fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחווה לקולנוע האיטלקי: פסטיבל סרטים איטלקיים יערך בישראל

17 סרטים, יותר מ-80 הקרנות ב-8 סינמטקים ברחבי הארץ, 10 סרטים חדשים מהשנה האחרונה, מחווה לסופיה לורן החוגגת 90, מחווה לבמאי פאולו טביאני שהלך השנה לעולמו, שלושה דורות של משפחת דה סיקה ועוד. זה מה שמחכה לכם בפסטיבל הקולנוע האיטלקי שיפתח ב-4 באפריל ויינעל ב-15 באפריל. וגם: כל תקצירי הסרטים
השחקנית לילי ג'יימס, מתוך הסרט שחר של יום חדש צילום: אדוארדו קסטלדו

המהדורה ה-11 של Cinema Italia, פסטיבל הסרטים האיטלקי בישראל, יוצא לדרך. צ'ינמה איטליה, פרויקט תרבות בהפקת Adamas, איטליה – ישראל בשיתוף מכוני התרבות האיטלקיים של תל אביב וחיפה, CINECITTA והסינמטקים בישראל. הפסטיבל ייפתח ב-4 באפריל ויימשך עד ה-15 באפריל.

השנה, הפסטיבל יציג 17 סרטים ב-8 סינמטקים ברחבי הארץ – תל אביב, ירושלים, חיפה, הרצליה, חולון, חדרה, ראש פינה וסינמטק שדרות שחידש את פעילויות בימים האחרונים לאחר שנאלץ לסגור את שעריו מאז פרוץ המלחמה.

כמו בכל שנה, גם במהדורה זו יוצגו בפסטיבל 2 חלקים עיקריים: חלק עכשווי בו יוקרנו 10 סרטים שיצאו בשנה האחרונה באיטליה. החלק השני, החלק הקלאסי, יוקדש השנה לכוכבת סופיה לורן, שחוגגת השנה יום הולדת 90. בתוכנית מוצגים 7 מהסרטים היפים והחשובים ביותר של כוכבת הקולנוע הדגולה, שברבים מהם משתתף לצדה מרצ'לו מסטרויאני (מציינים 100 שנה להולדתו בדצמבר) וחלק מהם ביים הבמאי הדגול ויטוריו דה סיקה.

השושלת של דה סיקה תהיה אחד הקווים המנחים את הפסטיבל: לצד היצירות הגדולות של ויטוריו דה סיקה, ניתן יהיה לצפות בו גם כשחקן בסרטו של הבמאי אלסנדרו בלאזטי, בסרט "כמה חבל שהיא רעה". בנוסף לשני סרטים נוספים שבהם משתתפים בני משפחת דה סיקה: "לימוני חורף" מאת קטרינה קרונה, בכיכובו של כריסטיאן דה סיקה, בנו של ויטוריו דה סיקה והסרט המדובר בשנה האחרונה באיטליה "מימי נסיך האופל", בבימויו של ברנדו דה סיקה, בנו של כריסטיאן, וכאן בהתנסות הראשונה שלו מאחורי המצלמה במקביל לקריירה מאוד מצליחה כשחקן ותסריטאי.

לזכרו ולכבודו של פאולו טביאני, הבמאי האיטלקי הגדול, שנפטר בסוף פברואר, הפסטיבל יקרין את אחת מיצירות המופת שלו: "קאוס".

הפסטיבל יפתח עם הקרנת טרום בכורה של הסרט "קפיטאנו", מאת מתאו גארונה, זוכה פרס הבימוי ופרס מרצ'לו מסטרויאני למשחק , פסטיבל וונציה 2023 והמועמד לאוסקר לסרט הזר הטוב ביותר, סיפור בהשראת הסיפורים האמיתים של כמה נערים שחוו את המסע מאפריקה לחופי אירופה.

עוד בתוכנית הסרט "שחר של יום חדש", יצירתו האחרונה של סאווריו קוסטאנזו, בהשתתפות אלבה רורוואכר ורבקה אנטונצ'י האיטלקיות, לצד ויליאם דפו (המשחק יחד עם זוכת האוסקר אמה סטון ב"מסכנים שכאלה") וג'ו קירי (דברים מוזרים).

ג'וזפה פיורלי מציג את "זיקוקים", זוכה גלובוס הזהב לשנת 2023 עבור סרט הבכורים הטוב ביותר, הסרט הוצג בפסטיבלים בינלאומיים רבים וזכה בפרסים נוספים. סרט יפהפה ופיוטי על הזכות לחיות ולאהוב ללא פחד. הסרט, המתרחש בסיציליה בשנות ה-80, מקיים דיאלוג עם סרטה היפה של אמה דנטה, "חמלה", המתרחש גם הוא בסיציליה ומספר את סיפורו של ארתורו, בנה של זונה שנפטרה בלידתו ואומץ על ידי חברותיה הזונות. סרט חזק מלא במשמעויות סמליות על האמת האנושית.

עוד בפסטיבל, הבמאי ג'נארו נונציאנטה, מציג את הקומדיה המצחיקה "החיים הם חוף". הסרט שהכניס יותר מ- 4 מיליון יורו לקופות בששת השבועות הראשונים בבתי קולנוע באיטליה. סיפורו של אדם שיש לו הכל ויוצא למסע שיהפוך עבורו להזדמנות להסתכל אחרת על העולם, למרוד ולנסות להגשים את חלומותיו ורצונותיו.

צ'ינמה איטליה, פסטיבל הסרטים האיטלקי 4 – 15 באפריל

בסינמטקים ברחבי הארץ

לפרטים ורכישת כרטיסים באתרי הסינמטקים

לעמוד המרכז באתר סינמטק תל אביב ; לעמוד המרכז באתר סינמטק ירושלים ; לעמוד המרכז בסינמטק חיפה ; סינמטק הרצליה ; סינמטק חולון ; סינמטק חדרה ;  סינמטק ראש פינה ; סינמטק שדרות

 תקצירי הסרטים:

קפיטאנו

IO CAPITANO

איטליה 2023

בימוי: מתאו גארונה

משחק:  סיידו סאר, מוסטפה פאל, איסקה סוואגודו, הישאם יקובי, דודו סגנה, חאדי סי

Dir. Matteo Garrone

הבמאי האיטלקי המוערך מתאו גארונה ("גומורה"), לוקח אותנו בסרטו החדש – שמגיע אלינו היישר מהבכורה העולמית בפסטיבל ונציה – לאודיסאה מרגשת ומטלטלת, בהשראת מיתוסים עתיקים וסיפורים מן החיים. "קפיטאנו" הוא סיפור המסע האפי של נער צעיר, שיחד עם בן דודו, מחליט לעזוב את דקאר שבסנגל ולעשות את דרכו לאירופה בתקווה למצוא חיים טובים יותר. הרפתקה חובקת עולם שעוברת בסכנות של מדבר וים, דרך המסתוריות, האנושיות והאכזריות של בני האדם. גארונה ליהק שני צעירים מסנגל, שחקנים לא מקצועיים, וצילם את הסרט על פני כמה יבשות. האותנטיות של העשייה יחד עם סגנונו הייחודי של הבמאי, הופכים את "קפיטאנו" לאודיסאה מודרנית שלא תישכח במהרה.

פרס הבימוי ופרס מרצ'לו מסטרויאני למשחק, פסטיבל וונציה 2023. מועמד איטליה לאוסקר 2024.

121 דקות, צרפתית, תרגום לעברית ולאנגלית.

באדיבות קולנוע חדש.

זיקוקים

STRANIZZA D’AMURI

FIREWORKS

איטליה 2023

בימוי: ג'וזפה פיורלו

משחק: גבריאלה פיזורו, סמואל סגרטו, פבריציה סאקי

Dir: Giuseppe Fiorello

יוני 1982, סיציליה. בעוד האיטלקים חולמים לזכות בגביע העולם, שני מתבגרים חולמים לחיות ולחוות אהבה ללא פחד. חייו של ג'אני בן ה-17 חייו משתנים כשהוא פוגש במקרה את נינו, נער שובה לב ותמים. החברות העמוקה שלהם הופכת ללא שמץ של מבוכה לאהבה אמיתית. כשהקשר ביניהם מתגלה המשפחות מתנגדות לו בכל דרך, אולם הצעירים משוכנעים כי אהבתם העזה ממוות תוכל לנצח כל מכשול.

סרט ביכורים.

134 דקות, איטלקית, תרגום לעברית ואנגלית.

הקרנה חד פעמית.

חמלה

MISERICORDIA

איטליה 2023

בימוי: אמה דנטה

משחק: סימון זמבלי, סימונה מלאטו, טיציאנה קוטיקיו

Dir: Emma Dante

סיציליה, כפר דייגים קטן נידח, מוקף בהריסות ותלי אשפה. כאן נולד ארתורו, בנה של זונה שמתה בילדותו. התינוק אומץ על ידי חברותיה, הזונות האחרות, שמגדלות אותו באהבה רבה ובחמלה אין-קץ. ארתורו שונה מכולם, התנהגותו מוזרה והוא חי בעולם משלו, מביט בכולם ללא מורא, במבט תמים וטהור של ילד, אך עבור הנשים הבודדות הוא מהווה נקודה של אור.

הסרט הוקרן במסגרת התחרות הרשמית בפסטיבל הסרטים של טאלין, שם זכה השחקן סימון זמבלי בפרס על משחקו החשוף ועוצר הנשימה.

95 דקות, איטלקית, תרגום לעברית ולאנגלית.

הקרנה חד פעמית.

אמרתי לך

TE L'AVEVO DETTO

I TOLD YOU SO

איטליה 2023

בימוי: ז'נברה אלקן

משחק: ולריה ברוני טדסקי, ריקרדו סקאמרצ’יו, ולריה גולינו, אלבה רורוואכר

Dir: Ginevra Elkann

סרט מסע עטור כוכבים ברחבי רומא. בסוף שבוע אחד של ינואר, מגיע גל חום פתאומי וחסר תקדים, שגורם לתושבים לאבד שליטה. בין הרחובות ההומים והפיאצות, פוגשת ג'יאנה את חברתה פופה, כוכבת פורנו מזדקנת. וגם מילה, שמטפלת באישה קשישה, האב ביל – כומר ממוצא איטלקי-אמריקאי שבעברו היה מכור להרואין, אחותו, שהגיעה עם אפרה של האם ושלל דמויות מכמירות לב. כשהמתחים מתגברים, הפחדים צפים מעל לפני השטח, וכולם חייבים למצוא דרך להתקרר.

הסרט, שצולם בגווני שקיעה שמדגישים את האווירה, מצליח להעביר את פעימת הלב של החיים שנטווים בין הדמויות.

110 דקות, איטלקית, תרגום לעברית ולאנגלית.

הקרנה חד פעמית.

שחר של יום חדש

FINALMENTE L'ALBA

FINALLY DAWN

איטליה 2023

בימוי: סאווריו קוסטנצו

משחק: לילי ג'יימס, רבקה אנטונאצ'י, ג'ו קירי, רייצ'ל סנוט, אלבה רורוואכר, וילאם דפו

בשנות ה-50 נודעו אולפני צ'ינצ'יטה כמקום של זוהר וחלומות, "הוליווד על נהר הטיבר". לכאן מגיעה מימוזה הצעירה כדי לעבוד כניצבת. במהלך לילה שלא יישכח היא פוגשת על הסט כמה כוכבים בינלאומיים ונשבית בקסם הכאוטי של

עולם הקולנוע. על מסעה של מימוזה מעיב צילה של וילמה מונטזי, כוכבנית (אמיתית) מרומא, שגופתה מתגלה על חוף סמוך (את דמותה של וילמה מונטזי אפשר לפגוש גם בסצנת הסיום של "לה דולצ'ה ויטה" של פליני).

הבמאי המוערך סאווריו קוסטנצו ("לבבות רעבים", "החברה הגאונה", "בטיפול") נושא אותנו אל תור הזהב של אולפני צ'ינצ'יטה, שם צולם הסרט, ומגיש דרמה מסוגננת ומרתקת עם צוות נוצץ של שחקנים. הסרט, שעוסק בשאפתנות ויוהרה, הוקרן במסגרת התחרות בפסטיבל ונציה  2023.

140 דקות, איטלקית ואנגלית, תרגום לעברית ולאנגלית

החיים הם חוף

COME PUÒ UNO SCOGLIO

LIFE IS A BEACH

איטליה 2023

בימוי: ג'נארו נונציאנטה

משחק: פיו ד'אנטיני, אמדאו גריקו

Dir: Gennaro Nunziante

פיו הוא עורך דין בורגני. נדמה שהוא חי כדי להיענות לציפיות ממנו, כנוע וחסר ביטחון. אמדיאו הוא אסיר משוחרר שנשלח להיות נהגו של פיו. השניים יצאו לנסיעה בה יהיה על פיו לפתור עניינים הקשורים לחברות שהשאיר אחריו אביו שנפטר. הנסיעה תהפוך עבורו להזדמנות להתבונן אחרת על העולם, למרוד ולנסות להגשים תשוקות וחלומות.

87 דקות, איטלקית, תרגום לעברית ולאנגלית.

הקרנה חד פעמית. 

לימוני חורף

I LIMONI D'INVERNO

איטליה 2023

בימוי: קתרינה קרונה

משחק: כריסטיאן דה סיקה, תרזה ספואנג'לו

Dir: Caterina Carone

פייטרו ואלאונורה אוהבים לעסוק בגינון. הם זרים זה לזה, אולם הודות לקרבה של גגות ביתם, השניים מכירים ומתקרבים ואט-אט נטווה ביניהם קשר עדין ועמוק, שעוזר להם להפיג את הכאב שכל אחד מהם מנסה להדחיק ולהסתיר. כך, במרחב שבין שמים לארץ, הרחק מקצב החיים של העיר, הם מלמדים זה את זו ללכת בעקבות הלב ולהאמין באפשרות לזכות באושר.

110 דקות, איטלקית, תרגום לעברית ולאנגלית.

הקרנה חד פעמית.

מימי – נסיך האופל

MIMÌ – IL PRINCIPE DELLE TENEBRE

MIMÌ – THE PRINCE OF DARKNESS

איטליה 2023

בימוי: ברנדו דה סיקה

משחק: דומניקו קואומו, שרה צ'וקה, מימו בורלי,

Dir: Brando De Sica

מימי הוא נער ביישן ושקט שעובד בפיצרייה קטנה בנאפולי. השמועה מספרת שהוא ננטש על ידי הוריו בילדותו בשל כפות רגליו המעוותות, שהוסתרו תמיד במגפיים גדולים. ננדו, הבעלים של הפיצרייה וג'וסי, אישה טרנסקסואלית המתגוררת בשכנות, הם המשפחה החדשה של מימי. ערב אחד מבחין מימי בכרמילה, נערה מוזרה מעט הלבושה בבגדים כהים. ידידות נרקמת בין השניים וכרמילה בכלל בטוחה שמימי הוא צאצא של הרוזן דרקולה. השניים ינסו לברוח יחד מהעולם הציני והאלים שסביבם ולמצוא את המקום אליו הם שייכים באמת, אולם הדרך לא תהיה קלה.

סרט ביכורים.

103 דקות, איטלקית, תרגום לעברית ואנגלית.

הקרנה חד פעמית.

 אני לא ארעב

NON MORIRÒ DI FAME

I WILL NOT STARVE

איטליה/קנדה 2023

בימוי: אומברטו ספינאצולה

משחק: מיקלה די מאורו, קיארה מרולה, יז'י שטור.

פייר אנטוניו היה פעם שף מצליח עם כוכב מישלן. הוא איבד את כל עולמו ועזב את טורינו, עירו האהובה. כעת, אחרי שנים של היעדרות, הוא שב לטורינו בניסיון לחזור לחיים וליישר את ההדורים עם בתו בת העשרה, אנה. מפגש מקרי עם חסר-בית מוביל את פייר אנטוניו לדרך חדשה, חופשיה יותר, דרך שמנצלת את המזון שנזרק בשפע לפחים, דרך שהופכת מזון לא רצוי ליצירות מופת.

הבמאי אומברטו ספינאצולה אינו זר לבימוי מרהיב של אוכל; בנוסף לעבודתו כבמאי קולנוע הוא מביים גם את "מאסטר-שף איטליה". ספינאצולה מגיש דרמה חביבה שהיא בו בזמן שיר אהבה למטבח האיטלקי וקריאה רלוונטית נגד הבזבוז המחפיר של מזון בעולם המערבי.

109 דקות, איטלקית, תרגום לעברית ולאנגלית.

 האוקיינוסים הם היבשות האמיתיות

GLI OCEANI SONO I VERI CONTINENTI

OCEANS ARE THE REAL CONTINENTS

איטליה/קובה 2023

בימוי: טומאסו סנטאמברוג'יו

משחק: אלכסנדר דייגו, אדית יבארה קלרה.

אלכס ואדית, זוג צעיר בשנות ה-30 לחייהם, חיים את מערכת היחסים שלהם המורכבת ממחוות קטנות ומחיי היומיום בין חורבות בניינים קובניים. מילגרוס, אישה מבוגרת שיצאה לגמלאות, מנסה לשרוד על ידי מכירת "מאני" (אצטרובלים קלויים קובניים טיפוסיים) ומבלה את ימיה בהאזנה לרדיו ובקריאת מכתבים ישנים. פרנק ואלן, שני חברים בני תשע, הולכים לבית הספר וחולמים להגר יחד לארצות הברית כדי להפוך לשחקני בייסבול בליגת העל. על רקע סן אנטוניו דה לוס באניוס, עיירה במרכז קובה, בה נדמה כי הזמן עמד מלכת, נפרשים שלושה סיפורים, שלושה עולמות, כשמעל הפסיפס העכשווי הזה מרחפת רוח הרפאים של ההפרדה, הנגע הגדול האמיתי של החברה הקובנית.

119 דקות, ספרדית, תרגום לעברית ולאנגלית.

הקרנה חד פעמית.

כמה חבל שהיא רעה

PECCATO CHE SIA UNA CANAGLIA

BAD SHE’S BAD

איטליה 1954

בימוי: אלסנדרו בלאסטי

משחק: סופיה לורן, מרצ'לו מסטרויאני, ויטוריו דה סיקה

Dir: Alessandro Blasetti

עיבוד לסיפור מאת אלברטו מורביה. פאולו, נהג מונית שקט וטוב-לב אוסף אל רכבו את לינה, צעירה יפיפייה שהולכת לשפת הים עם שניים מחבריה. לינה מציעה לפאולו להצטרף אליהם – והוא מסוחרר כולו וההזמנה, מצטרף. במהירה מתברר כי לינה בקשה להפעיל עליו את קסמה כדי שחבריה יוכלו לגנוב את המונית החדשה. מתברר כי הנערה היא בתו של גנב מנוסה, שקרנית, מניפולטיבית וגנבת בעצמה. פאולו נחוש להביא את הצדק, אולם האהבה מסבכת אותו ומערערת את צלילות החלטתיו.

95 דקות, איטלקית, תרגום לעברית ולאנגלית.

הקרנה חד פעמית.

איזו אישה

LA FORTUNA DI ESSERE DONNA

WHAT A WOMAN!

איטליה 1956

בימוי: אלסנדרו בלאסטי

משחק: סופיה לורן, מרצ'לו מסטרויאני, צ'ארלס בוייר

Dir: Alessandro Blasetti

אנטונייטה עובדת בחנות הסדקית של אמה ומאורסת לפדריקו, עורך דין בינוני. היא חולמת על הצלחה, עושר ועושר. הזדמנות בלתי צפויה צצה כשצילום שצילם אותה קוראדו, צלם צהובונים, מודפס על שער של מגזין. פדריקו מצפה כי תגיש תביעה נגד הצלם ולדורש פיצוי, אולם אנטונייטה הערמומית מזהה הזדמנויות חדשות ומקבלת החלטות שיפתחו בפניה דלתות, אפשרויות ואף תובנות חדשות.

100 דקות, איטלקית, תרגום לעברית ולאנגלית.

הקרנה חד פעמית.

שתי נשים

LA CIOCIARA

איטליה 1960

בימוי: ויטוריו דה סיקה

משחק: סופיה לורן, ז'אן פול בלמונדו, רף ולונה,  אליאונורה בראון

Dir: Vittorio De Sica

הסרט שזיכה את סופיה לורן בפרס האוסקר על משחקה: לראשונה קיבלה שחקנית את הפרס על סרט שאינו דובר אנגלית. הסרט הוא אדפטציה לרומן שכתב הסופר האיטלקי אלברטו מורביה. 1944. האלמנה צ'סירה נמצאת יחד עם רוזטה, בתה בת ה-13 בחנות בזמן שרומא מופגזת. הבת נבהלת וצ'זירה מחליטה לברוח אל עיר מולדתה פונדי באזור לה צ'וצ'אריה. האם והבת בורחות מרומא. דרכן אל פונדי – ובחזרה משם רצופה מפגשים, מכשולים ואף אירועים טראומטיים.

100 דקות, איטלקית, תרגום לעברית.

הקרנה חד פעמית.

אתמול, היום ומחר

IERI, OGGI, DOMANI

איטליה 1963

בימוי: ויטוריו דה סיקה

Dir: Vittorio De Sica

משחק: סופיה לורן, מרצ'לו מסטרויאני, ארמנדו טרוביולי

שלוש אפיזודות בכיכובם של סופיה לורן ומרצ'לו מסטרויאני באחת מיני רבות מהופעותיהם המשותפות בקולנוע. באפיזודה הראשונה "אדלינה מנפולי", לורן היא מוכרת סיגריות בשוק השחור המנצלת פרצה בחוק ודואגת להיכנס פעם אחר פעם להריון על מנת להתחמק ממאסר. באפיזודה השנייה "אנה ממילנו", לורן כרעייתו של תעשיין עשיר יוצאת לסיבוב עם מאהבה הסופר במכונית הרולס רויס שלה. תוך כדי נסיעה היא חושפת צדדים לא מחמיאים באישיותה. באפיזודה השלישית "מארא מרומא", לורן בדמותה של נערת טלפון כמעט משחיתה את מידותיו של תלמיד בסמינר כמורה. באפיזודה זו היא גם מבצעת את סצנת הסטריפטיז המפורסמת בפני מסטרויאני.

הסרט זכה בפרס האוסקר לסרט הזר.

119 דקות, איטלקית תרגום לעברית. 

נישואים נוסח איטליה

MATRIMONIO ALL'ITALIANA

איטליה 1964

בימוי: ויטוריו דה סיקה

משחק: סופיה לורן, מרצ'לו מסטרויאני

Dir: Vittorio De Sica

דומניקו סוריאנו הנאפוליטאני, קשור בכל ליבו אל פילומנה היצאנית שאסף ברחוב ומטפלת כעת באימו הזקנה. כשפילומנה נופלת למשכב ועומדת למות הוא מחלית לנקות את מצפונו ולגאול את כבודה האבוד ונושא אותה לאישה. מה רבה תדהמתו כשהוא מגלה שנפל קרבן לתרמית של פילומנה שביקשה לזכות ביציבות כלכלית ולהבטיח את עתידם של שלושת ילדיה שצצו לפתע פתאום ואחד מהם הוא בכלל יוצא חלציו דומניקו שנכשל בנסיון לזהות מי מבין השלושה הוא אכן בנו הביולוגי נאלץ להכיר בשלושתם כילדיו ופילומנה יכולה להרשות לעצמה סוף סוף התפרצות בכי משחררת. שהרי רק מי שנפגש באושר פנים אל פנים יכול בכלל לבכות. מבוסס על הקומדיה "פילומנה מארטורנה" מאת אדוארדו דה פיליפו.

102 דקות, איטלקית תרגום לעברית.

שדה החמניות

I GIRASOLI

איטליה 1970

בימוי: ויטוריו דה סיקה

משחק: סופיה לורן, מרצ'לו מסטרויאני

Dir: Vittorio De Sica

מלחמת העולם השנייה הסתיימה. אנטוניו, בעלה של ג'ובאנה מוכרז כנעדר לאחר נסיגת צבא איטליה מברית המועצות. ג'ובאנה מתקשה להאמין כי בעלה נפל בקרב. היא משוכנעת כי שרד את המלחמה ומחליטה לנסוע למוסקבה, לצאת למסע בעקבותיו. היא מגיעה למוסקבה ובלוויית נציג של משרד החוץ הסובייטי  היא מבקרת בכפרים, בבתי קברות, וכן בשדה חמניות, בו כל חמנייה מייצגת חייל איטלקי. גובאנה אינה אומרת נואש, היא משוכנעת כי בניגוד לכל הסיכויים – אנטוניו שרד, חוששת שמא לא שב אל ביתו כי איבד את הזיכרון. היא ממשיכה במסעה – מה שיביא אותה לגילויים, לתובנות ולהחלטות כואבות ואוהבות. ולתובנות וישנה את חייה.

109 דקות, איטלקית, תרגום לעברית ולאנגלית.

הקרנה חד פעמית.

יום מיוחד

UNA GIORNATA PARTICOLARE

 A SPECIAL DAY

איטליה 1977

בימוי: אטורה סקולה

Dir: Ettore Scola

משחק: סופיה לורן, מרצ'לו מסטרויאני, ז'אן ורנון

על רקע ביקורו של היטלר ברומא, במאי 1938 נפגשות שתי דמויות בודדות – עקרת בית, אם לשישה ושדרן הומוסקסואל שפוטר מעבודתו ברדיו. שילוב קולנועי מיוחד של קטעים דוקומנטריים וצילום יוצא דופן מעניקים לסרט מימד מיוחד. הסרט אינו עוסק בתוצאות הפשיזם, אלא מעלה שוב את הטענה שהפשיסט אינו מפלצת אלא יצור בנלי, שמרן ומפוחד ודווקא מן הבנליות צמחו התוצאות הנוראות ששינו את פני העולם.

103 דקות, איטלקית, תרגום לעברית.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות