fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התמיכה המפתיעה של השחיין הפלשתיני בשחיינית הישראלית באליפות העולם

אנסטסיה גורבנקו, זכתה במדליית כסף באליפות העולם, אבל במהלך טקס הענקת המדליות ספגה קריאות בוז מהקהל בקטאר. דווקא השחיין שייצג את נבחרת פלשתין, הביע אמירה אמיצה כשאמר: "בספורט, כולנו שווים". איך הגיבה השחיינית הישראלית לאירוע?
בבריכה כולם שווים. אנסטסיה גורבנקו צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

השחיינית הישראלית הצעירה והמבטיחה, יש להוסיף, אנסטסיה גורבנקו (20), עשתה השבוע היסטוריה כשסיימה במקום השני במשחה ל-400 מ', באליפות העולם שנערכה בקטאר וזכתה במדליית כסף, מה שהופך אותה למדליסטית הראשונה בתולדות ענף השחייה הישראלי בתחרות אליפות העולם.

מלבד ההישג המדהים, אחד הדברים שייזכרו מטקס העלייה לפודיום וחלוקת המדליות, היו קריאות הבוז שהושמעו לעבר השחיינית הישראלית מהקהל המקומי שנכח באולם הבריכה. גורבנקו זכתה מיד לתמיכה מהמנחה וגם מהשחייניות שהשתתפו באליפות, אבל גם מכיוון לא צפוי: השחיין יזאן אל בוואב שייצג את נבחרת פלשתין.

"אין לי כל בעיה עם הנוכחות של שחיינים ישראלים בתחרות. כשאנחנו מתחרים בספורט, כולנו אותו דבר", אמר השחיין הפלשתיני בגילוי לב ובאומץ רב.

גורבנקו: "הגעתי לאליפות העולם כדי לעשות את מה שאני אוהבת ואת מה שאני עושה הכי טוב. יש לי את הזכות לייצג את מדינת ישראל ואני שמחה שהבאתי קצת נחת וגאווה דווקא בזמנים קשים. אני גאה בכך. אם מישהו מהקהל לא אוהב את זה, זאת בעיה שלו. מרוב התרגשות לא ממש שמעתי את הקריאות. אני בקשר טוב מאוד עם שאר השחייניות וקיבלתי מהן תמיכה מלאה. הן חברות טובות ואנשים נפלאים. אם לפני כמה חודשים היו אומרים לי שאזכה במדליה באליפות העולם, הייתי צוחקת, אבל מהר מאוד הבנתי שאני רוצה לייצג את ישראל בבמה הכי גדולה שיש, אליפות העולם, ועוד במקום כמו קטאר והתאפסתי על עצמי למעני ולמען המדינה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות