fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי פה הגזען? דרום אפריקה שללה את סרט הקפטן משחקנה היהודי של נבחרת הקריקט

איזו צביעות: במקביל לפנייתה של דרום אפריקה לבית הדין הבינלאומי באשמת רצח עם של ישראל, הודיע בסוף השבוע איגוד הקריקט של דרום אפריקה על שלילת סרט הקפטן משחקנה היהודי של הנבחרת הלאומית עד גיל 19, דיויד טיגר. זאת, שבוע בלבד לפני פתיחת משחקי גביע העולם
תומך בחיילי צה"ל ובמדינת ישראל. דיויד טיגר צילום: איגוד הקריקט של דרום אפריקה

דרום אפריקה, שעלתה לכותרות בשבוע האחרון בעקבות הגשת תביעה לבית הדין הבינלאומי בהאג נגד ישראל באשמת רצח עם, ממשיכה במקביל לגלות אנטישמיות נגד יהודים גם בתוך ארצה.

בסוף השבוע הודיע איגוד הקריקט של דרום אפריקה על הדחתו של דיויד טיגר (19), שחקנה היהודי של נבחרת דרום אפריקה עד גיל ,19 מתפקידו כקפטן הנבחרת הלאומית. זאת, שבוע בלבד לפני שטיגר היה אמור להוביל את נבחרות במשחקי גביע העולם. באיגוד הקריקט הדרום אפריקאי הסבירו את המהלך מתוך "דאגה לביטחונו של דיויד על רקע ההפגנות המתוכננות במהלך הטורניר, שעלולות להביא לסכסוך ולאלימות בין קבוצות יריבות של מפגינים".

בהודעה רשמית של איגוד הקריקט בדרום אפריקה, נאמר: "כפי שקורה בכל האירועים מסוג זה, איגוד הקריקט הדרום אפריקני קיבל עדכוני אבטחה וסיכונים שוטפים בנוגע לטורניר. הודיעו לנו שניתן לצפות הפגנות הקשורות למלחמה בעזה. נודע לנו שהם עשויים להתמקד בקפטן דיויד טיגר. מוטלת עלינו החובה העיקרית לשמור על האינטרסים והבטיחות של כל המעורבים, ועל פי כן לכבד את עצת המומחים של האחראים לבטיחות המשתתפים והצופים".

העניין סביב טיגר החלה למעשה בטקס שהתקיים לפני כחודשיים, בו זכה בפרס אישי יוקרתי מטעם הקהילה היהודית ביוהנסבורג, על הישגיו בענף הקריקט. במהלך הטקס אמר טיגר: "קיבלתי את הפרס הזה ואני עכשיו הכוכב העולה, אבל הכוכבים העולים האמיתיים הם החיילים הצעירים בישראל שנלחמים כדי שנוכל לחיות ולשגשג בתפוצות, ואני רוצה להקדיש את הפרס למדינת ישראל".

בעקבות הדברים, פנתה ברית הסולידריות של פלסטין הפועלת בדרום אפריקה לאיגוד הקריקט בקריאה להדיח את טיגר מתפקידו כקפטן הנבחרת לאור תמיכתו בצה"ל. בתום בדיקה, הוחלט לדחות את הבקשה והאיגוד הדרום אפריקני אף ציין בהחלטתו שהשחקן לא הפר את הקודים ההתנהגותיים". כנראה שהלחץ מאז התגבר, במיוחד כעת כשדרום אפריקה וישראל נאבקות בבית הדין הבינלאומי סביב מלחמת חרבות ברזל, ולמרות ההחלטה הקודמת בעניין, הפעם הוחלט לשלול מהשחקן היהודי את סרט הקפטן.

נשיא התאחדות אילת בישראל, אריק קפלן, שענף הקריקט הוא חלק מפעילותה, הגיב: "החלטת איגוד הקריקט הדרום אפריקני נגועה באנטישמיות ושנאה ומכניסה פוליטיקה לתוך הספורט. מדובר בהחלטה הזויה שמצטרפת לתביעה המקוממת של דרום אפריקה נגד ישראל בהאג. לצערנו, השנאה לישראל הגיעה גם לאזרחים היהודים בדרום אפריקה. אנו מחזקים את ידיו של דיויד ואת ידי כל הקהילה היהודית בדרום אפריקה, ומזמינים אותו להגיע לביקור בישראל, להתרשם מהמדינה היפה שלנו ואם ירצה, להשתלב פה בענף הקריקט".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות