fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת העל: חג המכבים

בשני משחקים שהשלימו את המחזור, רשמו מכבי תל אביב ומכבי חיפה ניצחונות. מכבי תל אביב עשתה מהפך במפגש החוץ שלה נגד הפועל ירושלים ושמרה על מקומה בראש הטבלה. מכבי חיפה כבשה שער ניצחון דרמטי שהובקע עמוק בתוספת הזמן כדי להכניע את הפועל באר שבע
שחקני מכבי תל אביב חוגגים את הניצחון על הפועל ירושלים צילום: אתר מכבי תל אביב

מכבי תל אביב שמרה על מקומה בראש הטבלה אחרי ניצחון חוץ על הפועל ירושלים, 1:2.

דווקא הירושלמים היו אלה שעלו ליתרון ראשון בזכות שער נהדר שכבש אופק ביטון, שרשם פריצה סוחפת כשהוא משאיר את הגנת תל אביב מאחור ומול השוער בעט כדור חד ומדויק לפינה הרחוקה, 0:1.

המהפך הגיע במחצית השנייה. בדקה ה-55 היה זה ערן זהבי שהשווה בשער נגיחה ל-1:1. בדקה ה-75 הושלם המהפך כשאושר דוידה בעט מ-16 מ' כדור שטוח לפינה ופנימה, 1:2.

מאמן מכבי תל אביב, רובי קין: "עברנו משחק לא פשוט, אבל בסופו של דבר השגנו את מה שרצינו והוכחנו אופי. למרות הניצחון, חשוב שגם נראה יותר טוב ונשחק טוב יותר, למרות הנסיבות ורצף המשחקים שאנחנו עוברים".

מאמן הפועל ירושלים, זיו אריה: "שיחקנו טוב, אבל נגד קבוצה כמו מכבי תל אביב, צריך להיות הרבה יותר מרוכזים בהגנה ולא לקבל גולים ילדותיים כמו שספגנו. הפסד מאכזב ונצטרך להמשיך לעבוד קשה. יש לנו קבוצה טובה ואני מאמין בשחקנים. במחזור הבא מצפה לנו דרבי נגד בית"ר ירושלים ולנצח דרבי זה הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לתת לאוהדים שלנו".

הפועל ירושלים מדורגת במקום ה-13 והלפני אחרון בטבלה עם 2 נקודות בלבד.

 

מכבי חיפה גברה על הפועל באר שבע, 0:1, משער דרמטי שהובקע עמוק בתוספת הזמן ורגע לפני השריקה לסיום המשחק.

מכבי חיפה הייתה עדיפה ברוב שלבי המשחק, אבל התקשתה לפרוץ את השער הבאר שבעי. בסוף, בזכות שני שחקנים שנכנסו כמחליפים, הושגה הכרעה. בדקה ה-95 חטף צ'רון שרי כדור מהגנת באר שבע, שלח פס מדויק לליאור רפאלוב, שבנגיעה אחת רכה הקפיץ כדור מדויק מעל שחקני הגנת באר שבע לעבר דין דוד, שהתגבר על שומרו ומול השוער בעט כדור שנהדף על ידי השוער. דוד הסתער על הכדור החוזר ומקו השער דחק אותו לרשת, 0:1.

הניצחון השאיר את מכבי חיפה במקום השלישי בטבלה וגם שמר על פער 4 הנקודות מהמקום הראשון, שם מדורגת מכבי תל אביב.

מאמן מכבי חיפה מסאי דגו:"במקום להוביל 0:3 כבר במחצית הראשונה, כמעט סיימנו עם 0:0. היינו בשליטה מוחלטת במגרש והיה מאכזב אם לא היינו מנצחים".

"אף אחד לא יודע איזה שבוע מטורף עברנו עם לוח משחקים צפוף וכל הסיפור של השחקנים הזרים שלא החזיקו את השלט למען השבת החטופים במשחק הקודם. אנחנו צריכים להתרכז בכדורגל, אבל ברגע ששחקנים מקבלים איומים וקללות, אין ספק שזה משפיע. הם לקחו את זה מאוד קשה, למרות שמהרגע הראשון ידעתי שהם אתנו, גם תומכים במדינה וגם בהחזרת החטופים. לשמחתי, הם הסבירו את עצמם וחזרנו להתעסק בכדורגל. צריך לזכור שאותם שחקנים עזבו את המשפחות שלהם ובכל זאת בחרו לחזור לפה. אף אחד לא ידע למשל שהקפטן שלנו, צ'רון שרי, היה לצד הילד בבית החולים במשך 10 ימים. בסוף הוא הגיע לפה וגם צריך היה לשמוע ביקורות קשות".

"אני עושה את העבודה שלי בשקט והמועדון יודע שאני עושה הכל לטובת מכבי חיפה".

מאמן הפועל באר שבע, אליניב ברדה: "לא שיחקנו טוב, אבל לקבל גול בתוספת הזמן זה הכי כואב. לצד האימונים ועל רקע המלחמה, אנחנו גם עוסקים בפעילות קהילתית יוצאת מן הכלל ואין ספק שמדובר בתקופה לא פשוטה ומאוד מורכבת, ואנחנו מנסים לעשות את המקסימום".

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות