fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

במוזיאון הגבורה בחדרה יונצחו חיילים יהודיים ממרוקו

ח"כ עמיר פרץ, לשעבר שר הביטחון, ביקר במוזיאון וקיבל הבטחה שתוקם בו פינה לזכר חיילים יהודים ממרוקו שלחמו בנאצים
עמיר פרץ במוזיאון הגבורה בחדרה. צילום: מפלגת העבודה גשר מרצ
עמיר פרץ במוזיאון הגבורה בחדרה. צילום: מפלגת העבודה גשר מרצ

יו”ר העבודה גשר מרצ, ח”כ עמיר פרץ, שר הביטחון לשעבר, הגיע לביקור במוזיאון הגבורה בחדרה, לרגל יום השואה הבינלאומי וציון 75 שנים לשואה. הביקור נערך בהובלתה של הגב’ אילנה ויינק, ויחד עם מר ולדימיר סוורדלוב, ראש מטה העולים במפלגת העבודה, ומנהל המוזיאון מר דוד זילבנסקי.

זילבנסקי הבטיח לפרץ לפתוח במוזיאון פינה לחיילים יהודים ממרוקו שלחמו בצבא צרפת החופשית, והנחילו לנאצים את תבוסתם הראשונה במלחמת העולם השניה, בקרב ליד קזבלאנקה.

ח”כ פרץ: “אני נרגש להיות כאן. ההיסטוריה הישראלית והיהודית חבה לכם תודה. גבורתכם על הנאצים, והניצחון ההירואי של האור על החושך, לא רק שהציל את העם היהודי מהשמדה מוחלטת, הוא הבטיח את הקמתה של מדינת ישראל שלוש שנים לאחר מכן.

"מספר היהודים שלחמו בצבא האדום, ושאר הצבאות שהביסו את הנאצים, גדול מאחוזם באוכלוסיה. כך גם אחוז הקצינים והגנרלים, וזה מעורר כבוד וגאווה.

"אסור לנו להמשיך לשכוח את הגיבורים האלה לעת זקנה, ואנחנו, העבודה שר מרצ, נעשה הכל כדי שיזדקנו בכבוד. מגיע להם לחיות מפנסיה הוגנת כך שלא יאלצו לבחור בין פרוסה לתרופה ויוותרו על חימום הבית בחורף".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות