fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת העל: מכבי תל אביב חזרה לפסגה

מכבי תל אביב גברה בקרב צמרת על הפועל באר שבע, 0:1 ופתחה פער זמני של 3 נקודות בראש הטבלה. הפועל חיפה הפסידה לסכנין ונראה כי מיצתה את עצמה העונה. התחתית לוהטת: הפועל תל אביב מתדרדרת, הפועל חדרה והפועל ירושלים מלקטות נקודות וגם: איך נגמרה הבכורה של המאמן ברק יצחקי בקבוצתו החדשה, בית"ר ירושלים?
מילסון ממכבי תל אביב חוגג עם חבריו את הניצחון על הפועל באר שבע צילום: אתר מכבי תל אביב

מכבי תל אביב גברה בקרב צמרת על הפועל באר שבע, 0:1, וחזרה למקום הראשון בטבלה. אולי זמני, עד שמכבי חיפה תשלים את משחקה החסר שיערך היום (ראשון).

מכבי תל אביב הכריעה את המשחק בדקה ה-42, אחרי שפיליסיו מילסון דחק מקרוב כדור שנהדף על ידי השוער הבאר שבעי אליאסי אחרי בעיטת יעף מתוך הרחבה של אושר דוידה, 0:1. בדקה ה-50 ניתנה לתל אביב הזדמנות פז להגדיל את יתרונה, אחרי שערן זהבי נפגע ברחבה על ידי השוער הבאר שבעי, ונקבע לזכותה פנדל. זהבי, שיכול היה לשבור בצורת ארוכה, בעט את הפנדל היישר לגופו של אליאסי שהדף.

מאמן מכבי תל אביב, רובי קין: "היינו צריכים להבקיע את השער השני ולגמור את המשחק, אבל זה הכדורגל, ושום דבר לא בא בקלות. היו לנו הזדמנויות, כולל פנדל, ואין לי טענות לערן זהבי שהחמיץ. הייתי חלוץ ואני יודע מה זה, הקרדיט מגיע לשוער. באר שבע קבוצה טובה ומאורגנת, אבל מלבד מצב אחד, לקראת הסוף, הם לא באמת סיכנו אותנו. אהבתי את העובדה שלא ספגנו ואת האופי ואת רוח הלחימה של השחקנים. הראנו שאנחנו יכולים וגם מסוגלים לשמור על יתרון ולנצח".

מאמן הפועל באר שבע, אליניב ברדה: "תחושות לא נעימות, כי לא הגיע לנו להפסיד. היה משחק די שקול ובלא מעט דקות היינו יותר טובים ממכבי תל אביב. השוער שלהם בזבז זמן במשך דקות רבות וההגנה שלה העיפה כדורים רק כדי למשוך זמן. אם היינו מצליחים להבקיע, היינו מנצחים. הפער בצמרת פחות מעניין, אנחנו מתעסקים באיך להשתפר ולהמשיך לשחק כמו ששיחקנו עד עכשיו ולחזור לקחת נקודות".

הבכורה של המאמן ברק יצחקי בבית"ר ירושלים הסתיימה בתיקו נטול שערים מול מכבי נתניה, 0:0. האירוע היחיד במשחק קרה בדקה ה-86 כשאביב אברהם מנתניה ספג כרטיס צהוב שני והורחק. למזלו, קבוצתו הסתדרה גם עם עשרה שחקנים בדקות המעטות שנותרו לסיום המשחק כדי לחלץ נקודת חוץ.

מאמן בית"ר ירושלים, ברק יצחקי: "זו לא הייתה החלטה קלה עבורי להגיע לבית"ר ירושלים בעת הזאת, אבל בגלל הסיטואציה הנוכחית, הסכמתי. אני כל כך מחובר למקום הזה שהרגשתי שאני חייב לבוא כדי שבית"ר לא תגיע למצב של ירידת ליגה. למרות כל הלחץ, נעשה את הכל כדי שזה לא יקרה. צריך להחזיר לשחקנים את הביטחון אחרי תקופה לא פשוטה וללכת עם האמונה בדרך שלך עד הסוף".

מאמן מכבי נתניה, גיא צרפתי: "המחצית הראשונה שלנו הייתה נהדרת עם המון מצבים וחבל שלא ניצלנו את זה. במחצית השנייה היינו פחות טובים והמשחק התאזן. בסוף יצאנו עם נקודה וגם זה טוב". 

הפועל חיפה אכזבה כשנחלה הפסד ביתי לבני סכנין, 2:1, שמבחינתה חיזקה את מעמדה במאבק על כניסה לפלייאוף העליון.

סכנין כבשה שער מהיר ובדקה ה-8 עלתה ליתרון כשסטפן אומונגה בעט כדור שפגע בגופו של קלאודיו ספינלי, הטעה את השוער וחדר לרשת, 0:1. בדקה ה-17 הוכפל היתרון. מוחמד שכר חטף כדור מהגנת חיפה, מסר למתנאל טדסה שהמשיך לאומונגה שמתוך הרחבה בעט מדויק לרשת, 0:2. בדקה ה-55 הצליחה חיפה לצמק. תומר יוספי הגביה כדור קרן, ינון אליהו התרומם מעל הגנת סכנין ונגח לכיוון השער. הכדור נהדף על ידי השוער ועבד אלחמיד המשיך את הכדור החוזר בבעיטה חזקה לרשת העליונה, 2:1. בדקה ה-90 ממש קופחה הפועל חיפה לאחר שהשופט עידן לייבה לא פסק לטובתה פנדל ברור לאחר שלירן סרדל הוכשל ברחבה. תחילה, הצביע לייבה לעבר הנקודה הלבנה אבל לאחר בדיקת מערכת ה-VAR חזר בו מהחלטתו למורת רוחם של החיפאים שספגו הפסד שני בשלושת המשחקים האחרונים.

מאמן הפועל חיפה, רוני לוי: "המחצית הראשונה שלנו לא הייתה טובה ובמחצית השנייה כשהשתפרנו זה לא הספיק".

מאמן סכנין, סלובודן דרפיץ': "יש פה קבוצה טובה, אבל גם צעירה שצריכה ללמוד שגם אחרי יתרון של 0:2, צריכה לתת את השער השלישי והרביעי. עשינו צעד חשוב לפלייאוף העליון, אבל נשארו עוד 3 משחקים שבהם נצטרך לעשות הכל כדי להשיג את הנקודות שיובילו אותנו לשם".

מכבי פתח תקווה ממשיכה במסע ההתרוממות שלה בעוד הפועל תל אביב ממשיכה לשקוע, גם בעידן המאמן יוסי אבוקסיס.

במפגש בין השתיים, שפתח את משחקי המחזור ה-23, ניצחה פתח תקווה, 0:3 חלק.

עבור מכבי פתח תקווה עם המאמן החדש רן קוז'וק היה זה משחק ליגה שישי ללא הפסד, בעוד הפועל תל אביב בעידן אבוקסיס יש נקודה אחת בלבד מ-3 משחקים.

האורחים פתחו נפלא ויכלו לעלות ליתרון כבר בדקה ה-7, אחרי שירדן כהן הוכשל ברחבה על ידי בריאן פאסי. מוחמד הינדי בעט את הפנדל, אך השוער אמיליו זובאס, הדף. בדקה ה-12 פתח תקווה כבר מצאה את הרשת, כשלוקה שטור בעט כדור שטוח מסף הרחבה לפינה ופנימה, 0:1 לפתח תקווה. בדקה ה-44 ביצע ים קנצפולסקי עבירה גסה על שחקן פתח תקוואי וספג כרטיס אדום ישיר. המחיר על ההרחקה היה מהיר כשעמוק בתוספת הזמן של המחצית הראשונה כבשה פתח תקווה את השער השנייה והכפילה את יתרונה. זובאס לא הצליח להשתלט על כדור קרן שהוגבה לרחבתו ובן שהר ניצל את ההזדמנות ומקרוב דחק לרשת, 0:2. בדקה ה-65 ביססה פתח תקווה את ניצחונה עם שער שלישי. מאור לוי הגביה כדור מאגף שמאל, שטור הוריד בחזהו ובן שהר המשיך בבעיטה פנימה, 0:3.

מאמן הפועל תל אביב, יוסי אבוקסיס: "כלום לא עבד לנו. מההתחלה לא נכנסנו טוב למשחק, עשינו טעויות והכרטיס האדום בכלל גמר לנו את המשחק. ציפיתי שנשיג יותר מנקודה אחת בשלושת המשחקים שאני פה ואני בהחלט מאוכזב. יש מאבקי תחתית קשים ונצטרך להתמודד עם זה, ביחד כקבוצה, ולצאת מזה".

מאמן מכבי פתח תקווה, רן קוז'וק: "הגישה פה השתנתה וזה מה שעשה את ההבדל. אני מאמין במשחק התקפי והיה חשוב לי להביא לפה את הפילוסופיה שלי. זה לא היה פשוט, אבל אני שמח שבסוף הדברים מתחברים וזה עובד".

הפועל חדרה והפועל ירושלים נפרדו בתיקו, 1:1. חדרה היממה עם שער מהיר שנכבש כבר בדקה השנייה למשחק. רוסלן ברסקי בישל לדוניו גודסווי שהעלה את חדרה ל-0:1. גם התגובה הייתה מהירה. בדקה ה-8 זכתה ירושלים בפנדל, ומתן חוזז דייק וקבע, 1:1.

מאמן הפועל ירושלים, זיו אריה: "היה לנו מזל כי שיחקנו בתנאי מגרש קשים, אז אנחנו לא מתלוננים על הנקודה. אנחנו צריכים להמשיך הלאה, לתקן את מה שצריך ולנסות להשיג ניצחונות במשחקים הבאים. יש לנו קבוצה טובה עם שחקנים טובים ובמחזורים האחרונים של העונה הסדירה נצטרך את כולם בכושר שיא".

מאמן הפוןעל חדרה, חיים סילבס: "אני גאה בקבוצה שעשתה כברת דרך והיום היא נראית טוב ויכולה לעמוד מול כל קבוצה בליגה. קצת קשה לי עם הקלות שבה אנחנו סופגים שערים, אבל בסך הכל אני מרוצה".

היום (ראשון, 25/2) תארח מ. ס. אשדוד את מכבי חיפה (שעה 20:00). מחר (שני, 26/2) יינעל המחזור במפגש בין מכבי בני ריינה לאחרונה בטבלה, הפועל פתח תקווה (שעה 20:00).

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות