fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת העל: התשובה הספורטיבית של הפועל חדרה לאוהדי סכנין שביזו את ההמנון

במהלך נגינת ההמנון הלאומי לפני המשחק בין הפועל חדרה לבני סכנין, ביזו אוהדי סכנין את שירת התקווה. בסיום המשחק, בו ניצחה חדרה, 0:1, הניף קפטן הקבוצה מנשה זלקה את דגל ישראל מול יציעי סכנין וחגג את הניצחון. הדרבי של פתח תקווה הסתיים ללא הכרעה. מכבי נתניה קטעה רצף של 7 משחקים ללא ניצחון. הפועל תל אביב ויוסי אבוקסיס עדיין ללא ניצחון
שמחת המנצחים. מאמן הפועל חדרה חיים סילבס חוגג עם מנשה זלקה וכובש השער אלעד מדמון צילום: אתר ערוץ הספורט

הדרבי של פתח תקווה, בין מכבי להפועל, הסתיים בתיקו 2:2. המשחק, שנערך לעיני כ-7,000 צופים, התנהל בקצב מהיר וסיפק שפע של אירועים, מצבים וגם שערים. השער הראשון נכבש כבר בדקה השישית כשלוקה שטיר ממכבי בעט כדור מדויק מ-17 מ' פנימה, 0:1 למכבי. דקה חלפה ורוי נאווי מהפועל כבש אבל מערכת ה-VAR התערבה ופסלה את השער. בדקה ה-30 הפועל שוב כבשה, והפעם שער חוקי. עידן ורד בעט, הכדור נהדף ודניס אדנירו המשיך את הכדור החוזר לרשת, 1:1. בדקה ה-67 החזירה לעצמה מכבי את היתרון, כשלירן חזן, שנכנס כמחילף, בישל למחליף נוסף, סליאו גווינדו, שמקרוב כבש, 1:2 למכבי. הפועל לא נשברה ובדקה ה-72 היה זה פורצ'ן באסיי, שכבש והשווה ל-2:2. עד לסיום עוד הגיעו שחקני שתי הקבוצות להזדמנויות כיבוש אך אלה הוחמצו והותירו את התוצאה בעינה. עבור מכבי פתח תקווה מדובר בנקודה חשובה שמשאירה לה עדיין סיכוי להשתלב בפלייאוף העליון, בעוד עבור הפועל פתח תקווה מדובר בנקודה חשובה, אבל לא כזאת שמצליחה לחלץ אותה מירכתי הטבלה.

מאמן הפועל פתח תקווה, בני לם: "אנחנו יכולים רק לבכות אם לא ניצחנו משחק כזה. הגענו להמון מצבים, אבל כבשנו רק שני שערים וזה לא הספיק, וחבל. אני גאה בשחקנים שרצו ועבדו קשה. לא נישבר וניאבק עד הסוף. אני מאמין, השחקנים מאמינים ואני מרגיש שגם הקהל מאמין".

מאמן מכבי פתח תקווה, רן קוז'וק: "המשחק היה יכול ללכת לפה או לפה. אם היינו מגלים טיפה בגרות, יכולנו לשמור על היתרון ולנצח, ואלה דברים שאנחנו צריכים לעבוד עליהם. אני יוצא מאוכזב כי הובלנו פעמיים ולא ניצחנו ושלוש נקודות היו יכולים לתת לנו מקדמה רצינית במאבק על הפלייאוף העליון. עכשיו אנחנו תלויים בתוצאות של קבוצות אחרות".

הפועל תל אביב בעידן המאמן יוסי אבוקסיס, עדיין מחפשת ניצחון ראשון, אחרי שאמש סיימה את מפגשה נגד הפועל ירושלים, בתיקו 0:0.

האירוע המרכזי במשחק קרה בדקה ה-60 כשדן איינבינדר מהפועל תל אביב הכשיל ברחבה את דון סדריק מהפועל ירושלים והשופט הצביע לעבר הנקודה הלבנה. מתן חוזז בעט את הפנדל, אבל השוער אמיליו זובאס הדף נהדר.

מאמן הפועל תל אביב, יוסי אבוקסיס: "מה שעובד לנו טוב באימונים, פחות מסתדר לנו במשחקים, כנראה בגלל הלחץ שבו הקבוצה נמצאת. לא הגיע לנו לנצח היום, כי מבחינת מצבים, בקושי הגענו להזדמנויות. נצטרך לעבוד הרבה יותר קשה במשחקים הבאים וכמובן להשתחרר יותר".

מאמן הפועל ירושלים, זיו אריה: "במשחק הזה הגענו להכי הרבה הזדמנויות הבקעה מאשר כל המשחקים שהיו לנו העונה, וחבל שלא ניצלנו את זה כדי לנצח. נקודה זה בסדר, אבל עם שלוש נקודות המצב שלנו היה הרבה יותר טוב".

מכבי נתניה קטעה רצף של 7 משחקים ללא ניצחון כשהשיגה ניצחון חוץ על מ. ס. אשדוד, 0:2. דקה 60: לירן רוטמן העביר כדור רוחב באגף שמאל, ובר כהן המשיך בבעיטה מתוך הרחבה פנימה, 0:1 לנתניה. דקה 65: מקסים פלקושצ'נקו השתלט על כדור ברחבה ובעט מקרוב לרשת, 0:2.

מאמן מכבי נתניה, גיא צרפתי: "השגנו ניצחון חשוב מאוד ומגיע לקהל שלנו, שעבר תקופה קשה, לשמוח קצת. אני שמח להיות בנתניה ולהיות עם הנהלה שנותנת שקט גם בתקופות פחות מוצלחות".

מאמן אשדוד, אלי לוי: "כדורגל זה משחק שצריך להבקיע בו שערים ואם אתה לא עושה את זה אי אפשר לנצח. היינו יותר טובים מנתניה, אבל לא השכלנו להבקיע וחבל. במבחן התוצאה, הפסדנו, אז אין לנו ממה להיות מרוצים".

בעקבות ההפסד ירדה אשדוד מתחת לקו האדום, למקום ה-15 והלפני אחרון. מכבי נתניה שיפרה את מעמדה בטבלה, אבל עדיין זקוקה לנס ולתוצאות של קבוצות אחרות, כדי להגיע לפלייאוף העליון.

הפועל חדרה השיגה ניצחון חשוב במאבקה נגד הירידה אחרי שגברה על בני סכנין, 0:1 דרמטי ביותר.

המשחק נפתח בצורה גרועה עבור סכנין שכבר בדקה העשירית איבדה את קונסטנטינוס סוטריו בכרטיס אדום לאחר שפגע בצורה גסה בשחקן חדרה. למרות שהייתה בעשרה שחקנים יכלה סכנין לעלות ליתרון כשבדקה ה-38 הוכשל שחקנה קלאודיו ספינלי בתוך רחבה חדרה. זאהי אחמד בעט את הפנדל, אבל שוער חדרה, אוהד לויטה, עצר את הכדור.

המשחק הוכרע עמוק בתוספת הזמן לאחר ששחקן של סכנין נגע בכדור בידו בתוך הרחבה ושוב נשמעה שריקה לפנדל. אלעד מדמון היה מדויק, השחיל את הכדור לתוך הרשת, וקבע את תוצאת המשחק, 0:1 קטן גדול להפועל חדרה. בסיום המשחק התגרו אוהדי סכנין בקפטן של הפועל חדרה מנשה זלקה, שהעדיף בתגובה לחגוג מולם את הניצחון בהנפת דגל ישראל. נזכיר רק, שמאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, התגייס זלקה לשירות מילואים פעיל כלוחם בגבול הצפון ורק לפני חודש שוחרר וחזר לפעילות ספורטיבית.

זלקה: "לפני פתיחת המשחק, במהלך נגינת ההמנון, אוהדי סכנין ביזו את ההמנון הלאומי וקיללו אותנו. בושה שזה קורה במדינת ישראל. אני שמח שהחזרנו לנו בצורה ספורטיבית במגרש. יש לו מעט חיילי צה"ל שנלחמים עכשיו על ביטחון המדינה ועוד הרבה מאוד משפחות שאבלות על מות יקיריהם שחירפו נפשם למען קיומנו פה. פחות היה איכפת לי שקיללו אותי, אבל התנהגות הקהל של סכנין הכעיסה אותי".

מאמן הפועל חדרה, חיים סילבס: "בכדורגל אין חוקים ולפעמים צריך גם קצת מזל. הם החמיצו פנדל, אנחנו הבקענו ויש מקרים כאלה שצריך גם אופי. אני שמח שהדרמה הייתה לטובתנו. אין קבוצה שצריכה את הנקודות כמו הפועל חדרה ואני מרוצה שהשגנו אותן".

מאמן בני סכנין, סלובודן דרפיץ': "היו לנו הרבה הפסדים העונה, אבל זה היה הפסד אכזרי. לא פשוט להתמודד כמעט משחק שלם בעשרה שחקנים ועוד להחמיץ פנדל שהיה משנה הכל. עדיין לא הוכחנו שאנחנו ראויים לפלייאוף העליון, אבל אני מקווה שנעשה את זה במשחק הבא, נגד בני ריינה. כרגע, הכל אפשרי".

היום (ראשון, 10/3) ישחקו שתי הקבוצות שמוליכות את הטבלה. מכבי חיפה תתארח אצל בני ריינה (שעה 20:00), ומכבי תל אביב אצל בית"ר ירושלים (שעה 20:30). המחזור יינעל ביום שני (11/3) במפגש צמרת בין הפועל חיפה להפועל באר שבע (שעה 20:00).

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות