fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל חיפה: עונת מלפפונים קצת אחרת

לעומת שנים קודמות, לא יהיה זמן להתמהמה שבועות ארוכים עם החלטות לגבי שחקנים, כי עוד מעט כבר נפתחים האימונים לעונה הבאה. זה יהיה קיץ בו כל החוקים המוכרים ישתנו
פתח את הארנק. יואב כץ | צילום: אדריאן הרבשטיין
פתח את הארנק. יואב כץ | צילום: אדריאן הרבשטיין

הבשורה החשובה ביותר של השבוע האחרון הייתה הסיכום שהושג בין משרד האוצר לנציגי הליגות הבכירות בכדורגל וכדורסל, הסכם שיספק רשת ביטחון לשתי הליגות ויאפשר להן להמשיך להתקיים. הסיכום עם האוצר מאפשר להכריז על תחילתה הרשמית של עונת המלפפונים בליגת העל בכדורגל.

עונת המלפפונים הקיץ תהיה קצרה ואינטנסיבית. לעומת שנים קודמות, לא יהיה זמן להתמהמה שבועות ארוכים עם החלטות לגבי שחקנים, כי עוד מעט כבר נפתחים האימונים לעונה הבאה. זה יהיה קיץ בו כל החוקים המוכרים ישתנו. שחקנים ייאלצו לקצץ משמעותית בשכרם ויגלו שיש להם הרבה פחות ביקוש מהרגיל, האופציה של מעבר לחו"ל תהיה הרבה פחות אטרקטיבית וסיטואציות שמשרות ביטחון יהיו הרבה יותר מעניינות.

כץ לא הולך לשום מקום

באקלים הזה, הנוכחות העקבית של יואב כץ הופכת לאחד הנכסים החשובים ביותר של הפועל חיפה. בזמן שאלונה ברקת סוג של עוזבת את הפועל באר שבע, אייל סגל עוזב את מכבי נתניה ובהפועל תל אביב מבטלים חוזים, כץ עמל על ההכנות לעונה נוספת. בקיץ שעבר הוא אמנם דיבר על אפשרות עזיבה, אך ההתנהלות שלו מאז מבהירה שהוא לא הולך לשום מקום.

יואב כץ, כמו כמעט כולם, לא מתכוון לבזבז בסיטונאות הקיץ. אבל בינתיים נראה שהאדומים מנתבים את החסכנות למחוזות חיוביים. מסתמן שהמטרה המרכזית של חיים סילבס הקיץ היא לבנות סגל צעיר ורעב, בלי החוזים הכבדים של שחקנים שנמצאים מעבר לשיא. עדן בן בסט וגילי ורמוט לא נמצאים בתוכניות שלו, והרכש המיועד הוא של שחקנים הצעירים מהם בעשור.

כץ כנראה זיהה הזדמנות להחתים שחקנים צעירים על חוזים ארוכי טווח בסכומים שבעתיד יוכלו להתברר כזולים מאוד.
גם בגזרת הסגל הבכיר לעונה הקרובה היה לאדומים שבוע די מוצלח. לאחר סיכום עם מכבי תל אביב על המשך ההשאלה של תומר אלטמן הגיע הסיכום עם סער פדידה. השלישי הוא לירן סרדל ורוב הסיכויים שגם הוא יחתום מחדש בקבוצה היחידה שהוא מכיר.

בגזרת שחקני ההתקפה המצב מסובך יותר, וכרגע לא ברור האם נס זמיר ואלמוג בוזגלו יישארו. אני מניח שסילבס מאוד מעוניין ששניהם ימשיכו, כי גם כך הוא יצטרך להחליף את רוב חוליית ההתקפה ובלעדיהם הוא ייאלץ לבנות אותה כמעט מאפס, מה שאומר להחתים חמישה-שישה שחקנים.

שחקני הרכש הראשונים

בגדול, נראה שהמטרה המרכזית של כץ וסילבס היא להשאיר את רוב השחקנים שסיימו את העונה בהרכב ולהתחזק במשורה בשני מקומות: עמדת המגן השמאלי וחוליית ההתקפה. ככל שהמצב בקבוצות אחרות יסתבך, סביר שנשמע על שמות גדולים יותר ויותר שמועמדים להפועל חיפה, חלקם ברצינות וחלקם כדי להפעיל לחץ על קבוצה אחרת. הסיכוי שכמה כאלה ילבשו אדום בעונה הבאה גבוה מאשר בדרך כלל. אך גם אם לא, כדאי לזכור שבינתיים יש בסגל של סילבס רק זר אחד – יסמין בוריץ', כך שהוא יוכל למלא את החוסרים עם זרים.

בינתיים, שני שחקני הרכש הראשונים של האדומים הם די צעירים ודי אלמונים. רז נחמיאס, 24, הוא מגן שמאלי שמגיע על חשבון אלי בלילתי שכנראה עוזב. היתרון של נחמיאס הוא שהוא מסוגל לשחק במספר עמדות בשני האגפים ויוכל לסגור כמה חורים כמחליף. יש לו ברזומה עונה מלאה כמגן פותח בליגת העל, מה שאומר שתנאי הפתיחה שלו טובים מאלו של בלילתי לפני שנה. כרגע נראה שנחמיאס לא מיועד להרכב וסילבס ממשיך לחפש מגן שמאלי בכיר, אבל אם החתמה כזו תתמהמה הוא בהחלט יכול לקבל הזדמנות ראשונית בהרכב.

אחמד דראושה, 22, הוא שחקן כנף ששיחק בעונה שעברה בכפר קאסם והראה ניצוצות של שחקן מעניין. ניתן להניח שגם הוא לא מיועד להרכב הפותח, לפחות לא בתחילת הדרך, אך שחקני התקפה נוטים לקבל דקות והזדמנויות גם כשהם עולים מהספסל, בטח אם חוק חמשת החילופים יהפוך לקבוע.

חדשות ספורט נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות