fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת העל: ניצחונות להפועל חיפה, באר שבע ונתניה

הפועל חיפה (0:2 על הפועל חדרה) ממשיכה להיצמד לצמרת הגבוהה. גם הפועל באר שבע (0:2 על הפועל פתח תקווה) דבוקה לצמרת. מכבי נתניה חזרה לנצח (1:2 על הפועל ירושלים). היום, הדרבי התל אביבי בין מכבי להפועל. וגם: מכבי חיפה תצא למשחק חוץ בסכנין. האם הפער יימחק?
חזק בצמרת. שחקני הפועל חיפה חוגגים ניצחון רביעי רצוף צילום: פייסבוק הפועל חיפה

הפועל חיפה ממשיכה לשמור על מעמדה בצמרת הגבוהה אחרי ניצחון ביתי על הפועל חדרה, 0:2. נועם בן הרוש, חגג שער בכורה בקבוצה הבוגרת של הפועל חיפה כשהבקיע שער נהדר בדקה ה-42. את החתימה הסופית על הניצחון העניק ינון אליהו, שנכנס כמחליף בתוספת הזמן ובמהלך האחרון של המשחק הבקיע בבעיטה מתוך הרחבה, 0:2.

בעקבות פתיחת העונה הטובה, הציע הבעלים של הפועל חיפה יואב כץ למאמן רוני לוי, להאריך כבר עתה את חוזהו לעונה נוספת.

מאמן הפועל חיפה, רוני לוי: "למרות הניצחון, הייתי רוצה לציין שזהו יום עצוב עבורי בעקבות מותו של אחד מגדולי המאמנים בישראל, דרור קשטן ז"ל ואני משתתף בצער המשפחה. במשחק אירחנו חיילים שנפצעו במלחמה בעזה ואני שמח שנתנו להם סיבה לחייך וקצת לשמוח. יש עלינו בתקופה האחרונה קארמה טובה וכשזה קיים, קורים דברים טובים".

מאמן חדרה, ניסו אביטן: "כל הפסד הוא כמובן כואב ומאכזב, אבל הפסדנו לקבוצה טובה ואיכותית מאתנו. כולם פה בחדרה מבינים שחייבים חיזוק איכותי ואנחנו מחפשים שחקנים בנרות. יש מאמץ להתחזק וכולנו עוסקים בזה".

הפועל באר שבע עשתה את שלה עם ניצחון ביתי על הפועל פתח תקווה, 0:2. יאן קינונייס מפתח תקווה ספג כרטיס אדום כבר בדקה ה-18 אחרי עבירה קשה על שחקן מקומי, והותיר את קבוצתו ביתרון מספרי כבר בשלב מוקדם מאוד של המשחק. בדקה ה-50 אנטוניו ספר כבש את השער הראשון לזכות באר שבע. אלון תורג'מן כבש וחתם בדקה ה-87.

מאמן באר שבע, אליניב ברדה: "עשינו לעצמנו חיים קשים, כי יכולנו לגמור את המשחק עוד הרבה לפני דקות הסיום. אני שמח על הניצחון ולמרות הפער בינינו לבין מכבי תל אביב ומכבי חיפה, אני מזכיר לכולם שהפועל באר שבע זה מועדון גדול ונמשיך להיאבק עד הסוף. אנחנו הולכים על חיזוק לקבוצה, למרות שבתנאים הנוכחיים ולנוכח המצב הביטחוני בארץ, זה לא פשוט לשכנע שחקנים להגיע לפה".

מאמן הפועל פתח תקווה, עופר טסלפפה: "באנו במטרה לנצח, אבל הכרטיס האדום בדקות הראשונות של המשחק שיבש לנו הכל. אני גאה בשחקנים שלמרות ההרחקה, עשו את המקסימום. יש פה קבוצה טובה וצעירה שמגלה מחויבות ונמשיך לעשות הכל כדי להביא נקודות".

מכבי נתניה, שנעצרה במחזור שעבר, חזרה לנצח וגברה בביתה על הפועל ירושלים, 1:2. עידן דהן כבש בנגיחה כבר בדקה השישית והעלה את האורחים מירושלים ליתרון, 0:1. מקסים פלקוצ'נקו, בבעיטת עונשין מדויקת מ-18 מ' איזן בדקה ה-34 ל-1:1. לירן רוטמן השלים את המהפך בשער נגיחה שהבקיע בדקה ה-68.

מאמן נתניה, גיא צרפתי: "הניצחון הזה הראה שההפסד במחזור הקודם היה בסך הכל מכה קטנה בכנף. אני צריך שחזרנו לעצמנו מהר מאוד ולמרות חסרונם של מספר שחקנים, המחליפים עשו עבודה טובה. זה סימן שיש פה קבוצה בריאה".

מאמן הפועל ירושלים, זיו אריה: "התחלנו את המשחק בצורה טובה וגם כבשנו והיינו ביתרון. ההמשך היה רע מאוד. במחצית השנייה קצת השתפרנו, אבל פעולה איכותית אחת של נתניה הכריעה את המשחק".

היום (רביעי, 17/1) יתקיימו שלושה משחקים נוספים כשבמוקד, הדרבי התל אביבי בין מכבי להפועל (שעה 20:30). שתי הקבוצות מגיעות למפגש הזה כשהן במומנטום שלילי. מכבי תל אביב אומנם עדיין מוליכה את הטבלה אבל הפער בינה לבין המקום השני צומצם מ-10 נקודות ל-3 נקודות בלבד. מכבי גם לא ניצחה בשלושת המחזורים האחרונים. גם היריבה העירונית לא ניצחה כבר שלושה משחקים, ככה שאולי אחת מהן תצא הערב עם ניצחון.

מכבי חיפה תנסה להמשיך את הדהירה שלה כשתצא למפגש חוץ לא פשוט נגד בני סכנין (שעה 20:00), שלא הפסידה בששת המחזורים האחרונים.

בית"ר ירושלים תארח באצטדיון טדי את הפתעה העונה עד כה, מכבי בני ריינה (שעה 19:45).

המשחק האחרון יפגיש בין שתי קבוצות תחתית שנמצאות במשבר, מכבי פתח תקווה, שתנסה לקצור נקודות ראשון בעידן המאמן החדש רן קוז'וק ומ. ס. אשדוד, שמדורגת במקום האחרון בטבלה (שעה 19:00).

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות