fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל חיפה: מה גרם ליואב כץ לרדת מהעץ?

יואב כץ דרש ששחקנים שרק לפני כמה ימים חתמו על חוזים יסכימו לקצץ מהם אחוז לא מבוטל, ולרגע נדמה היה שהפועל חיפה נמצאת בדרך למשבר, ובאמצע התקיימו משחקי גביע הטוטו
יישאר או יעזוב? דור מלול | צילום: אדריאן הרבשטיין
יישאר או יעזוב? דור מלול | צילום: אדריאן הרבשטיין

הפועל חיפה קיימה השבוע את שני משחקי גביע הטוטו הראשונים שלה, אבל הדרמה האמיתית התרחשה הרחק מהמגרש. אם האוהדים האדומים חשבו שהם בדרך לקיץ רגוע בגזרת יואב כץ, הגיע שבוע הקיצוצים והזכיר כמה שברירי הרוגע הזה.

נקודת המוצא של הסיפור הזה היא חוסר השקיפות וחוסר המקצוענות בהם מתנהל הכדורגל הישראלי. מכיוון שבכובעי הנוסף אני פרשן NBA, שבוע אחרי שבוע אני מופתע מחדש מחוסר הנגישות של מידע בסיסי הקשור לכדורגל שלנו. סטטיסטיקות של שחקנים, מידע על שכר, חוקים של מפעלים שונים (בשבוע שעבר בזבזתי רבע שעה בניסיון למצוא מידע על פורמט גביע הטוטו השנה) – ב-NBA ניתן להשיג את כל המידע הזה בתוך כמה שניות.

לפני חודש הושג סיכום בין האוצר למינהלות הליגות בכדורגל וכדורסל על תקצוב שיאפשר את פתיחת העונה. הסיכום כלל דרישות לקיצוצי תקציבים, אך מעבר לכך קשה היה להבין מהדיווחים מה נדרש מהקבוצות ומהשחקנים. בשבוע שעבר התברר שהמידע הזה לא היה נגיש או מובן לפחות לקבוצה אחת בליגה, לא רק לעיתונאים ולקהל הרחב. אם הבנתי נכון את השתלשלות העניינים, יואב כץ גילה שתקציב שכר השחקנים שלו גבוה מכדי לאפשר לו לקבל את המענק, עליו הוא בנה, רק לאחר שהוא כבר החתים את רוב שחקני הסגל לעונה הקרובה.

היה משבר?

המצב הזה הוביל לדרישה המשונה של כץ ששחקנים שרק לפני כמה ימים חתמו על חוזים יסכימו לקצץ מהם אחוז לא מבוטל. הדרישה הזו עלתה ביום שישי, וביום ראשון התברר שכץ לא העביר את שחקני הקבוצה בבקרה ולכן שחקני הרכש לא יוכלו לשחק במשחק הראשון של גביע הטוטו. לרגע נדמה היה שהפועל חיפה נמצאת בדרך למשבר גדול מאוד, אך כעת עושה רושם שהמשבר חלף באותה המהירות בה הופיע. דרישת הקיצוצים משחקנים שחתמו על חוזים הקיץ נעלמה, השחקנים עברו בבקרה ובניית הקבוצה נמשכת. כץ הזדרז לרדת מהעץ עליו טיפס, אולי מתוך הבנה ששחקני הקבוצה יסרבו לקצץ ויעמידו אותו במצב מסובך מאוד.

דרישה משונה. יואב כץ | צילום: אדריאן הרבשטיין
דרישה משונה. יואב כץ | צילום: אדריאן הרבשטיין

סוגיית הקיצוץ של הוותיקים צפויה להמשיך להעסיק את הפועל לאורך הקיץ, ובזמן שזה לא מצב בריא לקבוצה זה גם לא משהו שמאיים על כל התהליך.

מבין ארבעת הוותיקים המדוברים, היחיד שרלוונטי לסגל שיפתח את העונה הוא דור מלול. דווקא איתו מסתמן שהמו"מ קשה במיוחד וישנם דיווחים על האפשרות שהוא יעזוב. מלול סיים עונה בינונית מאוד ונראה שנכנס לשלב הדעיכה שלו. עדי נמני נמצא בהמתנה כדי לעזור לסילבס לבנות חוליית הגנה שמבוססת ברובה על נציגים משתי היורדות.

אם משבר הקיצוצים אכן נפתר, ההשלכה המרכזית שלו תהיה שבוע שהלך לאיבוד בגזרת הרכש. אבל לא בטוח שמשהו היה מתקדם בכל מקרה. חיים סילבס מתעניין בשחקנים ממכבי תל אביב, שרק עכשיו החתימה מאמן וייקח לו זמן לקבל החלטות לגבי הסגל. יכול להיות שהאדומים מחכים לכך לפני שהם ממשיכים לחפש שחקנים אחרים.

בינתיים, בתוך כל המהומה, התקיימו שני משחקי גביע הטוטו. הפועל חיפה הגיעה מאוד לא מוכנה למפעל הזה השנה. זה לא משהו שצריך להדאיג אף אחד, זה מצב טבעי אחרי פלייאוף עליון מתיש ופגרה קצרה מאוד.

ביום ראשון יש דרבי, ונראה שלשתי הקבוצות אין כוח לקחת אותו ברצינות, בטח הפועל שנמצאת בכושר של תחילת מחנה אימונים כרגע.

חדשות ספורט נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות