fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הנדיב: רעף האזבסט תוקן, מחכים למבנים

הורי בית ספר הנדיב בבנימינה מחכים להחלפת גג אזבסט מסוכן ולהחלפת מבנה מסוכן
מההפגנה בשבוע שעבר. לא סוף פסוק (צילום: פרטי)

לפני שבועיים נשברה ונפלה חתיכה מגג האזבסט של מבנה הכיתות בבית הספר היסודי (ממ"ד) הנדיב בבנימינה. בבית הספר שני מבנים עם גגות אזבסט, מבנה הכיתות שבו לומדים למעלה מ-200 תלמידים כל יום, ומבנה אולם הספורט. אזבסט הוא כידוע חומר מסוכן עם פוטנציאל לפגיעה בדרכי הנשימה, והסכנה גדולה במיוחד כשהוא נשבר וסיביו עלולים להגיע לדרכי הנשימה. הורי התלמידים בבית הספר הפגינו והשביתו את הלימודים לשעתיים, פעמיים במהלך השבוע שעבר, בתגובה למפגע.

בהפגנות השתתפו עשרות הורים וילדים, והפעולות זכו לתמיכת ועדי הורים של בתי ספר נוספים בבנימינה-גבעת עדה. "המטרה של המאבק היא שלא יהיו גגות מסוכנים, לא בבית הספר שלנו ולא בבתי ספר בבנימינה גבעת עדה בכלל", אמרו הורים הפעילים בפעולות המחאה.

הרעף שהצית את הכל (צילום: פרטי)

בוועד ההורים של בית ספר הנדיב הוחלט השבוע להקפיא פעולות מחאה נוספות שהיו מתוכננות, בעקבות העובדה שהרעף השבור בגג מבנה הכיתות תוקן לבסוף השבוע, ביום שלישי אחר הצהריים. עם זאת, ההורים מבהירים כי העניין רחוק מסיום, מכיוון שבעיות הבטיחות הרבות – שגגות האזבסט הם רק חלק מהן – עוד לא נפתרו. "בדצמבר 2017 התקבלה חוות דעת של מהנדס, שהביאה לאישור פסילה שהתקבל באוגוסט 2018, שמשמעותו שיש להרוס שני מבנים, את מבנה הכיתות ואת הצהרון, ולבנותם מחדש בצורה בטיחותית. במבנה הכיתות הצביעה חוות הדעת על ליקויי בטיחות שונים, כמו חוסר מענה בכבאות והצלה, העדר מרחבים מוגנים ושקיעת הגג. האזבסט הוא רק דוגמא. עכשיו קיבלנו זריקת התעוררות עם הרעף השבור, שהבהירה לנו כמה המצב מסוכן. עד כה לא נעשה דבר, ולא קיבלנו לו"ז ברור לדברים. את גג האזבסט של אולם הספורט נקבע שיש להחליף, יש לו"ז לכך, אך הדבר נדחה כל פעם, ובמועצה הסבירו לנו שזה משום שהביצוע חייב להתבצע בכפוף למזג האוויר. הרעף השבור, כאמור, תוקן. אנחנו נבקש פגישה עם נציגי משרד החינוך, כדי לראות איך מתקדמים גם עם הבעיות שהן קצת פחות דחופות".

ממועצה מקומית בנימינה גבעת עדה נמסר בתגובה: "המועצה פעלה ופועלת כבר שנים ארוכות מול משרד החינוך להסרת הגגות האסבסט. לשמחתנו, לפני כחודשיים התקבלה הרשאה להסרת גג אסבסט אחד, גגו של מבנה אולם הספורט. לגבי מבנה הכיתות והצהרון, המועצה פועלת בשנים האחרונות לאישור הריסת המבנים ובנייתם מחדש. השבוע אישרו לנו להתקדם צעד נוסף בתהליך ולצאת לתכנון המבנה החדש במסגרתו יוסר גג האסבסט. לגבי הרעף השבור- עם הדיווח על המקרה המועצה פעלה באופן מיידי אל מול כל הגורמים הרלוונטים במשרד החינוך. הסוקר שהגיע השבוע קבע כי הגגות מטופלים ומתוחזקים בצורה מלאה. כמו כן, השבר תוקן".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות