fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ותודה לאלוהי החילופים

הדרבי החיפאי: ריבוי החילופים בשתי הקבוצות איפשר לחלק האחרון של המשחק להיות הרבה יותר אנרגטי והוא ייזכר יום אחד כמשחק שבו גילינו את סוף פודגוראנו
מצאו דרך לצאת עם נקודה במשחק. שחקני הפועל חיפה, הדרבי החיפאי | צילום: אדריאן הרבשטיין
מצאו דרך לצאת עם נקודה במשחק. שחקני הפועל חיפה, הדרבי החיפאי | צילום: אדריאן הרבשטיין

אנחנו עוד רחוקים מלדעת מה יהיו השלכות תקופת הקורונה על הכדורגל הישראלי והעולמי, בהחלט ייתכן שיהיו גם השפעות חיוביות לטווח ארוך. אבל לפני השאלות הגדולות, יש שינוי אחד קטן שכבר עכשיו אני מקווה שיהפוך לקבוע: המעבר לחמישה חילופים. ריבוי החילופים מאפשר לחלק האחרון של המשחק להיות הרבה יותר אנרגטי ומעניין וגם הרבה פחות תלוי בהבדלי כושר גופני. יתרון נוסף של החידוש הזה הוא שהוא מגדיל משמעותית את הסיכוי של שחקנים צעירים לקבל הזדמנות. סיכום הדרבי החיפאי.

סוף פודגוראנו. זכרו את השם

הדרבי החיפאי הושפע במיוחד מהגדלת כמות החילופים. זה מה שאפשר למרקו בלבול לשלוף את הנשק הסודי שכמעט הכריע את הדרבי: זלאטן איברהימוביץ', בן 18, שישב לו על הספסל. אם המשחק נטול ההשלכות הזה ייזכר יום אחד, זה כנראה יהיה כמשחק שבו גילינו את סוף פודגוראנו.

הילד הזה משחק בכלל בכנף שמאל בנוער למרות שהוא מתנשא לגובה של 1.93 מ', כי ברפרטואר שלו יש מהירות ויכולת דריבל ברמה גבוהה. אבל ביום ראשון בלבול הציב אותו באמצע, והוא נראה כמו חלוץ מטרה קלאסי. מיד אחרי שנכנס הוא נעל בלם, עצר את הכדור עם הגב לשער, הסתובב ומסר לשחקן מצטרף. דקה לאחר מכן הוא קיבל כדור עם הגב כ-20 מטר מהשער ובנגיעה אחת, תוך חצי סיבוב, השאיר את מוחמד עוואד מול השוער.

אני לא בטוח אם יש עוד שחקן בליגה שמסוגל לבצע את המהלך הזה בנגיעה אחת, וזה ההבדל בין עוד התקפה מבוזבזת למצב הבקעה.

הילד הזה לא יישאר פה ליותר מדי זמן. סוף פודגוראנו | צילום: מכבי חיפה, האתר הרשמי
הילד הזה לא יישאר פה ליותר מדי זמן. סוף פודגוראנו | צילום: מכבי חיפה, האתר הרשמי

הטור הזה תיכף יחזור לעסוק בהפועל חיפה כפי שהוא אמור. אבל הרגעים האלה של גילוי שחקן חדש ומיוחד אהובים עליי במיוחד, ונדמה לי שאחד כזה קרה בדרבי. אני מקווה שבלבול ייתן לילד המסקרן הזה יותר ויותר דקות, מניח שהוא לא יישאר פה ליותר מדי זמן ובעיקר מקווה שראשי הענף יוודאו כמה שיותר מהר שהוא ייצג את נבחרת ישראל (כי להבנתי יש לו גם אזרחות רומנית).

בחזרה להפועל חיפה

אחרי שכבר נדמה היה שהנשק הסודי של מכבי הכריע את הדרבי, התברר שגם לסילבס יש נשק סודי בחילוף החמישי. סחיטת הפנדל הייתה הפעולה החיובית הראשונה של אופיר מזרחי בהפועל חיפה, וגם היא נבעה מרעננות ומוטיבציה של שחקן שמאוד רצה לקחת את ההזדמנות שקיבל. לאחר הנפילה של מזרחי, האדומים פנו לנשקים הסודיים הרגילים שלהם השנה: מערכת ה-VAR והפנדליסט הטוב בארץ.

הרגעים האלה של גילוי שחקן חדש ומיוחד אהובים עליי במיוחד, ונדמה לי שאחד כזה קרה בדרבי. אני מקווה שבלבול ייתן לילד המסקרן הזה יותר ויותר דקות

אם רוצים לדייק, בדרבי ה-VAR לא התערב לטובת הפועל חיפה, הוא פשוט לא שינה אף אחת מהשריקות המקוריות, אלא רק הוסיף להן דרמה. לגבי השריקה מעוררת המחלוקת, מנקודת מבטי האובייקטיבית לחלוטין אני חושב שכן היה פנדל. ארנסט מאבוקה תפס לרגע את הרגל של מזרחי, ותוך כדי תנועת ריצה זה מהלך שמוציא משיווי משקל. מזרחי כמובן נפל בהגזמה, אבל הוא כן הוכשל.

אחזור על המנטרה הקבועה שלי שהבעיה היא בחוקים, בהם כל עבירה קטנה ברחבה היא פנדל, גם על שחקן שמתרחק מהשער, אבל כשאלו החוקים אני חושב שהייתה עבירה.

המצטיין של הדרבי החיפאי בהפועל חיפה. לירן סרדל | צילום: אדריאן הרבשטיין
המצטיין של הדרבי החיפאי בהפועל חיפה. לירן סרדל | צילום: אדריאן הרבשטיין

לפני הטירוף של 10 הדקות האחרונות היה משחק די מעניין שהוכתב על ידי הרכב מאוד התקפי ונטול קשר אחורי של מכבי. סילבס הכין טוב את הקבוצה שלו, שבדקות הראשונות ניצלה כמה פעמים את הבור בין הקישור להגנה הירוקה כדי ליצור מצבים שהמחסור במחץ התקפי שוב לא אפשר לנצל.

הפועל חיפה הגיעה לתקופת הפוסט-קורונה ללא אף חלוץ מרכזי בכושר סביר, עם אחד כזה היא בהחלט הייתה יכולה לנצח את שני המשחקים האחרונים.
הטעות של סילבס הייתה בהחלטה לפתוח עם נס זמיר ואלי בלילתי, שני שחקנים עם משחק הגנה מאוד לא אחראי, ביחד באגף שמאל, מול האגף החזק של מכבי. הירוקים התחילו לתקוף בעקביות מצד ימין ובסופו של דבר שער היתרון שלהם הגיע משם.

לאחר השער הפועל עשתה מה שהיא תמיד עושה אחרי ספיגה ונעלמה לחלוטין מהמשחק, ללא יכולת לבצע פעולות פשוטות עד סיום המחצית. עם הרבה מזל הפעם זה לא נגמר בשער נוסף.

קלאסיקת טאפוקו

במחצית סילבס הזיז את לירן סרדל לעמדה קדמית יותר ומרכז השדה האדום נראה מאוזן יותר. שער השוויון הוא שער של מרכז השדה. קווין טאפוקו, שסיפק בדרבי קלאסיקת טאפוקו של רגע עסל רגע בסל, חילץ מתפרצת עם יתרון מספרי לירוקים ומעט לאחר מכן מסר כדור עומק נהדר. סרדל, השחקן המצטיין של האדומים בדרבי, שיפר מאוד את הבעיטה בשתי הרגליים והבקיע בשמאל את הגול שכל כך מגיע לו על העונה הנהדרת הזאת.

בהמשך התפתח משחק די פתוח עם התקפות יפות בשני הצדדים, משחק שכנראה היה דועך החל מהדקה ה-70 אלמלא היו למאמנים חמישה חילופים. סילבס איחר קצת עם הנגלה השנייה של החילופים, שהגיעה לאחר כמה דקות של לחץ ירוק כשכבר ברור שיש לו כמה שחקנים מאוד עייפים. אבל כפי שקרה בלא מעט מקרים השנה, האדומים מצאו דרך לצאת עם נקודה במשחק, שזה לא כל כך הגיע להם.

חדשות ספורט נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות