fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תורידו את הגדר, טייק 2

המאבק סביב הגדר ברחוב היוגב בבנימינה נמשך: עובדי רכבת ישראל ניסו להציב הבוקר שוב את הגדר, המועצה המקומית הזמינה פקחים ומשטרה
איתי ויסברג במקום העבודות לפני כשעה, עם נציג הרכבת ופקחים (צילום: תושבי רחוב היוגב)

הבוקר גילו תושבים ברחוב היוגב בבנימינה כי קבלני עבודה של רכבת ישראל התייצבו בשעות הבוקר המוקדמות ברחוב בניסיון להציב גדר שהוסרה לפני כשבועיים. מהנדסת המועצה, שרון פישמן, שהזעיקה למקום פקחי מועצה ואת משטרת ישראל, וראש המועצה, איתי ויסברג, מנעו את ביצוע העבודות בשטח.

בספטמבר האחרון הציבה רכבת ישראל ברחוב היוגב בבנימינה גדר, ולטענת מועצת בנימינה געדת עדה, הדבר נעשה ללא היתר וללא תיאום עם המועצה. במועצה סיפרו כי תושבים הגרים ברחוב היוגב התלוננו כי הגדר פוגעת בשגרת חייהם ומסכנת אותם, ובמועצה טענו גם כי אופן הצבת הגדר סיכן את מעבר הולכי הרגל במקום, שנאלצו לרדת לכביש וללכת עליו חשופים. בעקבות כך דרשה המועצה מרכבת ישראל להסיר את הגדר, והועדה המקומית לתכנון ובנייה הוציאה בעקבות דרישת המועצה צו הריסה לגדר.

לפני כשבועיים הוסרה הגדר, וסוכם כי גדר חדשה תוצב בתיאום מול המועצה, אולם הבוקר הופתעו תושבי רחוב היוגב והמועצה לגלות כי פועלים הגיעו למקום והחלו להקים גדר חדשה. המועצה הקפיצה למקום פקחים ואת משטרת ישראל, שעצרו את קבלן הביצוע בשטח מלבצע את העבודות.

מהנדסת המועצה, שרון פישמן, אומרת: "למרות שביקשנו מהרכבת להציג את התכנון שלהם והצענו את העזרה שלנו בקידום התכנון, רכבת ישראל בחרה לפעול ללא תיאום בצורה עצמאית. כולי תקווה שברכבת ישראל יבינו שעבודות בתוך שכונת מגורים דורשות תיאום מול המועצה על מנת להבטיח את שלום התושבים".

ראש המועצה, איתי ויסברג, שהגיע אף הוא למקום, הוסיף: "ככל גוף הפועל ברחבי המועצה גם רכבת ישראל חייבת לפעול במסגרת החוקית. הקמת גדר במיקום ובאופי שמבקשת הרכבת להקים ברחוב היוגב בבנימינה דורשת היתר, הסדרי תנועה והתייחסות לבטיחות העוברים והשבים. במקום לפעול לקביעת עובדות בשטח מוזמנת הרכבת לפעול לקבל היתר במסלול הסטטוטורי הראוי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות