fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, גביע המדינה: מחזיקת גביע המדינה הודחה כבר בסיבוב הראשון

לא פחות מחמש קבוצות מליגת העל הודחו כבר בסיבוב המשחקים הראשון בהשתתפות קבוצות ליגת העל, במסגרת גביע המדינה, ביניהן מחזיקת הגביע בית"ר ירושלים. היום (ראשון) יושלם סיבוב ח'. האם תהיה לנו סינדרלה? כמה קבוצות מליגת המשנה הבטיחו את מקומן בשמינית הגמר? וגם: מי המאמן שפוטר אחרי ההדחה מהגביע?
הלך התואר. שחקני בית"ר ירושלים צילום: אתר בית"ר ירושלים

מחזיקת גביע המדינה בית"ר ירושלים, איבדה את תוארה כבר בסיבוב המשחקים הראשון אליה נכנסה במסגרת גביע המדינה, אחרי הפסד חוץ להפועל באר שבע, 1:0. את השער היחיד במשחק כבש רותם חטואל בדקה ה-87.

מאמן בית"ר ירושלים, יוסי אבוקסיס: "אני גאה בשחקנים על משחק יוצא מן הכלל. היינו טובים ברוב הדקות, אבל בגביע זה לא מעניין כי אי אפשר לתקן. לא הגיע לנו להפסיד וזה מאכזב מאוד. נתרכז כעת בליגה ושם ננסה להתקדם".

אלונה ברקת והפועל באר שבע מוקירים את משטרת ישראל ומשמר הגבול צילום: אתר הפועל באר שבע

לפני המשחק קיימה הפועל באר שבע טקס מרגש במיוחד שהוקדש לשוטרי מרחב הנגב במחוז הדרומי של משטרת ישראל וילדיהם. ילדי השוטרים לבשו חולצות ועליהן מתנוססות דמויותיהם של השוטרים שנפלו בקרבות מול מחבלי ארגון הטרור חמאס. נשיאת המועדון, אלונה ברקת, העניקה תשורה למפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן ומפקד מרחב הנגב תנ"צ אפי שימן, שפיקד על הכוחות בקרבות מול המחבלים ב-7 באוקטובר. נזכיר רק, שבמהלך הימים הראשונים של המלחמה, נפלו 60 שוטרים ממשטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול, 20 מהם היו שוטרים ולוחמים ממרחב הנגב.

עירוני טבריה, מוליכת הליגה הלאומית, הדיחה את האחרונה בטבלת ליגת העל, מ. ס. אשדוד מגביע המדינה אחרי ניצחון חוץ מרשים, 0:2. יעקב אבבה כבש בדקה ה-22 את השער הראשון לזכות טבריה. שניר טליאס הכפיל את היתרון בדקה ה-25. עד לסיום, לא הצליחה אשדוד לפרוץ את שער האורחים והפכה לקבוצה הראשונה מליגת העל, ולא היחידה אגב, שמודחת ממפעל גביע המדינה כבר בסיבוב המשחקים הראשון.

המאמן המנצח, אלירן חודדה: "הגענו מוכנים ועשינו את זה בצורה מרשימה. אני שמח שהמשחק התפתח כמו שתכננו ועם רמת המחויבות שהפגינו השחקנים, ידענו למצוא את נקודות התורפה של אשדוד ולהבקיע. הגביע זה מפעל חשוב ואני מקווה שבהגרלת השלב הבא נקבל קבוצה מליגה נמוכה כדי שנוכל להתקדם עוד שלב".

מאמן אשדוד, אלי לוי: "לגביע חוקים משלו וההפסד הוא אכזבה גדולה. הם הבקיעו שער ראשון ואז כל המשחק השתנה. טבריה קבוצה חזקה וברגע שניסינו להשוות בכוח, הם הבקיעו את השער השני ומפה היה לנו מאוד קשה לחזור. נצטרך לדעת להתרומם ונתרכז בליגה".

עוד קבוצה מליגת העל שהודחה היא בני סכנין, שנכנעה להפועל רמת השרון מהלאומית בתום דו קרב מהנקודה הלבנה.

המשחק עצמו הסתיים בתיקו, 2:2. אדריאן פאון העלה את סכנין ליתרון, 0:1 בפנדל מדויק שכבש בדקה ה-19. שון עדרי מרמת השרון השווה בדקה ה-63 ל-1:1. צ'ינימירם גודוין מסכנין, החזיר לקבוצתו את היתרון עם שער שהבקיע בדקה ה-66, 1:2. רוג'ר קולה השווה בפעם השנייה במשחק כשהבקיע בדקה ה-78, 2:2.

ואז הגיעה ההכרעה בפנדלים. אור אוסטוינד מרמת השרון דייק, 0:1.

מוחמד בדארנה מסכנין דייק גם הוא, 1:1.

דודי תירם העלה את רמת השרון ל-1:2.

דור חוגי בעט כדור אותו הדף שוער רמת השרון, עידו שרון.

נתנאל אסקיאס מרמת השרון בעט, ושוער סכנין מוחמד אבו ניל, הדף.

מופל שלעטה מסכנין החזיר את קבוצתו לעניינים כשדייק בפנדל והשווה ל-2:2.

עידן כהן מרמת השרון בעט מדויק והחזיר לרמת השרון את היתרון, 2:3.

אניס עיאש מסכנין בעט ברשלנות כדור מעל השער.

דור כוכב מרמת השרון דייק וקבע את תוצאת המשחק, 2:4.

הקבוצה הרביעית מליגת העל שהודחה היא הפועל תל אביב, שהפסידה בטדי להפועל ירושלים, 2:0, אחרי הארכה. אחרי 90 דקות ללא שערים, המשיכו הקבוצות את הערב להארכה. בדקה ה-92 איינהו פרדה העלה את ירושלים ליתרון, 0:1. מתן חוזז השלים את המשימה עם שער שהבקיע בדקה ה-104.

בסיום ההפסד, הודיע הנהלת הפועל תל אביב על פיטורי המאמן בורחה למה.

הקבוצה החמישית מליגת העל שהודחה היא מכבי בני ריינה, שהפסידה בביתה להפועל פתח תקווה, 4:2.

האורחים מפתח תקווה פתחו את המשחק בצורה מוחצת וכבר במחצית הראשונה הובילו ביתרון, 0:4. פורצ'ן באסיי (דקה 16), בר נאווי (דקה 28), גולן בני (דקה 30) ועידן ורד (דקה 43), גמרו את הסיפור. במחצית השנייה בני ריינה צימקה מצמד שערים של פרדי וארגס (דקות 54 ו-82).

מכבי נתניה עברה בשלום את מפגשה נגד מ. ס. כפר קאסם מהליגה הלאומית. האורחים מליגת המשנה הפתיעו כשעלו ליתרון כבר בדקה ה-7 משער שהבקיע אסיל כנעני, אבל היהלומים הגיבו פעמיים בדרך למהפך. בדקה ה-25 היה זה גיא מזרחי שהשווה ל-1:1, ובדקה ה-52 הבקיע עוז בילו את השער השני לזכות קבוצתו.

מאמן נתניה, גיא צרפתי: "אני שמח שעברנו לשלב הבא. מבחינת יכולת, אולי לא היינו מספיק טובים, אבל למשחקי גביע יש אלמנטים של לחץ כי במקרה של טעות, אין לך דרך חזרה. ספגנו שער מוקדם, אבל ידענו לחזור ואני בהחלט מרוצה".

מאמן כפר קאסם, אדהם האדיה: "אני מעודד מהיכולת אבל מאוכזב מהתוצאה וכמובן שיש תחושה של החמצה. מגיע שאפו ענק לשחקנים. בהרבה מאוד דקות, שלטנו במגרש והגענו להמון מצבים. באנו בגישה שביכולתנו לנצח וכמעט עשינו את זה".

מכבי פתח תקווה הזיעה קשות עד שהכניעה את מכבי יבנה מליגה א'. איברהים ג'אבר העלה את פתח תקווה ליתרון בדקה ה-49, אך האורחים מהליגה הנמוכה לא נשברו וממש בתוספת הזמן הצליחו להשוות. ניב מזרחי הוכשל ברחבה על ידי השוער רובי לבקוביץ' ועומר לקאו דייק וכפה שוויון, 1:1 והארכה. בדקה ה-103 החזיר לירן חזן את היתרון לפתח תקווה, 1:2. בדקה ה-112 השלים חזן צמד אישי כשכבש את השער השלישי לזכות קבוצתו, 1:3, שעלתה לשלב הבא.

המפגש בין מ. ס. צעירי כפר כנא מליגה א' לעירוני קריית שמונה מהליגה הלאומית, הופסק במחצית עקב תנאי מגרש קשים.

עוד לפני כן, קריית שמונה הובילה 1:2 משערים של עאיד חבשי (בפנדל, דקה 14) ומוחמד אבו רומי (דקה 32). סוהיל ארמלי צימק ל-2:1, בדקה ה-40.

נזכיר רק, שביום חמישי שעבר, עם פתיחת סיבוב ח', העפילו לשלב הבא: הפועל חיפה, בני יהודה תל אביב ומכבי קביליו יפו.

היום (ראשון, 28/1) יושלם הסיבוב עם המפגשים הבאים: הפועל ראשון לציון – מ. ס. דימונה (שעה 19:00), הפועל נוף הגליל – הפועל הרצליה (שעה 19:00), הפועל אום אל פאחם – מכבי קריית אתא/ביאליק (שעה 19:00), הפועל חדרה – מכבי תל אביב (שעה 19:30), הפועל כפר סבא – מכבי חיפה (שעה 20:30).

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות