fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מונדיאל 2022: הטירוף במרוקו, ההדחה של ברזיל, השמחה של מסי, הדמעות של רונאלדו, ההחמצה של אנגליה 

המונדיאל בקטאר ממשיך לספק לנו הפתעות. מרוקו הדיחה את פורטוגל והפכה לקבוצה הראשונה מאפריקה שמעפילה לחצי הגמר. ברזיל הפסידה לקרואטיה בפנדלים. ארגנטינה הזיעה מול הולנד, אבל גם היא בחצי הגמר. אנגליה החמיצה פנדל בדקות הסיום והפסידה לאלופת העולם, צרפת. סיכום משחקי רבע הגמר שסיפקו לנו דרמות גדולות
קטאר נצבעה באדום-ירוק. אוהדי מרוקו כובשים את היציעים צילומים: צילום מסך, כאן 11

משחקי רבע הגמר

 קרואטיה – ברזיל, 0:0 (2:4 בפנדלים) 

נבחרת קרואטיה העפילה לשלב חצי גמר אליפות העולם אחרי שהדיחה את אחת הנבחרות שנחשבו לפייבוריטיות לזכייה – ברזיל, בתום דו קרב מהנקודה הלבנה. המשחק הסתיים ב-0:0 ושלח את הנבחרות להארכה.

ניימאר כבש בדקה ה-105, העלה את ברזיל ליתרון 0:1 ובכך גם השווה את שיאו של כוכב הכדורגל האגדי פלה עם 77 שערים במדי נבחרת ברזיל. אולם בדקה ה-116 השווה פטקוביץ' ל-1:1 ושלח את הנבחרות לפנדלים. הקרואטים היו מדויקים יותר, ניצחו 2:4, והעפילו לחצי הגמר.

ניימאר מנסה לעכל את ההדחה

 

ארגנטינה – הולנד, 2:2 (3:4 בפנדלים) 

המשחק השני בשלב רבע הגמר היה לא פחות דרמטי. נבחרת ארגנטינה כבר הייתה עם רגל וחצי בחצי הגמר אחרי שכבר הובילה ביתרון, 0:2. מולינה (דקה 35) ניצל בישול גאוני של ליאונל מסי כדי להעלות את ארגנטינה ליתרון, 0:1. ליאונל מסי בפנדל (דקה 75), הגדיל את היתרון ל-0:2, ועל הדרך השווה את שיאו של החלוץ גבריאל בטיסטוטה כמלך שערי המונדיאל של ארגנטינה (10 שערים). ביציעים כבר חגגו אוהדי ארגנטינה, אבל להולנדים היו תוכניות אחרות. ואוט וחהורסט, שנכנס כמחליף, צימק בדקה ה-83 ל-2:1. עמוק בתוספת הזמן, שארכה 10 דקות, קיבלה הולנד בעיטה חופשית על סף הרחבה. תרגיל מבריק של ההולנדים פרץ את החומה הארגנטינאית בדרך לשוויון דרמטי, 2:2, ששלח גם את המשחק להכרעה בהארכה. אחרי שגם בהארכה לא נכבשו שערים התייצבו שחקני שתי הנבחרות לפנדלים. גם פה הייתה דרמה גדולה. אחרי שארגנטינה הבקיעה פעמיים וההולנדים החטיאו פעמיים, היה נדמה שהסיפור סגור. אלא שארגנטינה החטיאה, הולנד דייקה ולוח התוצאות הראה פתאום על שוויון, 3:3. הבעיטה האחרונה של ארגנטינה נכנסה לרשת, והציבה את מסי וחבריו מרחק שני משחקים בלבד מהתואר הנכסף – אלופת העולם, התואר היחיד שחסר בארון הגביעים של אחד מגדולי השחקנים בעולם – ליונל מסי.

מסי חוגג את ההעפלה לחצי הגמר

מרוקו – פורטוגל, 0:1 

המפגש בשלב רבע הגמר בין מרוקו לפורטוגל סיפק את אחת הסנסציות הגדולות של הכדורגל העולמי, אחרי שמרוקו גברה על פורטוגל, והעפילה, לראשונה בהיסטוריה, לשלב חצי הגמר. ההישג המרוקאי גדול יותר שכן מדובר בנבחרת הראשונה מיבשת אפריקה שעולה לשלב כל כך גבוה במונדיאל. המשחק הוכרע משער יחיד שהובקע בדקה ה-42. יוסוף אל נאסירי נגח כדור שהוגבה לעומק הרחבה והעלה את אריות הסהרה ליתרון, 0:1. למרות לחץ פורטוגלי אדיר, הצליחו המרוקאים לחסום כל גישה לשערם ושריקת הסיום פשוט הרעידה את האצטדיון בקטאר. וואוו, וואוו, וואוו.

הניצחון של מרוקו גרם לשמחה גדולה ולגאווה בכל העולם הערבי, וגם בישראל, כשבכפרים רבים חגגו את הניצחון ההיסטורי עם זיקוקים וריקודים. כולם עכשיו מחכים כבר לראות מה יהיה בחצי הגמר. האם מרוקו תמשיך את החלום או שתיעצר? בכל מקרה, היא את שלה כבר עשתה.

לא ככה הוא רצה לסיים קריירה מפוארת.
רונאלדו, רגע אחרי ההפסד למרוקו

 

צרפת – אנגליה,  1:2

אורליאן טשואמני העלה את הטריקולור ליתרון, 0:1 בדקה ה-17, אך הארי קיין, בפנדל מוצלח, איזן בדקה ה-54 ל-1:1. שערו של קיין הציב אותו כמלך השערים של נבחרת אנגליה בכל הזמנים עם 53 כיבושים, בדיוק כמו ווין רוני. אוליבר ג'ירו החזיר את היתרון לצרפת בשער נגיחה בדקה ה-77. בדקה ה-82 ניתנה לאנגליה הזדמנות פז לחזור למשחק ולהארי קיין הזדמנות לכבוש עוד פסגה בקריירה. אנגליה זכתה בבעיטת עונשין מ-11 מ', אך קיין בעט ליציע והתוצאה נותרה על כנה.

שחקן נבחרת אנגליה קורס על הדשא אחרי ההפסד לצרפת

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן* 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות