fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כיצד להתמודד עם תופעה של נדודי שינה בילדים ובני נוער

נדודי שינה הם תופעה אשר מדירה שינה מפני אלו הסובלים ממנה מחסור בשינה גורמת לבעיות רבות כמו חוסר יכולת להתרכז, חוסר תיאבון, עצבנות, בעיות מטבוליות קושי להירדם ועוד. התופעה הזו הרסנית עוד יותר כאשר מדובר בילדים אשר גופם בשלב ההתפתחות. לפניכם מספר טיפים מועילים כיצד ניתן להתמודד עם הבעיה.
צילום: Pixabay

בחירת המיטה והמזרן הנכונים

כדי ליהנות משנת לילה איכותית וטובה יש לבחור במיטה ובמזרן אשר מתאימים לילדים שלכם. למשל אם יש לכם ילד מאוד גבוה, מומלץ להתאים מיטה אשר תתאים לממדיו הפיזיים למשל מיטה זוגית שבה יוכל לישון בנוחות רבה. אם החדר אינו גדול במיוחד תוכלו לקנות מיטה בגודל 40*200 או אולי אפילו 40*220 כך שתותאם לגובהו של הילד. חשוב מאוד לבחור גם במזרן אשר יעניק לילדים את התמיכה הנדרשת לגב ולשאר חלקי הגוף כדי שיוכל לנוח כראוי בשעות הלילה ויקום רענן ליום חדש.

כיום יש מגוון מזרנים רחב מאוד שממנו ניתן לבחור למשל: לטקס, ויסקו, מזרני קפיצים איכותיים, טמפור ועוד. מומלץ אף לקחת את הילד עימכם ולתת לו לנסות את המזרנים השונים כדי שיוכל לבחור על איזה מזרן הכי נוח לו לשכב. פן נוסף שיש להתייחס אליו הוא החשיבות בבחירה של מזרן איכותי אשר לא נפלטים ממנו חומרים רעילים ומסוכנים. בנוסף, נמליץ לכם לרכוש כיסוי עבור המזרן כך שישמר לאורך שנים גם אם יישפך לו משקה במיטה או אם הוא מזיע הרבה וגם נגד לכלוך ואבק.

שגרת לילה היא הכרחית

אצל ילדים קטנים לעומת מתבגרים שגרת לילה היא חשובה מאין כמותה. כיוון שכך הילדים יודעים למה להתכונן. למשל החל מהשעה שש בערב מכבים את הטלוויזיה בסלון, נכנסים להתקלח, אוכלים ארוחת ערב, מצחצחים את השיניים, מכבים את האורות בבית ובחדר השינה ומדליקים אור קטן ועמום לקבל את הלילה ורגע לפני שהולכים לישון מקריאים ספר לפני השינה ואז הולכים לישון. ילדים זקוקים לשגרה כיוון שכך הם יודעים למה להיערך, דבר שמאוד מקל את ההתנהלות בבית גם עבורכם ההורים. ברגע שהילדים מכירים את השגרה הקבועה שלהם, יהיה להם קל להירדם.

האור הכחול הוא האויב הכי גדול שלכם

בין אם מדובר בילדים קטנים ובים אם מדובר במתבגרים, האור הכחול הבוקע ממגוון המסכים השונים גורם לנזק בלתי יתואר. האור הכחול המופץ מזיק עד מאוד למעגל השינה והערות הטבעי של גופינו, לכן, צפייה לאורך זמן במסכים השונים גורמת להפרעות שינה אצל ילדים, מתבגרים ומבוגרים כאחד. הגבילו את זמן הצפייה משעה מסוימת, ותנו לראש ולגוף של הילדים שלכם לנוח ולהירגע כך שיוכל להיכנס למצב שינה ביתר קלות. סך של הילדים, במיוחד לפני השינה. נציין כי הימנעות מאור כחול היא הימנעות מכל המכשירים החשמליים קרי: טלפונים חכמים, טלוויזיות, מחשבים וטאבלטים.

פעילות במהלך היום מסייעת לשינה תקינה בלילה

ילדים אקטיביים אשר עוסקים בפעילות גופנית עצימה בהחלט ירגישו את הצורך בשינה. הפעילות הגופנית הקבועה מתישה ומעייפת ולאחר מקלחת חמה וארוחת ערב הילדים  כבר ירגישו עייפים. אומנם טיבם של ילדים הוא לנסות ולהישאר ערים ככל הניתן ללא קשר לרמת העייפות שלהם, אך אל תוותרו, פעלו לפי שגרת הלילה והכניסו אותם למיטה בשעה שמוקדמת כך שיקבלו מירב שעות השינה שהם כה זקוקים להן. הקפידו שהפעילות הגופנית תתבצע לפחות שעתיים לפני זמן השינה של הילדים כדי שהאדרנלין בגופם לא ימנע מהם להירדם בקלות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות