמילת מפתח בשירות מקצועי של עורכי דין" מספרת טואג. "כך לדוגמה, בתחום צוואות וירושות, בטיפול במסמך רגיש כמו צוואה, מילה אחת במקום הלא נכון עלולה לייחס משמעות שונה לחלוטין לרצון המצווה, לגרום לסכסוכים קשים בין יורשים, ולעתים אף להביא לפסילת הצוואה".

עורכת הדין מיכל טואג
עורכת הדין מיכל טואג. צילום: טלי רצקר

"בתחום המקרקעין רובצת אחריות כבדה על עורך הדין בכל הקשור להיבטי מיסוי מקרקעין בעסקאות נדל"ן. אין להקל ראש בעריכת הסכמי מכר ויש לקחת בחשבון את כל המשמעויות הנלוות להם". טואג מוסיפה: "המקצוע מצריך ממני להיות מעודכנת משפטית בכל השינויים החקיקתיים ולעקוב באופן תמידי אחר פסיקותיו האחרונות של בית המשפט".

בעבודתה בתחום דיני המשפחה עו"ד טואג מחזיקה גם בתעודת מגשרת. "גישת המשרד בתחום זה היא לאו דווקא לרוץ לבתי המשפט. אם יש אפשרות להגיע להסכמים ללא מלחמת עולם מחוץ לכתליי בתי המשפט, כולם יוצאים מורווחים. גישה זו תואמת את ההסדר החקיקתי האחרון בתחום זה, שהינו מהפכה של ממש, לפיו בני זוג שהסתכסכו חייבים להגיש בקשה ליישוב סכסוך ביחידות הסיוע שליד בית המשפט למשפחה או בתי הדין הרבניים, לפני הגשת תביעה, וזאת במטרה לסייע לבני הזוג ליישב את הסכסוך ביניהם בדרכי שלום תוך צמצום הצורך בקיום התדיינות משפטית. בכל מקרה, בתיקים מסוג זה, טובת הילדים הינה תמיד לנגד עיני ומעל לכל".

"התמחות המשרד בתחום הגיל השלישי הינה מיוחדת בעולם המשפט. מדובר באוכלוסייה בעלת בעיות ומצבים המיוחדים לה. לעתים מדובר באנשים חסרי אונים, הזקוקים לליווי משפטי מקצועי ומנוסה כמעט בכל תחום בחייהם: מיצוי זכויות מול ביטול לאומי וחברות ביטוח פרטיות, עריכת ייפוי כוח מתמשך, עריכת צוואות, מינוי אפוטרופוס, ייצוג בהסכמים מול בתי דיור מוגן, לעיתים אף ייצוג משפטי מול ילדיהם (כן, גם זה קורה), וזוהי רק רשימה חלקית".

תיק מעניין שאת רוצה לספר עליו? "בשנה האחרונה טיפלתי בתיק רגיש ומורכב שגרם לי לסיפוק אדיר: לאחר מאבק משפטי קשה, הצלחתי להחזיר שני ילדים יתומים מאם לחיק אביהם, אחרי שנים רבות שבהן הוא נלחם להשיבם אליו".

מה נדרש מעורך דין טוב? "יכולת לשלב ולהכיל ידע משפטי נרחב, לצד אנושיות ורגישות, הבנה שתמיד יש עוד מה ללמוד והקפדה להתעדכן במצב המשפטי המתחדש בכל עת. חשוב לי להיות מדויקת בטיפול המשפטי שאני מעניקה ללקוחותיי. המקצועיות מבחינתי היא מעל לכל. היושר הפנימי הוא המצפן שצריך להוביל את עורך הדין בתקשורת מול הלקוח. הנכון בעיניי הוא לפרוש בפני הלקוח את התמונה המשפטית הנכונה ולאו דווקא להשמיע את מה שהלקוח רוצה לשמוע. קורה לא פעם שאני מוותרת על תיקים במקרה שהלקוח מעונין לקבל ממני משהו שאני יודעת שאני לא יכולה לתת לו".

מה משמח אותך? "לראות את הילדים שלי מחייכים ומאושרים".

מה מכעיס אותך? "כשאני מגלה שאדם שנתתי בו אמון מעל באמוני".

איך את אוהבת לבלות את שעות הפנאי? "עם המשפחה שלי, בקריאה ומול סדרה טובה בטלוויזיה".

יש לך חיות מחמד? "כן, כלבה מהממת בשם לונה".

מה השריטה שלך? "חוסר צדק ואפליה מוציאים אותי מדעתי ואני עושה כל שביכולתי לתקנם".

מוטו לחיים: "להיות מוכוונת מטרה, ובדרך להשגתה – לחיות את היום תוך הבנה שכל רגע שחולף לא יחזור, לא לבכות על מה שהיה או לנוח על זרי הדפנה, ולא להיות עסוקה במחר שאין לדעת מה הוא צופן בחובו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות