fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלוף באופן טבעי

טל מחפוד מפרדס חנה זכה בתחרות "מר ישראל" לפיתוח גוף, ועשה זאת ללא שימוש בתכשירים כימיים. מאמנו מסביר איך עשה זאת
טל מחפוד עם הגביע
טל מחפוד עם הגביע

טל מחפוד, תושב פרדס חנה, זכה לפני מספר ימים בתחרות מר ישראל בפיתוח גוף לשנת 2019. מחפוד הוכתר באלוף ישראל בקטגוריה מאן פיזיק קלאס 1, גובה 1.75+. ההישג של טל מרשים פי כמה לאור העובדה שהוא מפתח את גופו באמצעים טבעיים, ללא שימוש בתכשירים כימיים, וניצח בתחרות שמגבלה זו לא חלה על המתמודדים. בתחרות בשבוע שעבר הוא הראה איך עושים זאת בנטורל.

טל מחפוד, בן 20, הגיע לפרדס חנה בשנת 1999 בהיותו תינוק. "מגיל 13 וחצי היה לו משיכה לפיתוח גוף", מספר אביו, אייל מחפוד. "וזה התבטא בכך שהיה מגיע למכוני כושר ומביט איך אנשים מתאמנים והיה מחקה אותם, ויום אחד ביקש משקולות ומכשירים נלווים לפיתוח גוף. הוא התחיל להתאמן בהתמדה כל יום כמה שעות, וכך בהדרגה גופו התפתח בצורה טבעית לחלוטין. במשך השנים הוא שאב מידע מהמאמנים מהשורה הראשונה, חידד את האימונים והגיע למבנה גוף שהטעה אנשים לחשוב שהוא משתמש בחומרים, אך טל תמיד אמר: 'יום אחד אגיע לתחרות אך ורק באופן טבעי, כדי להוכיח לכולם שאפשר גם ללא חומרים'. טל רואה את עצמו כמודל לנוער שמעוניין להתאמן ולהכנס לפיתוח גוף באופן טבעי. כיום, בארץ ובעולם, יש מגמה של יותר ויותר תחרויות לפיתוח גוף טבעי, עם כללים מחמירים המוודאים זאת, כגון בדיקות דם המווצאות שרידי חומרים בגוף גם אחרי 7 שנים, בדיקות פוליגרף וכו'".

טל מחפוד בתחרות
טל מחפוד בתחרות

לפני חודשיים טל הכיר את נתנאל ברודני, אחד המאמנים הידועים בארץ בתחום, וביקש את עזרתו בהכנה לתחרות מר ישראל. נתנאל ראה מיד את הפוטנציאל והגנטיקה של טל והתרשם גם מהרצון העז והמוטיבציה שלו. הוא נכנס להכנה המקצועית של ברודני, והתוצאות מדברות בעד עצמן: טל ניצח בתחרות בקטגוריה שנחשבת לקשה ביותר.

המאמן הגאה ברודני פרסם את זכייתו של טל אחרי התחרות, מה שגרר תגובות, פרגונים וברכות חמות רבות. ברודני מתאר: "מטרת התחרות היא תצוגת הגוף: פרופורציה, מסת שריר, חיטוב. טל היה מתאמן בעיקר באימוני רחוב (Street workout) – מתח, עליות כוח וכדומה, נחשף לתחום פיתוח הגוף והתחיל להתעניין בו, וכשהגיע אלי עם מטרה ברורה להתכונן לתחרות מר ישראל, סידרתי לו תכנית אימונים ותזונה שכללה הנחיות מדויקות – אילו מאכלים עליו לאכול ואיזו כמות מהם בדיוק. הוא עבד קשה, כמו שצריך, והגיע לתוצאות המעולות האלה".

עכשיו טל מתכונן לאליפות ישראל בפיתוח גוף טבעי, מטעם איגוד WNBF, שתתקיים בתל אביב ממש אחרי החגים, ב-24.10. אם יזכה בה, ייצג את ישראל בתחרות מר עולם לפיתוח גוף טבעי שתתקיים בעוד מספר חודשים בחו"ל. "אנחנו מחזיקים לו אצבעות שייצג נאמנה את מדינת ישראל", אומר אביו.

"תחום פיתוח הגוף הוא מאתגר והפך לבעייתי, כי נוצרה הנורמה של היעזרות בחומרים", מסביר ברודני. "לפיתוח מסת שריר יש מגבלה מסוימת, ופיתוח גוף ללא סטרואידים וחומרים אחרים יהיה איטי ומאתגר יותר, כי החומרים מזרזים תהליכים. יש מתחרים שגם מזריקים לעצמם חומרים. מפתה להשתמש בחומרים, אך לפיתוח הגוף הטבעי יש יתרון בריאותי ברור".

טל מחפוד
טל מחפוד

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות