fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איפה הניטור, ואיפה 7 מיליארד שקלים?

שומרי הבית ממשיכים במאבק בהפעלת אסדת לוויתן בתקופת ההרצה שלה, ובהסכם הסדר חוב החשמל של מצרים
מההפגנה בקיסריה (צילום: שומרי הבית)

שבוע אחרי שהמשרד להגנת הסביבה פרסם את יתר הפליטה לאסדת לוויתן, והרשויות באזור יצאו נגד העובדה שהיא לא מכילה ניטור רציף של האסדה וסביבותיה, ממשיכים הגורמים המעורבים לנסות להשפיע על מהלך פעולת האסדה – לאחר שאפסה תקוותם למנוע את הקמתה והפעלתה. השבוע שלחה עמותת "שומרי הבית" למשרד להגנת הסביבה מכתב שבו היא דורשת לבצע להליך ההרצה את אותו הליך שנדרש להיתרי פליטה. "בהיתר לא הייתה שום התייחסות לתקופת ההרצה. נובל אנרג'י והמשרד להגנת הסביבה יסגרו ביניהם את התנאים לזה, הציבור לא שותף ולא יהיה שימוע ציבורי. זה ריקון מכל תוכן של הוראות אוויר נקי", מסבירים ב"שומרי הבית" לעיתון בשיחה השבוע.

במקביל, בהקשר הכלכלי, ארגנו "שומרי הבית" במוצאי שבת האחרון הפגנה מול ביתו של אסף אילת, יו"ר רשות החשמל, בהרצליה, בקריאה שלא יאשר את הסכם הוויתור ופריסת החוב המצרי תוך מחיקת רובו שאישרה חברת החשמל. ב-21 לחודש אמור להיות שימוע ציבורי שבכוונת "שומרי הבית" להגיש אליו חוות דעת מומחים שהם מכינים כיום, והשגות על ההסכם. קרוב למאה מפעילי העמותה הגיעו להפגנה, כשהם נושאים שלטים כמו "תספורת למצרים – לא על חשבוננו", ואחד מהם אף הצטייד במסכה המדמה את פניו של יצחק תשובה.

יוני ספיר, יו"ר "שומרי הבית", הסביר: "אסף אילת הוא יו"ר רשות החשמל, הרגולטור העיקרי של חברת החשמל. בידיו הכוח למנוע את הסכם הוויתור השערורייתי על כ-85% מהחוב המצרי שנפסק לחברת החשמל בבוררות בינלאומית. הציבור הישראלי הוא צרכן שבוי של חברת החשמל, וככזה, כבר כיסה מכיסו את הפסדי החברה בגין הפרת החוזה ע"י המצרים, באמצעות ייקור תעריפי החשמל בכ-30%. הטענה כאילו לא ניתן לגבות את החוב מהמצרים מגחיכה את ההליך המשפטי היקר שחברת החשמל יצאה אליו מלכתחילה נגד המצרים ואת מוסד הבוררות הבינלאומי בכללו. הסדר החוב שנתפר עבור המצרים הוא לא פחות משערורייה, ואין לו אח ורע בשוק המקומי ובמדינות ערביות אחרות אותן בחנו, לרבות בתחום האנרגיה. אנו קוראים לאסף אילת שלא להסכים לוותר על כ- 7 מיליארד שקלים מכספנו, בהסכם שיסלול את הדרך ליצחק תשובה וחבריו לחתום על חוזה תמוה לייצוא גז למצרים, שהינה בעצמה יצואנית גז ובעלת עודפי גז ניכרים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות