fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת העל: ערן זהבי חזר להבקיע, מכבי תל אביב שוב ראשונה

מכבי תל אביב חגגה על מכבי פתח תקווה, 0:4, בדרך לכבוש את המקום הראשון בטבלה (לפחות עד שמכבי חיפה תשלים את משחקה החסר). הפועל חיפה חזרה לעניינים. מתחמם המאבק על מקום בפלייאוף העליון
הפיו פיו חזר. ערן זהבי ממכבי תל אביב, חזר לכבוש צילום: אתר מכבי תל אביב

מכבי תל אביב לא מוותרת וממשיכה להיאבק על האליפות מול היריבה העיקרית והיחידה שלה, מכבי חיפה. במחזור האחרון סימנו התל אביבים עוד 'וי' וליקטו עוד 3 נקודות אחרי ניצחון ביתי על מכבי פתח תקווה,

ערן זהבי, ששבר באמצע השבוע את בצורת השערים במשחק הגביע נגד מכבי יפו, עשה את זה גם בליגה וכבר בדקה ה-9 כבש והעלה את קבוצתו ליתרון, 0:1. בדקה ה-27 בישל זהבי לחברו דור פרץ, שדחק מקרוב מול שער חשוף בדרך אל ה-0:2. בדקה ה-77 נשלח דור תורג'מן בכדור עומק. החלוץ הצעיר חדר לרחבה, עבר את השוער ובעט לקורה. פיליסיו מילסון היה שם כדי לדחוק את הכדור החוזר פנימה, 0:3. וזה לא נגמר. בדקה ה-84 בישל דן ביטון לגבי קניקובסקי, שהשחיל את השער הרביעי לזכות קבוצתו, 0:4.

הניצחון החזיר את מכבי תל אביב לפסגה עם יתרון של 3 נקודות, לפחות עד שמכבי חיפה תשלים את משחקה החסר.

מאמן מכבי תל אביב, רובי קין: "משחק נהדר שלנו עם הרבה שערים ואפס ספיגות. זה מה שאני אומר לשחקנים שלי, שאם לא נספוג, ננצח, כי אנחנו יודעים להבקיע שערים. אני רק מאוכזב מהעובדה שלא נזהרנו מהיציאות המהירות בהתקפה. לא יכול להיות שנסיים משחק עם 5 שערים שנפסלים בגלל נבדל. אבל בסך הכל, אני מרוצה".

מאמן מכבי פתח תקווה, רן קוז'וק: "משחק לא טוב שלנו. בדרך כלל אנחנו יודעים לעשות הגנה טובה, אבל הפעם זה לא כל כך עבד, למרות שבחמישה מקרים יצאנו טוב והשערים של מכבי תל אביב נפסלו. נצטרך לחפש את הנקודות במקומות אחרים".

הפועל חיפה, שכבר היה נראה כאילו גמרה את העונה, חזרה לנצח אחרי 3 משחקים בהם השיגה נקודה אחת בלבד, כשגברה במשחק חוץ על מכבי נתניה, 1:2.

דווקא היהלומים מנתניה, שבתקופה האחרונה לא נראים ממש מלוטשים, עלו לירתון ראשון ומהיר כבר בדקה ה-3, לאחר שעוז בילו השתלט על כדור חוזר מהגנת חיפה ומתוך הרחבה בעט כדור חזק לרשת העליונה, 0:1 לנתניה. נתניה עוד הגיע להזדמנויות להכפיל את התוצאה, אלא שהן לא נוצלו. מנגד, בדקה ה-79, בהתקפה מתפרצת, הפועל חיפה השיגה את השוויון. תומר יוספי נשלח בכדור עומק באגף ימין, הוציא רוחב, ודימיטרי אנטילבסקי, שהגיח מאחור המשיך בבעיטה מדויקת לפינה ופנימה, 1:1. בדקה ה-89 הושלם המהפך. עודד צ'וקול, שנכנס כמחליף, פרץ בצד ימין של הרחבה, הוכשל וסחט פנדל. תומר יוספי בעט מדויק מהנקודה הלבנה, 1:2.

הניצחון העלה את הפועל חיפה למקום השלישי בטבלה, כשהיא מקדימה את הפועל באר שבע, שטרם שיחקה, בנקודה אחת. מכבי נתניה, שנמצאת במקום התשיעי בטבלה, מרוחקת 3 נקודות בלבד מהקו האדום.

מאמן מכבי נתניה, גיא צרפתי: "מבלי להעליב או לפגוע בהפועל חיפה, היינו צריכים לנצח את המשחק הזה ולגמור אותו בלפחות 0:5. עשינו טעות וחצי ושילמנו עליה. חבל שזה קורה לנו ולא בפעם הראשונה, אבל אין מה לעשות, שוב נתקלנו להיות בצד האכזרי של הכדורגל".

מאמן הפועל חיפה, רוני לוי: "מחצית ראשונה גרועה שלנו. היינו נינוחים מדי ורגועים מדי. במחצית השנייה, המחליפים עשו את ההבדל וכל הכבוד להם. אמרתי לשחקנים שזה שהבטחנו מקום בפלייאוף העליון, זה לא מספיק ואפשר לשאוף להגיע גם למקום השלישי".

הפועל ירושלים השיגה ניצחון ביתי חשוב כשגברה על מכבי בני ריינה, 0:1. השער היחיד במשחק נכבש בדקה ה-30 כשאוהד אלמגור הגביה כדור לרחבה וילה דון התעופף ונגח פנימה, 0:1.

הניצחון הרחיק מעט את הפועל ירושלים מהתחתית הבוערת והיא מדורגת במקום השמיני בטבלה ובפער של 5 נקודות מהקו האדום. בני ריינה נותרה במקום השישי בטבלה.

מאמן הפועל ירושלים, זיו אריה: "אני לא אוהב ניצחונות כאלה דחוקים, כי היינו צריכים לנצח בצורה הרבה יותר משכנעת. היה ניצחון קשוח, אבל במשחקים הבאים אסור לנו לתת לקבוצה היריבה כאלה מתנות".

מאמן ריינה, שרון מימר: "יש אצלנו שחיקה וזה מורגש כבר לאורך תקופה ארוכה, לצערי. יש לנו עוד שני משחקים עד לסיום העונה הסדירה והשאיפה היא לקחת כמה שיותר נקודות כדי להגיע לפלייאוף העליון".

המשחק בין בני סכנין ומ. ס. אשדוד, הסתיים ללא הכרעה ובחלוקת נקודה לכל קבוצה.

בדקה ה-10 הגביה מוחמד שכר מסכנין כדור טוב לתוך רחבת אשדוד וקלאודיו ספינלי, המשיך בנגיחה מדויקת לרשת, 0:1 לסכנין. בדקה ה-23 הכניס חמודי כנעאן כדור בין הגנת סכנין וסתיו נחמני, המשיך בבעיטה פנימה, 1:1.

התיקו הותיר את בני סכנין במקום החמישי בטבלה והנקודה שזכתה בה בעקבות התיקו, הגדילה את הפער בינה לבין המקום השביעי ל-3 נקודות. אשדוד עדיין מדורגת במקום ה-13 והלפני אחרון בטבלה כשרק הפרש שערים מפריד כרגע בינה לבין הפועל חדרה שמעל לקו האדום.

מאמן סכנין, סלובודן דרפיץ': "השער המוקדם שהבקענו גרם לנו ללכת קצת אחורה, וזה פגע בנו. רצינו לנצח ולהבטיח את המקום שלנו בפלייאוף העליון, ואני מקווה שהתיקו הזה לא יפגע בנו ושנעשה את זה במשחקים שנשארו".

מאמן אשדוד, אלי לוי: "באנו במטרה לנצח ומבחינת מצבים הגיע לנו לנצח. באנו למגרש קשה מול יריבה קשה, אבל שידרנו לשחקנים שאפשר לעשות את זה. חבל שלא הצלחנו לעשות את זה ונמשיך להיאבק".

היום (ראשון, 3/3) תארח מכבי חיפה את הפועל חדרה (שעה 20:00). ביום שני (4/3) יושלם המחזור עם שני מפגשים נוספים: הפועל פתח תקווה – הפועל תל אביב (שעה 20:00), הפועל באר שבע – בית"ר ירושלים (שעה 20:30).

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות