fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בהלל יפה התעלמו ממצוקת העובר, המשפחה תפוצה במיליונים

תינוק נולד עם נזק מוחי וסובל כיום מפיגור לאחר שבבית החולים לא התייחסו לירידת הדופק במשך שעות במהלך הלידה
המרכז הרפואי הלל יפה | חולי קורונה | צילום: באדיבות הלל יפה
המרכז הרפואי הלל יפה | חולי קורונה | צילום: באדיבות הלל יפה

משפחתו של קטין הסובל מנכות קשה עקב סיבוך שאירע בלידתו בבית החולים הלל יפה תקבל פיצויים בסך 7 מיליון שקלים. כך נקבע בתום הליך גישור שקיבל את אישור בית המשפט המחוזי בירושלים. משרד הבריאות, בשם בית החולים, ישלם פיצוי בגובה 4.7 מיליון שקלים, והביטוח הלאומי 2.3 מיליון שקלים.

התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי לפני כשלוש שנים. את משפחת הקטין ייצג עורך דין מיכאל סנדלר ממשרד עורכי דין שרעבי נאורי סנדלר.

לפי כתב התביעה, הילד, כיום בן 10, סובל מפגיעה מוחית והתפתחותית עקב מחסור בחמצן במהלך הלידה. בחודש ספטמבר 2009 הגיעה האם לבית החולים כשהיא בשבוע ה-40 להריונה ולאחר ירידת מים. הוחלט להשאירה באשפוז והיא החלה לקבל טיפול בפיטוצין לזירוז לידה. בליל ה-27.9.2009 , החל מהשעה 01:00, החלו להופיע האטות במוניטור, מה שחייב, כך לפי כתב התביעה, סיום מיידי של ההריון בניתוח קיסרי. ב-3:30 הפכו ההאטות לממושכות, אך הצוות הרפואי לא השתכנע בצורך לקיים ניתוח קיסרי כנדרש. "אילו עוד ממצאים היו צריכים להיות כדי לשכנע את הצוות הרפואי שיש לחלץ את העובר, ומייד?!!", צוין בכתב התביעה לפי חוות דעתו של ד"ר מוריס ברגר. "מהיכן שאב הרופא את המידע שהעובר ללא סימני חמצת?" כמו כן, נמשך מתן הפיטוצין, דבר האסור במצב של ירידת דופק וסימנים של מצוקה עוברית.

התינוק נולד ב-06:30 כשהוא כחול, לא מגיב וחובר מיד לחמצן. כילד, שולב בגן טיפולי לילדי שיתוק מוחין. ב-2014 נמצא כי הוא סובל מאיחור התפתחותי כללי, ובגיל 5 עדיין לא הפיק מילים. בחוות דעת מומחה נקבע כי הוא סובל משיתוק מוחין מלידה עם פיגור שכלי בינוני, הפרעת תקשורת וקשיי התנהגות וריכוז, מלידה.

עו"ד מיכאל סנדלר
עו"ד מיכאל סנדלר

עו"ד מיכאל סנדלר: "למרות הניסיון של בית החולים לדחות את הטענות על הסף תוך התעלמות מנסיבות המקרה ומהנזקים הברורים, בסופו של דבר המאבק המשפטי הממושך הצליח. כעת על המשפחה יהיה להתמודד כל חייהם עם תוצאות הרשלנות הרפואית והפיצויים שנפסקו יסייעו להם בהתמודדות היום יומית עם מצבו הקשה של התובע".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות