fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משחקי אירופה: הנבחרת הישראלית זכתה במדליית זהב במקום בו הושמדו מעל למיליון יהודים

נבחרת ישראל בשחייה אומנותית סיימה במקום הראשון באליפות אירופה שנערכת בימים אלה בפולין. התחרות הייתה בעיירה אושוויצ'ים, שבסמוך אליה היה מחנה ההשמדה אושוויץ'. יו"ר הענף באיגוד השחייה: "ההחלטה לקיים את התחרות במקום הזה לא הייתה קלה עבורנו, ואין סמלי מכך שדווקא פה מושמע בגאווה ההמנון הלאומי של ישראל"
סגירת מעגל מרגשת. נבחרת ישראל בשחייה אומנותית חוגגת עם המדליה צילום: הוועד האולימפי

נבחרת ישראל בשחייה אומנותית, זכתה במדליית זהב במשחקי אירופה 2023 שנערכת בפולין, אחרי שסיימה במקום הראשון בתרגיל הקומבו.

הזכייה הזאת מרגשת וסמלית במיוחד בעיקר כשהיא קורית בעיירה אושווינצ'ים, בה הוקם מחנה ההשמדה אושוויץ' בו הושמדו כמיליון יהודים בתקופה השואה.

הנבחרת הקדישה את המדליה לניצולת השואה חנה גופרית, שהתלוותה למשלחת הישראלית במשחקי אירופה.

הנבחרת, שכללה את שלי בובריצקי, אריאל נשיא, עדן בלכר, ניקול נחשונוב, מאיה דורף, נוי גזלה, נטע דוביצ'ק, קתרין קונין, שני שראיזין, איה מזור ושיה שר שלום, סיימה את התחרות עם ציון של 248.60 נקודות בתרגיל הקומבו, כשהיא מקדימה את גרמניה (עוד סמליות, אם תרצו) ואת טורקיה.

יו"ר הוועד האולימפי, יעל ארד, שיבחה את הנבחרת על ההישג המדהים ואמרה: "מדליה ראשונה של המשלחת הישראלית במשחקי אירופה ואין מרגש מלעמוד בראש מורם לקול שירת התקווה, מרחק קצר ממחנה ההשמדה אושוויץ'. כולנו עם דמעות בעיניים מהסמליות שבזכייה הזאת. הבטחנו לשאת את זכרם של אחינו היהודים שנספו בשואה וכך אנו עושים".

יו"ר ענף השחייה האומנותית באיגוד השחייה, נעם צבי: "ההחלטה לקיים את אליפות אירופה בעיירה אושוויצ'ים בפולין, לא הייתה קלה עבורנו, והתשובה שלנו היא הזכייה במדליית זהב ושכל הקהל יעמוד בשירת התקווה. עשינו הכנה אופטימלית לקראת התחרות והביצוע של הנבחרת היה הטוב ביותר שלה אי פעם. אני כולי נרגש מההישג".

מנהל היחידה לספורט הישגי, דני אורן: "ביצוע מצוין של נבחרת השחייה האומנותית של ישראל, שרשמה עוד התקדמות מקצועית מרשימה בזירה הבינלאומית. הזכייה במדליית זהב והשמעת ההמנון בעירייה אושוויצ'ים שנמצאת דקות ספורות ממחנה ההשמדה אושוויץ', מרגשת מאין כמוה ואין יותר סמלי מכך".

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות