fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ליגה משלהן

תלמידות כיתה ט' באורט בנימינה הוכיחו שהן גם ספורטיביות וגם יוזמניות כשיזמו פתיחת שיעור בחירה כדורגל לבנות
הקבוצה (צילום: מועצה מקומי בנימינה גבעת עדה)

תלמידות כיתות ט' בבית הספר אורט בנימינה בחרו כשיעור בחירה כדורגל לבנות השכבה. 20 תלמידות נרשמו לשיעור, וכבר נבעטה בעיטת הפתיחה. "הדרישה שהגיעה התלמידות, ובית הספר נרתם על מנת לאפשר להן לממש את רצונן ולאפשר להן שוויון הזדמנויות ושכל תלמיד ימצא את המקום הנכון שלו המקום שבו התשוקה והיכולת נפגשים", הסביר מנהל בית הספר, יורם יפה.
עד כה היה מקצוע בחירה בכדורגל נחלת הבנים בלבד בבית הספר אורט בנימינה, בעוד שעבור הבנות המקצועות העיקריים שנלמדו בשיעורי הבחירה היו מחול, אומנות מוזיקה וכדור עף. כעת זה השתנה. "מוזיקה ומחול זה בסדר גמור, אבל אנחנו רצינו כדורגל, רצינו להיות בדיוק כמו הבנים בשכבה שלנו", מסבירה אחת מיוזמות הפנייה להנהלה, תמר ליפשיץ. חברתה לשכבה וליוזמה, תאיר מיטלפונקט, מספרת: "התחלנו לשחק, אנחנו נהנות מאוד, ואפילו הבנים בשכבה מפרגנים. כיף לנו".
מנהל חטיבת הביניים, רוני צרפתי: "כתפיסת עולם ודרך חיים אנו פועלים כל העת לשוויון בין בנים לבנות, וזה בא לידי ביטוי בכל תחום, כולל תקנון התלבושת, תחומי העשרה והתייחסות לכל רובד של עשיית החינוך והשגרה בבית הספר. לפני כשבועיים הגיעו אל הנהלת החטיבה מספר בנות בדרישה לפתוח כדורגל בנות. שאלתי אותן אם יוכלו לגייס 15 בנות וברגע שהבנות הביעו רצון, אפשרנו להן את מקצוע הבחירה שהן רצו".

סגנית מנהל חטיבת הביניים ואחראית על מקצועות הבחירה, אורנה לוי, הסבירה: "הבנות מלאות מרץ וחדורות מטרה. התרגשתי לראות אותן משחקות. מערכת החינוך היא פלטפורמה לשינוי תפיסות מגדריות בחברה ולהגדלת שוויון ההזדמנויות, זהו אחד מתפקידיה, והבוקר יצרנו שינוי קטן, ואולי גדול. זה מעורר בי גאווה ותקווה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות