fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת העל: המהפך של מכבי חיפה – ממינוס 10 ל-2 פלוס

מכבי תל אביב שוב מעדה (1:1 ביתי נגד סכנין) ופער 10 הנקודות שהיה בינה לבין מכבי חיפה לא רק שנמחק אלא שכעת החיפאים הגדילו את יתרונם בפסגה אחרי ניצחון חוץ בטדי על בית"ר ירושלים (0:2). רן קוז'וק ממשיך להצעיד את מכבי פתח תקווה קדימה. אלעד מדמון ממשיך לעשות קסמים בהפועל חדרה. ואיך הייתה הבכורה של המאמן יוסי אבוקסיס בהפועל תל אביב?
דין דוד ממכבי חיפה בורח לבית"ר ירושלים וגם לליגה צילום: אתר מכבי חיפה

מכבי חיפה, שרק לפני חודש וקצת פיגרה בעשר נקודות מהמקום הראשון, מצאה את עצמה בסוף השבוע עם יתרון של שתי נקודות בפסגה. זה קרה אחרי ניצחון חוץ בטדי על בית"ר ירושלים,

רגע לפני סיום המחצית הראשונה, הוכיח ענאן חלאילי עד כמה הוא שחקן כישרוני ובעל פוטנציאל גדול, כשהשתלט על כדור ברחבה ומזווית קשה שחרר בעיטה חדה, חזקה ומדויקת לפינה הרחוקה ופנימה, 0:1 לחיפה. בדקה ה-50 הכפיל דין דוד את היתרון ל-0:2.

מאמן מכבי חיפה, מסאי דגו: "אולי אני אפתיע, אבל תמיד האמנתי שאנחנו יכולים ומסוגלים להיות במקום הראשון, גם כשפיגרנו בעשר נקודות. גם אמרתי את זה לשחקנים, שאם נמשיך להיות מגובשים, מאוחדים ונאמין אחד בשני, נעשה את זה. אני מאוד מאמין בקבוצה הזו, מהיום הראשון שלי פה. יש עוד הרבה נקודות בקופה שאפשר לצבור, ככה ששום דבר לא גמור. הדרך לאליפות עוד ארוכה. אני גם לא מסתכל עכשיו על הטבלה. לא מעניין אותי מה קבוצות אחרות עושות, אנחנו צריכים להסתכל על עצמנו. אני גאה בשחקנים וצריך להמשיך ככה".

מאמן בית"ר ירושלים, גל כהן: "תמיד מבאס להפסיד, בטח כשאתה צריך את הנקודות. פגשנו קבוצה מאוד עוצמתית ונצטרך לחפש את הנקודות במשחקים אחרים. לא התבטלנו מול מכבי חיפה, שהיא קבוצה מצוינת, ויש כמה דברים טובים שאפשר לקחת מהמשחק הזה. הייתה בנו אמונה, אבל פגשנו את הקבוצה הכי טובה בארץ, אולי מעל הליגה, וזה לא הספיק".

 מכבי תל אביב ממשיכה לאבד גובה ומומנטום. אחרי שבית הדין של ההתאחדות לכדורגל הרשיע אותה בהתפרעות אוהדים בדרבי נגד הפועל תל אביב והוריד לה נקודה, סיימה הקבוצה את משחקה הביתי נגד בני סכנין, בתיקו 1:1. מוחמד שכר העלה את האורחים מסכנין ליתרון 0:1 בדקה ה-19. על סף סיום המחצית הראשונה הורחק מאמן סכנין סלובודן דרפיץ' מהמגרש, לאחר שלטענת השופט סינן לעברו כמה מילים ביקורתיות. בדקה ה089 חילצה מכבי תל אביב נקודה בזכות שער בכורה של שחקן הרכש החדש, יונס מלדה, 1:1. והנה לכם עוד משחק שערן זהבי לא כובש ומכבי תל אביב לא מנצחת ומפלס הלחץ עולה ועולה.

מאמן מכבי תל אביב, רובי קין: "תיקו שמרגיש כמו הפסד. שלטנו במשחק, אבל סכנין כבשה ראשונה. אנחנו חייבים להתרכז ולהפסיק לספוג גולים טיפשיים. מבחינת יכולת, הגיע לנו לנצח, אבל ככה זה בכדורגל, לא תמיד הקבוצה היותר טובה היא זו שמנצחת. לא מספיק להבקיע, צריך לדעת גם לא לספוג".

עוזר מאמן בני סכנין, סלאח חסארמה: "ידענו שמכבי תל אביב חייבת לנצח הזה, אבל לפי איך שהמשחק התפתח אנחנו בהחלט מאוכזבים מהתוצאה. ההרחקה של המאמן שלנו סלובודן דרפיץ' לא הייתה מוצדקת. הוא בסך הכל העיר לשופט שהוא סתם שורק לעבירות נגדנו ולא מעבר לכך. אני לא מבין מה הסיפור של השופטים נגדנו".

משחק הבכורה של יוסי אבוקסיס כמאמן הפועל תל אביב, הסתיים בהפסד חוץ צורב לאחרונה בטבלה הפועל חדרה, 1:0. השער היחיד במשחק נכבש בדקה ה-52. אלעד מדמון, ה-כוכב של חדרה, הוכשל ברחבה והוא בעצמו ניגש לבעוט את הפנדל. הבעיטה של מדמון נהדפה על ידי שוער הפועל תל אביב, זובאס, אך השופט החליט על בעיטה חוזר בטענה שהשוער יצא קדימה מעבר לקו השער לפני ביצוע הבעיטה. בבעיטה החוזרת מדמון היה מדויק יותר והכניע את השוער, 0:1 לחדרה, שבעקבות הניצחון גם נחלצה מהמקום האחרון בטבלה.

מאמן הפועל חדרה, חיים סילבס, שחגג ניצחון בכורה עם קבוצתו החדשה, סיכם: "הניצחון הזה הוא תחילתה של דרך חדשה. הגענו למשחק עם רוח אחרת ורצון לשנות ואני שמח שזה קרה. המאבק שלנו הוא ארוך, אבל אם נשאר בליגה זה יהיה אחד ההישגים הגדולים שלנו".

מאמן הפועל תל אביב, יוסי אבוקסיס: "רציתי לפתוח את הקדנציה הזאת בצורה אחרת, אבל לא שיחקנו עם שכל וההפסד בהחלט מבאס. היינו עצבניים ואיבדנו הרבה כדורים. אנחנו חייבים לשפר הרבה דברים ולבוא הרבה יותר מוכנים למשחקים הבאים. אין משחקים קלים".

מ. ס. אשדוד רשמה ניצחון ביתי חשוב בקרב תחתית על הפועל פתח תקווה, 0:2, משערים של מוחמד כנעאן בדקה ה-40 ואזקיאל הנטי בדקה ה-43.

מאמן אשדוד, אלי לוי: "הייתה לי תחושה טובה עוד לפני המשחק וידעתי שנבוא למשחק הזה כמו שצריך ונעשה את העבודה וננצח. הכל צמוד בתחתית הטבלה ואנחנו חייבים להמשיך לעבוד קשה כדי לצבור עוד ועוד נקודות. כיף לראות שכשאתה עושים שינויים, הם מצליחים ואני שמח שכל שחקן שקיבל הזדמנות, ניצל אותה והוכיח את עצמו".

מאמן הפועל פתח תקווה, עופר טסלפפה: "אנחנו מאוכזבים מהתוצאה. ספגנו שער ראשון כתוצאה מהחלקה של שחקן ושער שני ממצב נייח. במחצית השנייה ניסינו לחזור למשחק, וכל מה שעשינו לא הספיק. זה אני מבין את האוהדים ואת כאבם, בסופו של דבר הם הבעלים של הקבוצה. הפסדנו משחק חשוב והאחריות היא עליי. המבחן לא צריך להיות היום, אלא בסיום העונה. אני מאמין שהפועל פתח תקווה תישאר בליגה. יש עוד זמן עד לסיום העונה ורק כשיש טבלה סופית מתחשבנים ונשפטים על הכל".

מכבי פתח תקווה המשיכה את מסע ההתאוששות שלה עם המאמן החדש רן קוז'וק כשגברה על מכבי בני ריינה, 0:1. גם הפעם, מי שהכריע את המשחק, היה החלוץ הצעיר עידן טוקלומטי, שהבקיע בדקה ה-60 את שהשער היחיד במשחק, שהיה גם שער הניצחון.

מאמן מכבי פתח תקווה, רן קוז'וק: "נהניתי מהמשחק ובטח מהתוצאה. הכתבנו את הקצב במשחק נגד אחת הקבוצות הטובות בליגה. שאלתי לפני המשחק את השחקנים אם הם מסוגלים לייצר רצף של ניצחונות ואת התשובה הם נתנו במגרש, ועשו את זה בגדול".

מאמן ריינה, שרון מימר: "נשארנו במקום החמישי ואני מאחל לעצמי להיות במקום הזה גם בסיום העונה. ידענו שמכבי פתח תקווה נמצאת במומנטום ומגיע שאפו למאמן ולשחקנים שלהם. הם סגרו אותנו טקטית בצורה טובה והכריעו את המשחק בפעולה אחת טובה. אנחנו היינו מתחת לרמתנו הרגילה ובקושי הגענו למצבי הבקעה וזה מה שהכריע".

היום (ראשון, 11/2), יתקיים משחק נוסף בו תארח הפועל באר שבע את מכבי נתניה (שעה 20:00). המחזור יינעל מחר (שני, 12/2) במפגש בין הפועל חיפה להפועל ירושלים (שעה 20:00).

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות