fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחריי לתותחנים! טור אישי של קצין בחיל

מתגייסים בקרוב לצה"ל? רס"ן דר וילנאי מספר על עצמו ועל חיל התותחנים ונותן עצות מצוינות למתגייסים חדשים.
רס"ן דר וילנאי סגן מפקד גדוד 55 בחיל התותחנים
רס"ן דר וילנאי סגן מפקד גדוד 55 בחיל התותחנים

אני רס"ן  דר וילנאי בן 28, סגן מפקד גדוד 55. אני גר בקיבוץ גבעת ברנר עם אישתי מוד (וחתול בשם פארקר) ובזמני הפנוי אני מנגן בגיטרה חשמלית.

הייתי רוצה לתת לכם, המתגייסים החדשים לחיל התותחנים, קצת עצות וטיפים לקראת התחלת שירותכם הצבאי כלוחמים בחיל.

אפתח בקצת על עצמי. התגייסתי לחיל התותחנים באוגוסט 2010 (יש הטוענים שהיו אז דינוזאורים – לא באמת). עשיתי מסלול לוחם ממנו המשכתי לקורס מפקדים והפכתי למפקד צוות בגדוד 411. לאחר מכן יצאתי לקורס קצינים וחזרתי כמפקד פלגה (המקביל למפק"ץ בחילות האחרים) בגדוד 405. בתפקידי הבא הייתי סגן מפקד סוללה במסלול, יצאתי לשנתיים לימודים אקדמיים, קש״א במבצע ״צוק איתן״, הייתי מפקד סוללה במסלול, מפקד סוללה גרניט בגדוד 405 (תפקיד המקביל למ"פ), מפקד מגמה בבא״ח של חיל התותחנים שבשבטה, וכעת אני סמג"ד 55.

וכעת, כמה עצות ממני אליכם:

  • אני מנחש שאתם מתרגשים לקראת הגיוס, חוששים אפילו, רובכם לא יודעים למה לצפות. דעו שזה בסדר, כמעט כל חייל מרגיש ככה בתחילת דרכו. דעו שאתם מגיעים לחיל ייחודי, חיל בו תמצאו חברים לחיים ומשפחה שנייה, חיל בו תחוו שירות משמעותי מאין כמותו.
  • קחו הכל בקלות. אפילו אם לא הגעתם ליחידת חלומותיכם, יכול מאד להיות שתמצאו סיפוק ביחידה אחרת. הכל תלוי בכם. ברגע שתתחברו למשמעות בתפקיד אתם תמצאו את מקומכם.
  • תזכרו שאתם מעצבים את המציאות בה אתם חיים, נסו תמיד למצוא את הטוב ואת החיובי, גם במצבים הקשים.
  • בואו עם ראש פתוח ללמוד. בצבא תפגשו, אולי בפעם הראשונה בחייכם, המון אנשים חדשים ממקומות שונים, ממגזרים שונים ואוכלוסיות שונות בחברה הישראלית. זו הזדמנות מטורפת ללמוד על עצמכם ועל המדינה שלכם. הצבא מפגיש אותך עם אנשים שונים ממך שמעולם לא היית פוגש אם  לא היית מתגייס.
  • טיפ קטן אך מאוד חשוב. אל תחסכו בגרביים ותחתונים- לסיים את היום במקלחת טובה והחלפה לבגדים נקיים ישפר לכם אתו משמעותית. כשאתם בבית זה יכול להרגיש חסר משמעות, אבל בצבא זה הופך לתענוג של ממש!
  • הכי חשוב, תמיד תזכרו ליהנות מהדברים הקטנים ! בצבא תצברו חוויות שלא תזכו לחוות בשום  מקום אחר. הרבה פעמים לא יהיה קל, אך זכרו למצוא את הדברים הקטנים, האנשים והרגעים שיעשו לכם טוב. אותם דברים יישארו אתכם גם להמשך החיים !

הולך להיות קשה ומאתגר, קטן עליכם.

באחריות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות