fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בחדרה מגבירים את האכיפה על רוכבי האופניים

מועצת העיר הצביעה פה אחד לאכיפת חוק האופניים, הכולל בין היתר איסור רכיבה על המדרכה ותקף גם לאופניים חשמליים
אופניים חשמליים | צילום: עמותת אור ירוק
צילום: עמותת אור ירוק

עיריית חדרה תתחיל באכיפת חוק האופניים, וזאת לאחר שמועצת העיר אישרה פה אחד את אכיפת חוק ייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומיות (תעבורה) תשע"ו – 2016, בהתאם לשלבי יישום החוק המפורטים במדריך שהוציא מרכז השלטון המקומי.
המדריך הועבר למועצת העיר כבר באוגוסט, ובו פירוט והסבר על החוק ויישומו, כחלק מהסדרת  כללי התעבורה ובטיחות הולכי הרגל.
היועצת המשפטית של עיריית חדרה, עו"ד שרון שרוני, הסבירה לחברי המועצה כי על מנת שיהיה ניתן להתחיל באכיפה, מחייב החוק החלטת המועצה, שאכן התקבלה.
החוק לייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומיות, המכונה חוק האופניים, מסמיך רשויות מקומיות לפעול לאכיפת עבירות תעבורה שמתבצעות בתחום שיפוטן.
בשלב זה מתייחס החוק לרכיבה על אופניים, אופניים חשמליים וקורקינט חשמלי, וכולל עבירות  כגון רכיבה על אופניים על המדרכה, רכיבה על אופניים באופן אסור על-פי דין, ובכלל זה הרכבת אנשים על אופניים, רכיבה עם טלפון נייד או עם אוזניות בשתי אוזניים ועוד, וכן הליכת הולכי רגל על שביל אופניים.
על-פי החוק, אכיפת עבירות התעבורה תהיה כפופה לאישור מועצת הרשות המקומית וכפופה להוראות החוק ולנוהל ארצי שתגבש משטרת ישראל ויאשר היועץ המשפטי לממשלה. כמו כן, הרשויות המקומיות יהיו רשאיות להסמיך פקחים שיאכפו את עבירות התעבורה בתחומי אותה רשות. הפקחים יוכלו להפעיל את הסמכויות המפורטות בחוק, וביניהן הסמכות לתפוס או להרחיק את האופניים שבאמצעותן בוצעה עבירה.
חוק האופניים נחקק לאור ריבוי המקרים שבהם רוכבי אופניים או קורקינטים חשמליים נפצעו ואף איבדו את חייהם כתוצאה מהתנהגות רשלנית או עבריינית.
האצלת סמכויות האכיפה לפקחים העירוניים היא חלק מיעד לאומי להגברת הבטיחות בדרכים
וצמצום תאונות הדכים והנפגעים בהן. מטרה מרכזית בפעילות זו, הינה להגביר את הציות לחוק
ושינוי תרבות הרכיבה במדרכות ושבילי האופניים בעיר. הגדלת היקף פעילות האכיפה באמצעות פקחים עירוניים תוביל ליצירת הרתעה בקרב הרוכבים בכלל, ותפיסתם של רוכבים החוזרים על העבירות שוב ושוב ופוגעים באיכות החיים של התושבים.
 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות