fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אישום: סחר בזהב ללא חשבוניות וניסה להבריח תכשיטים

כתב אישום הוגש נגד חנוך פרוינד מפרדס חנה, שקנה ומכר זהב ללא דיווח לרשויות וניסה להבריח לארץ תכשיטים בשווי מיליונים
התכשיטים אותם ניסה פרוינד להבריח ונתפסו בנתב"ג. צילום: רשות המסים
התכשיטים אותם ניסה פרוינד להבריח ונתפסו בנתב"ג. צילום: רשות המסים

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה 6 כתבי אישום לבית המשפט המחוזי נגד חנוך פרוינד (48) מפרדס חנה וחברה בבעלותו, ח.ש. פרוינד בע"מ. לפי כתב האישום, רכש הנאשם זהב בעסקאות לא מתועדות בספרי החשבונות. הזהב ה"שחור" הגיע בחלקו משטחי הרשות הפלסטינאית וסך עסקאות המכירה שלו עמד על 561 אלף שקלים, כאמור לא מדווחים לרשויות המס.

על פי כתב האישום, במסגרת תרמית קרוסלה, הנאשם קיבל במרמה מהמדינה את כספי המע"מ, באמצעות שרשרת מסחר בין המעורבים , שבתחילה נרכש הזהב השחור מבלי שישולם עליו מע"מ, ובאמצעות חשבוניות מזויפות נמכר ליצואנים במחיר הכולל מע"מ. היקף המע"מ שקיבל פרוינד במסגרת התרמית היה כמעט 39 אלף שקלים.

עוד מפורט בכתב האישום כי פרוינד ובנו פתחו חשבון בבנק הפועלים על שם הבן, אך בפועל שימש לפעילותו העסקית של האב, כדי לא לדווח על כך לרשות המסים. סך הכספים שהעביר דרך החשבון היה 2.143 מיליון שקלים, וזאת מבלי לדווח לבנק.

עוד מפורט בכתב האישום כי פרוינד ניהל חשבון בבנק מרכנתי בחדרה והעביר אליו את הרכוש האסור שקיבל בגין מכירת הזהב השחור. עובדי הבנק חשדו בפעילותו והוא התבקש להפסיק את פעילותו. כדי לקבל במרמה את אישור הבנק להמשך הפעילות החשודה בהיקפים של מאות אלפי שקלים ולהשאיר את חשבון הבנק פעיל, הציג הנאשם מצג כוזב ביחס לספק הזהב.

בחודשים יולי ואוגוסט, ובעודו ממתין להחלטה בשימוע בעניינו ביחס לאישומים שפורטו ואחרים, נסע הנאשם 3 פעמים לטורקיה במטרה להביא עימו תכשיטי זהב. בשובו לארץ הבריח את תכשיטי הזהב תוך שאינו מדווח עליהם ומתחמק מתשלום המכס והמע"מ בגינם. ב-30.8 נתפס באקראי על ידי בודק המכס, עת עבר במסלול הירוק כאשר בידיו תכשיטי זהב במשקל כולל של כ-22.8 ק"ג בשווי של לפחות 4 מיליון שקלים.

התיק מטופל על ידי עורכי הדין ניר מסורי ורועי ברק מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות