fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הועדה לתשתיות לאומיות החליטה: שדה התעופה יוקם בחדרה

בדיון השבוע הוחלט כי שדה התעופה האזרחי יוקם במזרח חדרה, חרף התנגדות ציבורית נרחבת. ראש עיריית חדרה וראש מועצת מנשה: לא ניתן שיעבירו את המפגע אלינו, נפעל וניאבק בכל דרך חוקית"
הפגנה נגד שדה תעופה צילום עצמי
הפגנה נגד שדה תעופה צילום עצמי

לאחר דיון ממושך שנערך ביום שני השבוע במנהל התכנון בירושלים, הוחלט כי שדה התעופה האזרחי יוקם במזרח חדרה, על חשבון שטחים פתוחים ובסמוך לשכונת בית אליעזר הוותיקה. שדה התעופה יחליף את שדה דב ושדה התעופה האזרחי בהרצליה, שיפונו.

לדיון הגיעו נציגים רבים מעיריית חדרה ומרשויות נוספות בסביבה. אלא שהייצוג הנרחב לא הועיל והוועדה, שדומה שהגיעה להחלטה על הקמת השדה בחדרה הרבה לפני שהחל הדיון, החליטה שחדרה היא החלופה הטובה ביותר להקמת השדה.

חלק מהמתנגדים שהגיעו לדיון בוות"ל. משמאל: רון שגן, נחמה (חומי) אריאלי, קרנית קעטבי וליאור אריה
חלק מהמתנגדים שהגיעו לדיון בוות"ל. משמאל: רון שגן, נחמה (חומי) אריאלי, קרנית קעטבי וליאור אריה

חבר המועצה רון שגן שנכח בדיון הסביר כי לא התקיים דיון אמיתי. לדבריו, הנציגים שהגיעו כדי לדון באפשרות פיזור הטיסות מהרצליה ושדה דב לשדות תעופה אזרחיים קיימים ברחבי הארץ במקום להקים שדה חדש, הבינו עד מהרה כי הנתונים שנאספו בנושא לא נבדקו ולא נתקבלו מסקנות. שגן אף הוסיף כי טענותיהם לא קיבלו במה במהלך הדיון; בעוד שמצדו השני של שולחן הדיונים, כשהגיע תורן של רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית לדבר, למרות שטענותיהן לא היו מוצקות, ניתן להן הזמן לדבר בהרחבה.

שדה התעופה האמור הינו למטרות אזרחיות והשימושים בו הם בין היתר טיסות פרטיות במטוסים קלים, מוניות אויר, בתי ספר לטיסה וכו'. שימושים אלה משרתים קהלים מצומצמים ביותר ואינם מצדיקים תפיסת מאות דונמים של שטחים פתוחים עשירים במיוחד בערכי טבע ונוף. בעבר, כשנבחנו האפשרויות להקמת השדה, נמצא כי חדרה אינה משמשת כחלופה טובה וכי עשרות אלפי תושבי הסביבה יושפעו באופן דראסטי, הן כמפגע רעש והן כמפגע סביבתי שעלול לפגוע גם בשמורת הטבע הסמוכה למיקום הנבחר במזרח העיר, ביצת זיתא. על מנת להתאים את הנתונים כך שלמרות הפגיעה הקשה יוקם השדה בחדרה, שונו הקריטריונים וחדרה "הוקפצה" למקום הראשון מבחינת התאמתה לפרויקט. לדברי שגן, לעיריית חדרה לא ניתנה אפשרות להגיב על כך.

שגן: "הוועדה עשתה דבר שלא ייעשה ומנסה לבצע מחטף שמנוגד לאינטרס הציבורי בצורה מובהקת ומוכחת, והיא עושה את זה בדרך שמזכירה מאפייה ובתהליך שאנחנו נוכיח שהוא לא חוקי ויש בו פגמים משמעותיים. יש קונצנזוס של הרשויות באזור וגם בקרב הציבור בכך ששדה התעופה הוא רע ושזהו מאבק מוצדק. לכן אני משוכנע שכאשר אנחנו נתקוף את ההחלטה האומללה הזו משפטית, ציבורית ופוליטית, אנחנו נצליח. אני קורא לציבור להבין שזוהי שעת חירום ושיש להתגייס. מחאה ציבורית תנצח את זה כפי שניצחה במקומות אחרים".

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן וראש המועצה האזורית מנשה אילן שדה מסרו: "לא ניתן שיעבירו את המפגע הקשה בהרצליה לאזור שלנו כדי שנדל"ניסטים יקבלו את השטח. על הוועדה לפזר את השימוש בשדות תעופה קיימים ולא להקים שדה תעופה חדש. לא נאפשר פגיעה באיכות החיים שלנו ובשטחים הירוקים.  נפעל  וניאבק על כך בכל דרך חוקית".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות