fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ליגת העל בכדורגל חזרה עם מחוות ליישובים שהותקפו, לאוהדים שנרצחו ולחייל אחד, שוויתר על כדורגל לטובת הגנה על המולדת

אחרי חודשיים של פגרה כפויה בעקבות המלחמה, ליגת העל בכדורגל חזרה בסוף השבוע לפעילות. כל התוצאות, השערים, התגובות והמחוות המרגשות, בסיכום שלפניכם
שמות יישובי עוטף עזה על חולצות שחקני הפועל תל אביב צילום: אתר הפועל תל אביב

הפועל חיפה המשיכה את פתיחת העונה המפתיעה שלה ונדבקה למקום השני בטבלה אחרי ניצחון חוץ על הפועל תל אביב, 0:1.

המשחק הוכרע משער יחיד שהבקיעו האדומים מעיר הכרמל בדקה ה-27. זה התחיל באיבוד כדור רשלני של הגנת הפועל תל אביב, שהגיע לתומר יוספי, שבאחד על אחד מול השוער המקומי, דייק בבעיטה והחדיר את הכדור לרשת, 0:1. מיד לאחר כיבוש השער הניף יוספי חולצה עם תמונתו של גלעד רוזנבליט ז"ל, אוהד הקבוצה שנפל בקרבות בעזה, ושל תומר אחימס ז"ל, חברו הטוב שגם הוא נרצח על ידי מחבלי חמאס. אגב, זו לא הייתה המחווה היחידה במשחק על רקע המלחמה. שחקני הפועל תל אביב עלו למגרש כשעל גב חולצותיהם שמות היישובים שהותקפו במהלך ה-7 באוקטובר, וספגו אבדות קשות בנפש. חלקם נרצחו וחלקם נחטפו.

בדקה ה-66 נותרה הפועל תל אביב בעשרה שחקנים לאחר שטל ארצ'ל ביצע עבירה גסה על נאור סבג מהפועל חיפה, וספג כרטיס אדום ישיר.

מאמן הפועל חיפה, רוני לוי: "כולנו עוברים ימים קשים ועוד מצפה לנו תקופה מאתגרת ולחוצה. אני שמח שחזרנו לליגה עם ניצחון. מגיעה מילה טובה לשחקנים שנתנו את הכל. התרגשתי לחזור למגרשים, כאילו הרגע עליתי מהנוער לבוגרים".

מאמן הפועל תל אביב, בורחה למה: "שיחקנו טוב, לדעתי, והגענו למצבים, אבל לא הצלחנו למצוא את הרשת. ננתח את המשחק ונשפר את מה שלא עבד לנו".

מכבי פתח תקווה ספגה הפסד בכורה העונה בליגה אחרי שנכנעה במשחק חוץ להפועל חדרה, 3:0. כוכב המשחק היה אלעד מדמון מהפועל חדרה שהרשית שלושער בדקות 22, 54 ו-58, בזכות שלושה בישולים של טוני גומס.

גיבור מקומי נוסף, שדווקא לא נכח במשחק או במגרש, אבל זכה לכבוד גדול הוא קפטן הפועל חדרה, מנשה זלקה, שנמצא כבר חודשיים בשירות מילואים. בדקה ה-15 למשחק קם איש המשק של הקבוצה, יקיר סבח, מהספסל ומול היציעים הניף את חולצתו של מנשה זלקה עם הספרה 15. יושבי האצטדיון המעטים שנכחו במגרש עמדו ומחאו כפיים במשך דקה.

זלקה, שמשרת כלוחם ביחידה קרבית, כתב לאתר המועדון: "כמילואימניק ולוחם בזירה הצפונית, הכדורגל הוא בעדיפות שנייה בימים אלה. אנחנו במלחמה על הבית ועל המולדת היקרה והחשובה שלנו".

מאמן הפועל חדרה, ניסו אביטן: "אין לנו הרבה סיבות לשמוח בימים אלה, ואני לא חושב שהיה נכון לחזור לשחק כדורגל. אבל ברגע שהחליטו לחזור קצת לשגרה, החלטנו לתת את הכי טוב שאנחנו יכולים. הניצחון נותן לנו הרגשה מצוינת ועוד כמה רגעים של נחת. הקפטן שלנו מנשה זלקה אומנם לא נמצא איתנו, אבל יש לו משמעות גדולה מאוד והשפעה רבה על חדר ההלבשה. הדברים שלו הכניסו בנו המון מוטיבציה".

אלעד מדמון, שכבש את כל שלושת השערים לזכות קבוצתו, הפועל חדרה, סיכם: "אני יודע מה אני שווה, ככה שאני לא ממש מופתע מהיכולת שלי. אי אפשר לשמוח עם כל מה שקורה במדינה. אני אוהב את מנשה זלקה, הקפטן שלנו, ומקדיש לו את הניצחון. כולנו פה מחכים שהוא יחזור אלינו".

מאמן מכבי פתח תקווה, בני לם: "במצב שהמדינה נמצאת ואחרי פגרה כל כך ארוכה, כל תוצאה היא אפשרית. באנו ממקום שלישי בטבלה, בלי הפסד, והשחקנים שלנו חשבו מי זאת חדרה? ננצח אותם. ככה לפחות הרגשתי במשחק. אם אתן עכשיו לשחקנים בראש, זה לא יעזור. להיפך, צריך להאמין בהם, להרים אותם ולבוא מוכנים יותר למשחק הבא".

הפועל פתח תקווה רשמה ניצחון חשוב על בית"ר ירושלים, 0:1. המשחק הוכרע בדקה ה-28 כשפורצ'ן באסיי, נגח מקרוב לרשת כדור שהוגבה לרחבה. המלאבסים הצליחו לשמור על יתרונם היקר עד לסיום.

מאמן הפועל פתח תקווה, עופר טסלפפה: "הגענו להמון הזדמנויות ואני שמח שהשגנו שלוש נקודות חשובות מאוד. נהנה קצת מהניצחון וכבר נתחיל להתכונן ליריבה הבאה, הפועל חיפה. זו קבוצה מאוד איכותית ומצפה לנו משחק קשה מאוד".

מאמן בית"ר ירושלים, יוסי אבוקסיס: "מערכת הוואר עושה נזק לכדורגל. כבשנו שער חוקי שנפסל סתם. לא יכול להיות שיהיו לנו כל כך הרבה שערים שנפסלים בגלל מערכת הוואר. זו פשוט שערורייה. הייתה לנו מחצית ראשונה רעה, אבל במחצית השנייה היינו יותר מאורגנים והגענו למצבים טובים. הכדור לא נכנס וככה מפסידים משחקים. אנחנו מאוד מאוכזבים, כי לא הגיע לנו להפסיד. במשחקים הבאים נצטרך להיות יותר טובים ויותר אגרסיביים".

בני סכנין ומכבי נתניה  נפרדו בתיקו, 1:1. איתן אזולאי העלה את נתניה ליתרון, 0:1 בדקה ה-18. בדקה ה-48 נשארה נתניה בעשרה שחקנים לאחר שבוריס אינו ביצע עבירה, ספג כרטיס צהוב שני והורחק באדום. בדקה ה-81 התאזנו יחסי הכוחות במגרש אחרי שבסיל חורי מסכנין ביצע עבירה קשה בשחקן יריב והורחק בכרטיס אדום ישיר. בדקה ה-84 השיגה סכנין את שער השוויון כשיואל אבו חצירא, שנכנס כמחליף, כבש כבר בנגיעתו הראשונה בכדור, 1:1.

מאמן בני סכנין, סלובודן דראפיץ': "כיף לחזור לשחק אחרי תקופה מאוד קשה, וכולנו מחכים שהבלגן ייגמר ונוכל להתעסק בדברים שאנחנו אוהבים. אני חושב ששיחקנו בסדר גמור, אבל במאני טיים איבדנו קצת את הביטחון ולא הצלחנו להתעלות ולנצח. נגד קבוצה טובה וחזקה כמו מכבי נתניה, גם נקודה זה טוב. יש פה קבוצה טובה וצעירה, אבל חייבים להחזיר את השחקנים הזרים או להביא אחרים, כי אחרת לא בטוח שזה יספיק לנו להמשך העונה. אנחנו בוכים עם המשפחות השכולות, ואומרים להם שליבנו איתם. אנחנו גם מאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים ומייחלים להחזרת החטופים כמה שיותר מהר לביתם ולמשפחתם".

מאמן מכבי נתניה, רן קוז'וק: "לא היינו מספיק טובים, והכרטיס האדום שקיבלנו שינה את המשחק. אז אלו התירוצים. היינו צריכים להבקיע יותר שערים כדי לגמור את המשחק ולא עשינו את זה. כיף לחזור לשחק, אבל אסור לשכוח שיש לנו עדיין שבויים, חטופים, משפחות ומדינה שלמה שנמצאת במלחמה".

תיקו נוסף היה במפגש בין מכבי בני ריינה למ. ס. אשדוד, שהסתיים ב-0:0. האירוע היחיד במשחק הייתה הרחקתו בדקה ה-32 של מוחמד אוסמן מריינה, אחרי עבירה גסה על שחקן אשדודי.

מאמן בני ריינה, שרון מימר: "פתחנו גרוע את המשחק ואשדוד עשו לנו בית ספר. מגיע שאפו לשחקנים שגם בעשרה שחקנים מהדקה ה-30 לא ספגו. יש לנו דברים לתקן ונעבוד עליהם. חווינו תקופה קשה שתלווה אותנו כל החיים ולצד הכדורגל צריך לזכור את החיילים הגיבורים שלנו שמסכנים את חייהם למענינו ואת החטופים שכולנו מייחלים לחזרתם. כולנו מחכים שכל הסיוט הזה ייגמר".

מאמן אשדוד, אלי לוי: "לא פשוט לשחק כדורגל, בטח לא אחרי האזעקות הרבות שאנחנו חווים באשדוד. היינו צריכים לנצח, אבל אני לא מתבכיין למה לא עשינו את זה. אני גאה בגישה של השחקנים ומאמין שאם נמשיך ככה, נעשה את זה וננצח במשחקים הבאים".

ביום ראשון (3/12) יושלם המחזור עם שני משחקים מסקרנים. מכבי חיפה תארח את הפועל באר שבע (שעה 20:30), והפועל ירושלים את מכבי תל אביב  (שעה 20:00).

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות