fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לראשונה בארץ: מפלגה שתתמקד בזכויות בעלי חיים תרוץ לכנסת

בשבוע שעבר ערכה מפלגת "צדק לכל" חוג בית בבנימינה. אחת מחברות המפלגה היא אבישג חפר, תושבת המושבה שהצטרפה לפני חצי שנה: "אנחנו צריכים ייצוג בבית המחוקקים. בהולנד קיבלה מפלגה שמתמקדת בזכויות בעלי חיים חמישה מושבים בפרלמנט"
מחוג הבית השבוע בבנימינה. צילום: פרטי
מחוג הבית השבוע בבנימינה. צילום: פרטי

בעשורים האחרונים עשתה האנושות התקדמות ניכרת באספקטים שונים של היחס של אדם לרעהו, אך יחס האדם לבעלי החיים האחרים על פני כדור הארץ נותר, בכללותו, יחס דומה לזה שניתן לחומרי גלם לתעשייה ולא ליצורים בעלי זכויות. עם זאת יש התעוררות גם בתחום זה. עמותות העוסקות בנושא זכויות בעלי חיים מוכרות בארץ, אך מפלגה הרצה לכנסת כשהיא מתמקדת בראש ובראשונה בזכויות בעלי החיים, ולא כעוד פרק במצע אלא כנושא הראשי שלה, היא תופעה חדשה בישראל. מפלגת "צדק לכל", שהוקמה ב-2015 על ידי עו"ד קובי כשדי, מכוונת בדיוק למטרה הזאת. השבוע הגיעו כשדי, כיום יו"ר המפלגה, והמנכ"לית שלה, קרן נאור, לחוג בית בבנימינה.

אבישג חפר, תושבת בנימינה, הצטרפה למפלגה לפני חצי שנה, ומספרת על המפגש, שנכחו בו כ-30 איש תושבי האזור: "המפגש התחיל עם סרטון שמתאר את מצבם של בעלי החיים כיום בישראל ופרקטיקות שנעשות להם בחסות החוק, כמו קיטום מקוריהן של תרנגולות בלולים ללא אלחוש, גדיעת קרניהם של עגלים וגריסת אפרוחים. בכל יום בישראל נגרסים יותר מ-15 אלף אפרוחים במכונות גריסה, רק כי הם זכרים ותעשיית הביצים לא יכולה לעשות בהם שימוש. הנושא של משלוחים חיים מוכר לציבור. אלה דברים שנעשים בגלוי. אחר כך הסבירו למה המפלגה הזאת כל כך נחוצה עכשיו בכנסת, כדי לשנות את הדברים מבפנים, לעצור את המשלוחים החיים ולאכוף את חוק צער בעלי חיים. כיום העונשים על התעללות ופגיעה בבעלי חיים בישראל הם כמעט אפסיים ואין אכיפה. ממטרות המפלגה גם לחנך את הילדים בישראל לאהבה, חמלה וצדק, שיהיו שיעורים במערכת החינוך שבהם ילמדו אותם להתייחס בכבוד אל כל בעלי החיים. אם הם ילמדו להתייחס בכבוד לכל גור כלבים, עגל או נמלה, הם יגדלו להיות אנשים שמכבדים גם בני אדם. משימות נוספות: לעודד חקלאות צמחית, לתמוך כלכלית בעמותות שעוסקות בהצלת בעלי חיים, ובמקביל לאסור המתת כלבים בכלביות. בכל שנה מומתים כ-100 אלף כלבים בריאים בישראל בכלביות העירוניות, בעוד תעשיית הכלבים הגזעיים הנמכרים תמורת כסף משגשגת ופורחת".

תחילתה של מהפכה? חוג הבית השבוע (צילום: פרטי)
תחילתה של מהפכה? חוג הבית השבוע (צילום: פרטי)

האם יש סיכוי ריאלי למפלגה כזאת להיכנס לכנסת ולהשפיע בה? חפר מציגה תקדימים וסימנים שמעודדים אותה ואת חבריה להאמין שכן: "במדינות סקנדינביות, למשל, יש מפלגות מכובדות של זכויות בעלי חיים, ובהולנד קיבלה לאחרונה מפלגה שמתמקדת בזכויות בעלי חיים חמישה מושבים בפרלמנט. התנועה הצמחונית והטבעונית הולכת וגדלה בישראל, וישראל היא מהמדינות המובילות בעולם בשיעורי הטבעונות. מבחינת החוק ופעולת הרשויות בנוגע להתעללות בבעלי חיים, ישראל נחשלת מאחור ומתנהלת בדומה למדינת עולם שלישי. אנשים כאן הולכים ומבינים שיש לנו אחריות לבעלי החיים, ואני מאמינה שגם האנשים שאוכלים בשר היו רוצים שבעלי החיים יגודלו בתנאים נאותים ושסבלם יופחת. ידוע גם שתעשיית המזון מהחי פוגעת במשאבי כדור הארץ ומדלדלת אותם. אנחנו מאמינים שזו תחילתה של מהפכה לזכויות בעלי חיים. בשביל זה אנחנו צריכים שיהיה לנו ייצוג בבית המחוקקים".

המהפכה בדרך. אבישג חפר. צילום: תמי קזדן
המהפכה בדרך. אבישג חפר. צילום: תמי קזדן

אף שההתמקדות היא בבעלי חיים, גישת המפלגה מתבטאת גם ביחס לאוכלוסיות חלשות של בני אדם, כפי שחפר מסבירה: "מפלגת 'צדק לכל' מאמינה בקדושת החיים באשר הם, ומשמיעה את קולן של אוכלוסיות חסרות ישע, כמו קשישים, ילדים ואוכלוסיות אחרות שקולן לא נשמע".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות