fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: רק בת 13 וכבר קבעה שיא עולמי

מקאנה וויתהאם בת ה-13, רשמה השבוע שיא עולמי כשהפכה לכדורגלנית הצעירה ביותר בעולם שכובשת שער בקבוצת בוגרות. זה קרה אומנם במשחק הכנה לליגה, אבל השחקנית הצעירה כבר ממקדת סביבה התעניינות גבוהה, כולל מחברת הספורט הגדולה בעולם שמיהרה לחתום עמה חוזה
נכנסה לדפי ההיסטוריה. מקאנה וויתהאם צילום: מועדון גותהאם

משחק קדם עונה במסגרת טורניר הכנה זניח שנערך אי שם בקולומביה, הצליח למקד אליו תשומת לב עולמית. הסיבה: מקאנה וויתהאם, ילדה-נערה בת 13 בלבד, שכבשה שער והפכה לכובשת הצעירה ביותר בעולם בקבוצת בוגרות.

וויתהאם הצטרפה לאחרונה לקבוצת הנשים של גותהאם מארצות הברית, שנמצאת בימים אלה בסיבוב משחקי הכנה. ביום חמישי התמודדה גוטהאם נגד קבוצת הנשים של דפורטיבו קאלי מקולומביה. בדקה ה-60 זכתה וויתהאם לרשום דקות בכורה במדי קבוצתה כשנכנסה כמחליפה. עמוק בתוספת הזמן, כבשה וויתהאם את שער הניצחון לזכות קבוצתה, שהפך אותה לסיפור עולמי וגם הכניס אותה להיסטוריה ככובשת הצעירה ביותר בעולם בקבוצת בוגרות במועדון מקצועני.

"לפני המשחק, בכלל לא ידעתי אם בכלל יתנו לי לשחק. בכל מקרה, הכנתי את עצמי שזה עלול לקרות והכנתי את עצמי מבחינה מנטאלית". המאמן חואן קרלוס אמורוס: "כשמקאנה הגיעה אלינו, היה לי ברור שהיא שחקנית צעירה ומיוחדת והחלטנו לתת לה הזדמנות. אין כמו משחקי הכנה בשביל לראות את יכולתה מול שחקניות בוגרות. לפני שהיא נכנסה למשחק, אמרתי לה שעד עכשיו היא הייתה מצוינת באימונים ושאני מאמין בה. אמרתי לה שפשוט תעלה למגרש ותיהנה. היא הייתה פנטסטית. השער שהיא הבקיעה היה מדהים. כולנו פה שמחים בשבילה".

השער שמקאנה הבקיעה, אגב, סייע לקבוצתה להעפיל גמר טורניר ההכנה.

מי שכבר שמו את עיניהם על השחקנים הכישרונית המבטיחה היא ענקית הספורט – חברת נייקי, שחתמה עמה על עסקת מרצ'נדייז, מה שהופך את מקאנה לשחקנים הצעירה ביותר בכל ענפי הספורט שחתומה על עסקה המאפשרת לתלמידי תיכון ומכללות להרוויח כסף ממותג אישי שלהם. מקאנה היא גם שחקנית נבחרת ארצות הברית בכדורגל בנות עד גיל 15, שעשתה לעצמה שם טוב בשנה האחרונה בזכות שליטתה בכדור בשתי הרגליים, ראיית משחק מעולה וחוש הבקעת שערים מפותח. המטרה שלה בסופו של דבר הוא להגיע לליגה המקצוענית של ארצות הברית. בקצב הזה, היא רק תצטרך לבחור את המועדון הנכון בשבילה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות