fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה דצמבר 2023: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים. חג חנוכה שמח ובשורות טובות לכל עם ישראל!
המלצות קריאה דצמבר 2023 | צילום: pexels

הקסם האמיתי בחיינו

"קסם" מאת דניאל סטיל הוא רומן חובק עולם המתחקה אחר שנה מהפכנית בחייהן של דמויות בלתי נשכחות, רוויית הצלחות ושיברוני לב, עד לארוחת הערב הלבנה בשנה הבאה. סיפור כתוב ברכות ובתשוקה, הבוחן מהו הקסם האמיתי בחיינו. אחת לשנה, בערב קיצי, נערכת בפריז הקסומה ״ארוחת ערב לבנה״ אלגנטית בסמוך לאחד המבנים המפורסמים בה. האורחים מוזמנים בחשאי ומגיעים בלבוש לבן עם כל הציוד היוקרתי הדרוש. כשהשמש שוקעת ניצתים אלפי נרות. ובתום הערב משוחררות לשמיים מאות עששיות נייר לבנות, בתוך כל אחת להבה ומשאלה עזה. בלבה של הארוחה המופלאה הזו, כמה חברים קרובים עומדים לפני תפנית בחייהם. ואלרי וז'אן-פיליפ דיומא – היא עורכת בווג הצרפתי, הוא כוכב עולה בעולם הפיננסי  – מסורים זה לזה ולילדיהם הקטנים. אבל הזדמנות של פעם בחיים לעבודה בסין עלולה להוביל לפירוד – ולפיתוי. בנדטה וגרגוריו מָריאני, הזוג המוביל בעולם האופנה של מילאנו, מנהלים אימפריית ביגוד מפוארת באיטליה. גרגוריו משדר עוצמה, אבל חולשה אחת שלו עתידה להביא למשבר בעסק ובחיי הנישואים שלהם. שנטל ז'יברני, תסריטאית עטורת פרסים, ודהראם סינג, מהיזמים הטכנולוגיים המצליחים ביותר בהודו, מגיעים כידידים, אבל לפני סוף הארוחה דרכיהם יסתעפו. (מאנגלית: סיוון מדר, הוצאת כנרת זמורה, 268 עמודים)

קסם | מאת דניאל סטיל

מזימה מרושעת בעיר האורות

"כל השדים כאן" הוא מותחן מרתק נוסף של מלכת המסתורין הקנדית לואיז פני, בכיכובו של הפקד ארמן גמאש. בלילם הראשון בפריז מתכנסים בני משפחת גמאש לארוחת ערב בביסטרו עם סנדקו של פקד ארמן גמאש, המיליארדר סטפן הורוביץ. בדרכם הביתה לאחר הארוחה סטפן נדרס ונפצע אנושות לנגד עיניהם. לגמאש ברור שלא מדובר בתאונה. זהו ניסיון מכוון להתנקש בחיי הזקן. כשמפתח לא מוכר נמצא בחפציו של סטפן, הוא משגר את ארמן עם אשתו וסגנו לשעבר במשטרה מראש מגדל אייפל אל מרתפי הארכיונים של פריז, וממלונות פאר אל יצירות אמנות מוזרות צופנות סוד. הוא משגר אותם אל עומק הסודות שסנדקו של ארמן הסתיר עשרות שנים. גילוי מבעית בדירתו של סטפן בפריז מבהיר שהסודות מעופשים יותר, והסכנה גדולה ומיידית יותר משקלטו. עד מהרה נופלת המשפחה כולה ברשת של מרמה ושקרים. כדי לגלות את האמת, יהיה על גמאש להחליט אם הוא יכול לסמוך על חבריו, על עמיתיו, על חושיו, על עברו. ועל משפחתו שלו. שכן עיר האורות מטילה צללים ארוכים. ובתוך האפלה מסתתרים שדים. (מאנגלית: שאול לוין, הוצאת כנרת זמורה, 463 עמודים)

כל השדים כאן | מאת לואיז פני

רק הן יודעות את האמת

"בעלות האוב" מאת סטייסי הולז הוא רומן מרתק עשיר בתככים שעלילתו מתרחשת בלנקסטר, אנגליה של שנת 1612. ציד המכשפות בשיאו. אבל בעידן של חשדנות והאשמות, להיות אישה זהו אולי הסיכון הגדול ביותר. פליטווד שאטלוורת', בת שבע-עשרה, היא אדונית אחוזה שהרה זו הפעם הרביעית. אלא שהיא טרם ילדה תינוק חי, ובעלה ריצ'רד משתוקק ליורש. כאשר היא מוצאת מכתב שלא נועד לעיניה, נודע לה למרבה האימה, שלדברי הרופא לא תשרוד היריון נוסף. כשדרכה מצטלבת במקרה בדרכה של אליס גרי, מיילדת צעירה, זו מבטיחה לעזור לה ללדת תינוק בריא ולהעמיד את הרופא על טעותו. בעוד אליס מסתבכת בהאשמות בכישוף ששוטפות את צפון-מערב המדינה, פליטווד מסכנת הכול בניסיון לעזור לה. אבל האם אליס מסתירה משהו? עד מהרה חיי השתיים נקשרים ללא הפרד, המשפט המפורסם בלנקסטר הולך ומתקרב, ובטנה של פליטווד ממשיכה לגדול. הזמן אוזל, וחיי השתיים בסכנה. רק הן יודעות את האמת. רק הן יוכלו להציל זו את זו. (מאנגלית: אביגייל בורשטיין, הוצאת כנרת זמורה, 302 עמודים)

בעלות האוב | מאת סטייסי הולד

הבחירה היא בידינו

"לפני שנועם נולדה" הוא סיפור אגדה קסום, ספר ילדים מיוחד שכתבה מירה דרור שמי, המספר על הילדה נועם שנשארה (שוב) אחרונה בגן. כשאימא שלה מגיעה בריצה, נועם כועסת עליה מאוד, ובבית נועם (במעין חלום או מדיטציה) כאילו נזכרת מה היה פעם, מזמן, עוד לפני שהיא נולדה. אי אז – נועם נראתה כמו ענן, או בעצם עננית, קלילה, נעימה וסקרנית מאוד. לעננית נועם היה כייף בשמיים, היו לה שם חברים עננים וגם מורים מיוחדים – זהרורים, אבל נועם כמו כל גיבורה אמיתית רוצה לצאת למסע ייחודי – רק שלה, שיתחיל אחרי שהיא תבחר לה משפחה משלה. נועם צופה מהשמיים, מחפשת ובודקת, עד שבבוקר אחד בהיר במיוחד היא מגלה סוף סוף את אביבה וחיים במדינת ישראל בעיר גבעתיים. כשנועם מקיצה היא תוהה: "מה זה היה – חלום או דמיון ואולי באמת זיכרון?", והיא משאירה את התהייה הזאת גם לקורא. הילדה נועם חווה מציאות מתסכלת. הדמיון שלה נושא אותה לעולם אחר שהוא אמנם קסום ונפלא, אבל היא בוחרת באומץ לצאת למסע אנושי משלה. כשנועם מקיצה המציאות שלה איננה משתנה, אבל היא משנה גישה. יש לה ביטחון מחודש בקשר שלה עם אמא שלה, והיא יודעת שגם אם המציאות מאתגרת, הרי היא זאת שבחרה באתגרים, ולכן היא יכולה לעמוד בהם!  וכמו תמיד – כשיש אהבה היא תנצח! נועם מביאה איתה מהחלום את עזרתם המובטחת של הזהרורים שלה, אשר יקלו עליה בעתיד להמשיך לדמיין, ולהכניס את האור גם למציאות החיצונית שלה. זהו ספר ילדים צבעוני ומרגש -המצליח לחבר בעדינות הראויה את עולם הרוח לנפש הילד. דווקא בימים אלה של סבל ותסכול מציעה המחברת את הרעיון שהבחירה בידינו ובאמצעותו אפשר להמיר את תחושת חוסר האונים בתחושת שליטה והתגברות.  (איורים: טניה אמבר חינקיס, הוצאת אוריון, 24 עמודים).

לפני שנועם נולדה | מאת מירה דרור שמי

הבלש דייב גרני חזר

"הצפעוני" הוא מותחן מרתק מאת  ג'ון ורדון, הספר השמיני בסדרת הבלש דייב גרני. הבלש המעוטר דייב גרני מתבקש לעשות טובה קטנה לחברה של אשתו ולבחון מחדש את הרשעתו של זיקו סלייד, כוכב טניס מולטי-מיליונר שהפך לילד הרע של מדורי הרכילות, ברצח עבריין קטן שניסה לסחוט אותו. התיק של סלייד אמנם נראה בלתי פתיר, אבל גרני ידוע ביכולותיו לפתור גם את התעלומות המורכבות ביותר. הפעם הוא חושב שרק ירפרף על התיק ויבחן את הראיות. אלא שעצם מעורבותו בחקירה מאיימת לחשוף את זהותו של "הצפעוני", המוח הקרימינלי שתיזמר את הפרשה. גרני מוצא את עצמו מופלל ברצח, והוא נרדף בו-זמנית על ידי פרקליטת מחוז חסרת מעצורים, תקשורת צהובה ורוצח בדם קר. תוך כדי ניסיונותיו לפענח את הפרשה ולשקם את המוניטין שלו, הוא מגלה שתשוקתו לחקירות מורכבות גובה מחייו האישיים מחיר שלא שיער אי פעם שיצטרך לשלם. (מאנגלית: עידית שורר הוצאות כתר ועברית, 403 עמודים)

הצפעוני | מאת ג'ון ורדון

אבא היה מכחיש שואה

בספרו "אבא היה מכחיש שואה" עוסק יוֹרי ינובר בתקופה החשוכה ביותר בתולדות העם היהודי מפרספקטיבה ייחודית. הוא מגולל ארבעה סיפורי אהבה: עם אביו שהיה "בוגר אושוויץ"; עם אלוהים שלעס המבורגרים עם צ'יפס בעת שמעשי ידיו טבעו בדם; עם יעקב, היהודי הראשון שסבלותיו התערבבו בגורלם של שיילוק ואלפרד דרייפוס עד שעלה למדרגת אל; ועם אחיו ואחיותיו צאצאי יעקב שבבוקר הנורא של שמחת תורה 2023 התוודעו מחדש אל "יְוֵן מצולה" של אלפי שנות שואה. "אבא שלי שהיה ניצול אושוויץ היה מכחיש שואה כי בשבילו היא הייתה מגרש משחקים מטורף, וסבא שהיה חסיד גור, קפץ אל האש בשמחה ולא הבין מה זה בכלל השואה שכולם מדברים עליה", כותב ינובר ותוקף את "הפורנוגרפיה של הנצחת השואה" – החשיפה הוולגרית של כולנו לתמונות הזוועה של אימהותינו ואבותינו שצולמו על ידי המפלצת הנאצית. ינובר דן בהשראה ובשנינות ברעיון הנקמה היהודית ובאפשרות שגם יהודים עלולים ללקות בנגיף הפשיסטי. והוא מציג לבחינתנו את "אשליית השואה" – קריאת התיגר המיסטית שלו על מהות תפיסת הסבל שלנו וההבטחה שיום יבוא ונבין מה באמת התרחש שם בין השנים 1939 ו-1945. הספר כולל קובץ מאמרים, סיפורים, ופה ושם בדיחות. (הוצאת אוריון, 219 עמודים).

אבא היה מכחיש שואה | מאת יורי ינובר

הדייטינג והיחסים בין גברים ונשים

בעולם רווי אפליקציות היכרויות, רשתות חברתיות וחוסר מחויבות רומנטית נדמה כי התקשורת הרומנטית בין גברים ונשים הפכה להרבה יותר מורכבת וכאוטית מאי מפעם. גברים רבים איבדו את היכולת או את ההבנה איך לפלרטט ולהצליח עם נשים. אלעד יגל, מאמן דייטינג לגברים, שופך אור בספרו "וומנייזר – סקס, נשים ויחסים: כל מה שלא סיפרו לך!" על איך מתנהלים באמת החוקים הלא כתובים בתחום הדייטינג והיחסים בין גברים ונשים בניגוד גמור לעצות שמפזרים בתקשורת המיינסטרים, ברשתות החברתיות ובמקומות נוספים. מלבד סיפורים אישיים יותר נועזים או פחות מעולמו רב הניסיון ועתיר הטעויות וההצלחות בעולם הדייטים, הסטוצים והקשרים עם נשים, בספר כלים וטיפים מעשיים שגברים יכולים להתחיל ליישם כבר במהלך קריאת הספר. הדברים הכתובים מגובים במחקרים אקדמאיים בינלאומיים ומעל לכל בהדגמות וידאו אמיתיות בהן אלעד בעצמו מראה איך הוא מוציא חלק גדול מהעקרונות האלה לפועל. הספר מיועד לגברים שמרגישים שמשהו לא עובד אצלם כמו שצריך ביחסי התקשורת הבסיסים עם נשים וגם לכאלה שרוצים לשייף מיומנויות ולהפוך ליותר טובים. נוסף לכך מספק אלעד תובנות מעשיות על אופן החשיבה והפעילות של נשים ומה מאפיין גבריות מניסיונו האישי והמקצועי כמאמן. (הוצאת ספרי ניב, 376 עמודים)

וומנייזר | מאת אלעד יגל

שאלות ותשובות לילדים סקרנים

למה האורנג-אוטן מטפס על עצים? איך פועלים השרירים שלי? האם יש הרים מתחת לים? מהו הכריש המסוכן ביותר? כמה עצמות יש לי? (לרוב האנשים יש 206 עצמות), למה הפרחים אוהבים דבורים? האם הצמחים יכולים לנוע? מה אוכלים הפרעושים ואיזה ינשוף צד ינשופים אחרים?. אלה הן כמה מהשאלות המופיעות בספר המרתק והמעניין "שאלות ותשובות לילדים סקרנים". הוא עוסק בנושאים מגוונים על העולם המקיף אותנו – נושאים כמו גוף האדם, המדע, כדור הארץ, הצמחים ובעלי החיים. כל עמוד בספר שוקק ידע ועמוס בתמונות צבעוניות ובאיורים מגניבים, ובנוסף תמצאו בין הדפים גם מסגרות של פעילויות נחמדות כמו לגדל נבטים של שעועית ולראות כיצד הנבטים מתכופפים לעבר האור כשהם גדלים, או לצאת למסע סתוי נחמד ולחפש עלי שלכת צבעוניים, בלוטים ואיצטרובלים. יש בספר גם שפע עובדות מדהימות. עובדה: רמפה (או כבש) היא המכונה הפשוטה ביותר. קל יותר לטפס אל ראש גבעה על רמפה מאשר לטפס במדרון חשוף. עובדה: הטמפרטורה החמה ביותר אי פעם נמדדה במהלך ניסוי במעבדה? היא הייתה ארבע מאות מיליון מעלות צלזיוס. עובדה: בעלי חיים גדולים אוכלים צמחים, אבל גם חיות קטנות! חרקים למיניהם וחלזונות אוהבים גם הם לנשנש פירות, נבטים, שורשים ועלים. מתנה נהדרת לילדים הסקרנים וגם עבור ההורים שלהם. (מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת דני ספרים, 80 עמודים, מנוקד)

שאלות ותשובות לילדים סקרנים

למדענים הצעירים

"אנציקלופדית המדע STEM" שכתבה ג'ני ג'ייקובי מיועד לכל הילדים הסקרנים שאוהבים לחקור ולגלות דברים! אתם מוזמנים לפתוח את הספר המגניב הזה ולמצוא בו 70 מושגים מעניינים ומרתקים מתחומי המדעים השונים: מדעי הטבע, פיזיקה, מתמטיקה, כימיה, מדעי הסביבה, גוף האדם ועוד. ראשי התיבות STEM מייצגים ארבע מילים באנגלית: מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמתיקה. כל ארבעת התחומים האלה קשורים זה לזה בקשר הדוק. תקראו איך פועל המגנט, מהי הבינה המלאכותית AI, האם יש חלקיק קטן יותר מהאטום, איך נוצר ענן, תקראו על סולם חומציות, סיבים אופטיים, פולימרים ופוטוסינתזה.  לכל מושג יש עמוד משלו, בו תגלו מהי משמעות המושג וכן כמה עובדות נוספות עליו. המושגים בספר מסודרים לפי סדר האלפבית ומלווים באיורים נחמדים וברורים שיעזרו לכם להבין את המושגים טוב יותר. תוכלו לפתוח את הספר סתם כך, בכל עמוד שתבחרו, וללמוד על המושג המופיע בו, ותוכלו גם לבחור מראש מושג מסויים שמעניין אתכם לפי רשימת תוכן העניינים. בנוסף למושג, המוסבר בכל עמוד, מופיעות גם מילות STEM נוספות הקשורות לנושא. מילים אלה כתובות בכתב מודגש. בסוף הספר תמצאו גם רשימה של מילים מעניינות אלה ותוכלו ללמוד את פרושן. (איורים: ויקי ברקר, מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת דני ספרים, 80 עמודים, מנוקד)

אנציקלופדית המדע STEM

אי אפשר לחיות בלי אהבה

"בלי אהבה" מאת  אליס אוזמן (יוצרת הסדרה עוצר נשימה) הוא ספר מקסים לנוער בוגר. הוא מספר את הסיפור המצחיק, הנוגע ללב, המבולבל ומעורר ההזדהות של ג׳ורג׳יה, שלא מבינה איך זה שרק היא אף פעם לא נדלקה על מישהו ולא התנשקה. למה כולם סביבה עסוקים בדייטים, בנגיעות ובאהבה, ורק אותה כל זה מביך? בשנה הראשונה באוניברסיטה ג׳ורג׳יה והחברים שלה לאגודת שייקספיר נקלעים בעצמם לקומדיה של טעויות. במסע לגילוי עצמי, ג׳ורג׳יה פוגשת מילים שלא שמעה מעולם כמו א-רומנטית וא-מינית ומגלה שיש כל מיני דרכים לאהוב. בתור רומנטיקנית חסרת תקנה, ג׳ורג׳יה תמיד חלמה על אהבת אמת לנצח נצחים. היא יודעת שהאדם הנכון יגיע בסוף. או שאולי לא? (מאנגלית: דנה טל, הוצאת כנרת, 413 עמודים)

בלי אהבה | מאת אליס אוזמן

מאת: זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות