fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קולו נדם: שדרן הספורט המיתולוגי ניסים קיוויתי, הלך לעולמו

ניסים קוויתי ז"ל, שנפטר בשיבה טובה בגיל 97, היה אחד מגדולי שדרני הספורט בישראל. בין השאר הוא סיקר 4 אולימפיאדות ו-2 מונדיאלים. יהי זכרו ברוך
מגדולי שדרני הספורט. ניסים קיוויתי ז"ל צילום: מסך, ערוץ כאן

שדר הספורט המיתולוגי, ניסים קיוויתי, נפטר בגיל 97. קיוויתי היה עיתונאי, קריין ומנחה טלוויזיה, אבל הוא הכי זכור כאחד מגדולי שדרי הספורט בישראל.

את הקריירה התקשורתית שלו החל בכלל באנגליה, כמגיש ב-בי.בי.סי. בעברית, למאזינים בישראל. עוד לפני כן, סיקר עבור התחנה הבריטית את אולימפיאדת הלנסקי ב-1952, שם ישראל השתתפה לראשונה במשחקים האולימפיים. בעקבות הצלחתו, הוא שימש ככתב בטלוויזיה הישראלית בלונדון ומאוחר יותר גם כתב עבור העיתון ידיעות אחרונות בארצות הברית.

את הקריירה שלו בארץ, החל קיוויתי כשדרן ספורט באולימפיאדת מינכן 1972, שם גם סיקר את טבח הספורטאים הישראליים על ידי מחבלי ארגון הטרור ספטמבר השחור. בהמשך הוא גם סיקר עוד 4 אולימפיאדות: מונטריאול (1976), מוסקבה (1980), לוס אנג'לס (1984) וסיאול (1988), וכן שני מונדיאלים: במקסיקו 1986 ובאיטליה 1990.

בשנת 1991 פרש וזכה לקבל עיטור על מפעל חיים בספורט.

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר: "הצטערתי לשמוע על לכתו של ניסים קיוויתי ז"ל, אחד הקולות הזכורים והמשפיעים שידע הספורט הישראלי. שדר, עיתונאי וידען בכל רמ"ח איבריו, שניחן בחוש הומור מפותח וחן בלתי נשכח. הקריירה המרשימה שלו נצברה בצביון הספורט הישראלי ותלווה אותנו לעד. יהיה זכרו ברוך".

מהוועד האולימפי נמסר: "ניסים קיוויתי הלך לעולמו, אבל השאיר אחריו מורשת שידור ייחודית מלאת תשוקה ורגש. כשהוא שידר את אירועי הספורט הגדולים בעולם הוא הגיש והנגיש לקהל הישראלי, בידענות ואהבה את התחרות והמאמץ האנושי ונתן תחושה כאילו כל אחד מהצופים נמצא בעצמו על המסלול, במגרש או באולם וסחף אותנו להתרגשות גדולה. גדלנו על פס הקול של ניסים קיוויתי, למדנו ממנו צניעות ותשוקה אמיתית לספורט. יהי זכרו ברוך".

הלוויתו של ניסים קיוויתי ז"ל נערכה בבית העלמין בקיסריה, כשמאות אנשי ספורט ותקשורת חולקים לו כבוד ומלווים אותו בדרכו האחרונה.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות