fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קבוצות הכדורגל שמשלמות את מחיר המלחמה

מכבי סקציה מעלות והפועל שלומי, שתי קבוצות מליגה ג' שיישוביהם סמוכות לגבול הצפון, הודיעו להתאחדות לכדורגל על הפסקת פעילות בעקבות המלחמה. "היישובים מפונים, השחקנים מפוזרים עם משפחותיהם במקומות שונים בארץ ומחצית מהשחקנים גויסו למילואים", הם מסבירים את ההחלטה
בהקפאה בגלל המלחמה. מכבי סקציה מעלות צילום: באדיבות עידן כפיר

56 שנים מאז הוקמה קבוצת הכדורגל מכבי סקציה מעלות, הודיע השבוע המועדון הוותיק על הפסקת פעילות. מנהל העמותה לספורט הישגי במעלות, עידן כפיר, מסביר: "העיר מעלות-תרשיחא נותרה העיר הצפונית היחידה שלא פונתה מתושביה מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר ואנו מתנהלים תחת שגרת מלחמה מורכבת. מאז פתיחת המלחמה הוקפאה פעילות המועדון לאחר שרבים מהשחקנים נאלצו לעזוב את בתיהם יחד עם משפחותיהם ואחרים התגייסו לשירות מילואים ארוך. מה גם, שכל התקציבים שהיו אמורים להגיע למועדון הוקפאו. לנוכח הנסיבות, נאלצה הנהלת הקבוצה לקבל החלטה כואבת ותחת האתגרים הבלתי אפשריים להקפיא את פעילות קבוצת הבוגרים לעונת המשחקים הקרובה".

מכבי סקציה מעלות משחקת כיום בליגה ג', מחוז גליל עליון, אבל מדובר באחת הקבוצות הוותיקות בישראל. בעונת 2004/5, רשם המועדון את ההישג הטוב ביותר כשהקבוצה העפילה לראשונה בתולדותיה לליגה א'. הישג שיא נוסף היה במסגרת גביע המדינה, בעונת 2013/14, כשהקבוצה הצנועה מהצפון הפתיעה כשהעפילה לשלב רבע גמר גביע כשבדרך לשם היא מנצחת ומדיחה קבוצות בכירות ממנה כמו הכח מכבי רמת גן (0:3) והפועל פתח תקווה (1:2). בשלב רבע הגמר נכנעה מעלות למכבי פתח תקווה, 8:0, אבל השמחה והחגיגות שהיו אז בעיר מוזכרות גם כיום. מכבי סקציה מעלות נכנסה לדפי ההיסטוריה כשהפכה לקבוצה הראשונה מהליגה הרביעית שמגיעה למעמד הזה.

מי שעוד הודיעה על הפסקת פעילות עקב המלחמה היא הפועל שלומי, שגם היא משחקת בליגה ג', מחוז גליל עליון. יו"ר הקבוצה ערן גאון: "בשלומי אין כיום כמעט תושבים מאחר ואנחנו יישוב מפונה. רוב השחקנים שלנו פונו עם משפחתם למקומות רחוקים ואין לנו אפשרות לרכז אותם ולקיים מסגרת אימונים סדירה. לאור המצב הנוכחי, כשהשחקנים אינם יכולים להיפגש אין טעם להיות רשומים בליגה מבלי אפשרות לשחק. צר לנו מאוד שזה ככה, אבל זה חלק ממחירי המלחמה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות