fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, קונפרנס ליג: הישג ענק למכבי חיפה

אחרי שניצחה במפגש הראשון בשלב הפלייאוף את גנט הבלגית, 0:1, השיגה מכבי חיפה במפגש הגומלין תיקו, 1:1 והעפילה, לראשונה בהיסטוריה, לשמינית הגמר. המאמן, דגו: "ברבע השעה האחרונה ביקשתי מאבי ז"ל, שישמור עלינו". וגם: כמה הרוויחה עד כה מכבי חיפה מהשתתפותה במפעלים האירופיים?
כובש השער פרנדזי פיירו חוגג עם חבריו צילום: אתר מכבי חיפה

מכבי חיפה השלימה את משימתה כשעלתה לשמינית גמר הקונפרנס ליג, אחרי שהשיגה תוצאת תיקו 1:1, במפגש הגומלין נגד קבוצת גנט הבלגית. כזכור, במשחק הראשון ניצחה מכבי חיפה, 0:1.

הנציגה הישראלית פתחה חזק וכבר בדקה הרביעית עלתה ליתרון. ענאן חלאילי שלח כדור עומק לפרנזי פיירו, שמ-16 מ' בעט כדור שפגע בבלם גנט וקיפץ מעל השוער פנימה, 0:1. גנט, שהבינה שמהשלב הזה אין דרך לתקן הימרה על ההתקפה והגבירה את הלחץ על השער החיפאי. בדקה ה-69 היא גם השיגה שער שוויון, 1:1. בדקה ה-73 זה נראה רע, כשדניאל סונדגרן ספג כרטיס צהוב שני והורחק באדום והותיר את מכבי חיפה בעשרה שחקנים. למרות הנחיתות המספרית במגרש, הצליחה מכבי חיפה לשמור על התוצאה ולחגוג עלייה היסטורית לשלב שמינית הגמר.

אגב היסטוריה, נזכיר שגם מכבי תל אביב תהיה בשלב הבא אחרי שעלתה אוטומטית בזכות העובדה שסיימה במקום הראשון בשלב הבתים, כך שלישראל יהיו שתי נציגות בשמינית הגמר.

המאמן מסאי דגו: "הישג גדול. לא סתם אמרתי שאני סומך על השחקנים האלה שיעשו את מה שצריך כדי להשלים את המשימה. יש פה שחקנים עם לב גדול ומחויבות גדולה למועדון. אני ממש גאה בהם ואוהב אותם. ברבע השעה האחרונה, אחרי שהבלגים השוו והורחק לנו שחקן, דיברתי עם אבי ז"ל, שנפטר לאחרונה, וביקשתי ממנו שישמור עלינו. אני רוצה להגיע עד הסוף בקונפרנס ליג ולזכות בגביע. עכשיו נחגוג קצת, אבל נהיה חייבים לעשות סוויץ' מהיר ולהתחיל להתרכז במשחק הליגה הקרוב נגד אשדוד. במועדון כמו מכבי חיפה כל משחק חשוב ולא משנה באיזו מסגרת זו".

הגרלת שלב שמינית הגמר תתקיים ביום שישי (23/2).

בעקבות ההעפלה לשלב שמינית הגמר רשמה מכבי חיפה עד כה הכנסה של יותר מ-12 מיליון אירו מהשתתפותה במפעלים האירופיים. זה התחיל עם הכנסה של כ-11 מיליון אירו בשלב הבתים בליגה האירופית. על ההשתתפות בקונפרנס ליג קיבלה מכבי חיפה חצי מיליון אירו ועל ההעפלה לשלב שמינית הגמר יש מענק בסך 600 אלף אירו נוספים. הניצחון על גנט במשחק הראשון היה שווה מענק של חצי מיליון אירו בעוד התיקו שהשיגה במפגש הגומלין זיכה אותה במענק של 166 אלף אירו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות